Nieuws  
 

Golden Tulip Hotels, onderdeel van de Louvre Hotels Group, gaat ‘rebranden’ en ‘herpositioneren’. De hotelketen wil zich meer gaan richten op de nieuwe generatie zakenreizigers en vroeg zich af hoe millenials verschillen van de oudere zakenreizigers als het gaat om de wensen in hotelservice. Waar moet de Nederlandse hotelier in de toekomst rekening mee houden?

Golden Tulip legde haar klanten een vragenlijst voor waaruit moest blijken aan welke services men de meeste waarde hecht in 4-sterrenhotels. Er werd gevraagd naar vaste waardes als ligging, bereikbaarheid en parkeergelegenheid. En naar beleving op het gebied van klantcontact, social media, online reviews en ontspannings- en ontmoetingsfaciltiteiten in de hotels. De reacties van de zakelijke reizigers werden uitgesplitst naar gasten jonger en ouder dan 35 jaar. De hotelketen wil zich in de toekomst meer richten op millennials, onder wie ook ‘the young at heart’.

Over een ding waren de jongere reizigers en de groep 35-plussers het eens: beide generaties gaven overtuigend aan de extra beleving binnen een hotel van toegevoegde waarde te vinden. Op de overige gebieden liepen de wensen van de ‘milennials’ (geboren tussen 1982 en 2000) en de 35-plussers uiteen.

Milennials
Het onderzoek wijst uit dat millennials het steeds belangrijker vinden om zelf in te kunnen checken en hiermee dus flexibele tijden aan te kunnen houden. Dit in tegenstelling tot zakelijke reizigers ouder dan 35 jaar, zij vinden het goed zoals het nu is. Beide generaties geven aan werk op de hotelkamer te verrichten. Millennials echter vinden de mogelijkheid om in de lobby van het hotel te werken aanzienlijk belangrijker. Millennials vinden daarnaast met een verschil van ruim 25 procent de mogelijkheid tot een vroeg hotelontbijt (voor 07:00 uur) belangrijk. Hotelgasten ouder dan 35 jaar hebben hier een minder sterke behoefte aan. Ruim 65 procent van de millennials deelt hotelervaringen via social media kanalen. Hotelgasten ouder dan 35 jaar doen dit ook steeds meer, maar vooralsnog zo’n 15 procent minder dan de millennials.

35-plus
Hotelgasten ouder dan 35 jaar vinden herkenbare kleding van de medewerkers in combinatie met het aanspreken met ‘u’ of de achternaam erg belangrijk. Millennials geven hier minder om. De ‘oudere’ reiziger hecht ook meer aan de reputatie van de hotelketen. 71,5 procent van zakelijke hotelgasten ouder dan 35 jaar geeft aan de reputatie van de hotelketen belangrijk tot zeer belangrijk te vinden, ruim 22 procent meer dan het percentage millennials. De 35 plussers oriënteren zich dan ook nog steeds met het sterrenkwalificatiesysteem. Bijna 60 procent van de millennials geeft aan dat ze dit minder belangrijk vinden. Bijna 90% van de zakelijke reizigers ouder dan 35 jaar geeft aan de locatie van het hotel belangrijk te vinden. Millennials zijn hierin flexibeler: minder dan 70 procent van hen geeft aan dit belangrijk te vinden. Tot slot hechten 35 plussers over het algemeen aanzienlijk meer waarde aan de mogelijkheid tot het ontmoeten van andere hotelgasten binnen het hotel. Millennials zoeken leeftijdgenoten meer op buiten het hotel.

Golden Tulip vernieuwt
In 2016 heeft Louvre Hotels Group besloten de 180 hotels met het het Golden Tulip label internationaal te herpositioneren. Aanleiding voor deze beslissing is het groeiend aantal gasten dat meer behoefte heeft aan een experience of beleving gedurende zijn bezoek aan een hotel. Momenteel vindt de afronding plaats van een compleet nieuw hotel in Marseille, waar de nieuwe filosofie al door gasten kan worden ervaren. Hier worden momenteel onder andere de Body Care Bar en het inzetten van tandems getest.

Roger Kruft, Head of Marketing Louvre Hotels Group Benelux: “Ons doel is om wereldwijd een toonaangevend 4-sterren brand te worden. We richten ons in de toekomst zo veel mogelijk op de door millennials geïnspireerde hotelgast: Dit zijn niet alleen de millennials, maar iedereen die zich deze manier van leven eigen heeft gemaakt. Ook een zakenreiziger van vijftig jaar oud of een compleet gezin heeft veranderende behoeftes binnen de hotellerie. Mensen communiceren vaker digitaal, laten zich beïnvloeden door reviews, zijn op zoek naar flexibiliteit en vrijheid en zoeken meer naar een unieke ervaring.”

Bron: Zakenreis.nl

Plaats op:
Datum: 2 mei 2017
Gerelateerde artikelen  
04-12-2014 Nieuws Vijf tips voor het aantrekken van Generatie Y naar jouw bijeenkomst
04-08-2016 Nieuws Acht manieren om millennials te motiveren
15-07-2011 Nieuws Ontbijt belangrijk voor hotelgasten
16-06-2016 Nieuws Generatie Y stelt hogere eisen aan snelheid, capaciteit en dienstverlening
23-07-2008 Nieuws Combinatie vrije tijd en werk belangrijk voor zakenreiziger van de toekomst …
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,63 seconden.