Nieuws  
 

Meeting Professionals International (MPI) heeft samen met het event tech bedrijf DoubleDutch een onderzoek gedaan onder bijna 1.800 leden naar het gebruik van event apps als onderdeel van de event strategie.
Hoe en waarom gebruiken meeting professionals op dit moment event apps, wat verwachten ze ervan en hoe gaan ze deze applicaties in de toekomst gebruiken.

Anno 2014
Wereldwijd genereren events meer dan $ 500 miljoen aan uitgaven per jaar. In feite vormen events het grootste gedeelte van het gemiddelde budget van een B2B marketeer met bijna 20 procent van hun totale uitgaven.
Dankzij de vooruitgang van de mobiele technologie hebben marketing afdelingen een verschuiving doorgemaakt van traditionele naar digitale praktijken. Deelnemers aan congressen, beurzen en events hebben smartphones etc. waarmee organisatoren via apps beter kunnen meten wat er op de beursvloer of in de congreszaal gebeurd, sessies die ze hebben bijgewoond, wie hun favoriete spreker was, wie ze hebben ontmoet, en nog veel meer.

63 procent van de meeting professionals maakt al gebruik van mobiele apps. Opvallend is dat de app het meest door de Associatie meeting professional gebruikt wordt. 
De belangrijkste reden dat deze planners kiezen voor het gebruik van een event app is het bieden van meer gemak aan deelnemers, met name de mogelijkheden tot deelname aan sessie bijeenkomsten.

Belangrijk is ook dat resultaten die voortvloeien uit het gebruik van de app aan kunnen geven of deelnemers wel of niet tevreden zijn over het event. Dat bepaalt mede of deze deelnemer volgende keer wel of niet zal komen. Als via een mobiele app de impact van een evenement op een deelnemers aangetoond kan worden, dan is er ook sneller budget te vinden voor zo'n app.

De toekomst
In de nabije toekomst verwachten meeting professionals meer mogelijkheden van de mobiele apps, zoals live reactie van het publiek, enquêtes en steekproeven. Ze zijn ook van plan om de mobiele applicaties meer te integreren in de event-strategie, door het te gebruiken voor het verzamelen van data, vasthouden van deelnemers, leads en analyses.

Het onderzoek voorspelt een "sterke groei" voor mobiele apps:
Gedurende de komende 6 tot 12 maanden zullen meer dan 85 procent van de meeting professionals event apps gaan gebruiken. Zoals aangegeven zullen mobiele toepassingen niet alleen gezien worden als een handig alternatief voor het papieren programmaboekje, maar ook als een integraal onderdeel van de totale evenement strategie.

Lees hier het volledige rapport.

©Redactie CongresWereld

Plaats op:
Datum: 2 oktober 2014
Gerelateerde artikelen  
06-11-2014 Nieuws Congresdeelnemers vinden apps belangrijker dan social media en willen virtueel …
20-05-2011 Nieuws CWT bundelt 25 handige zakenreis-apps in één mobiele applicatie
08-05-2014 Nieuws Hoe communiceren verenigingen (associaties) met hun doelgroep
18-09-2014 Nieuws De Young Professional anno 2014 en beursbezoek
30-04-2015 Nieuws Mobiele apps zijn het nieuwe gezicht van bedrijven
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,61 seconden.