Laatste nieuws
 
 
  Redactie  
( * ) Verplichte Velden
U kunt een bekende attenderen op het artikel. Geef het e-mailadres op van degene aan wie u de link wilt sturen. Daarbij kunt u, als u dat wilt, een commentaar schrijven.
E-mailadres van geadresseerde:*
Uw e-mailadres:*
Commentaar:
Verificatie:*
Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.
 

Het Amerikaanse vooraanstaande multimediale platform Successfull Meetings heeft een aantal marktleiders gevraagd hun visie te geven op de ontwikkeling van de meetingindustrie in 2019. Alhoewel het de visie is van Amerikaanse marktleiders, vinden deze trends ook plaats in Europa.

De meest zekere voorspelling is dat je als meetingprofessional gaat achterlopen als je de veranderingen niet bijhoudt. Van het verzamelen (en beschermen) van deelnemersdata tot een nooit eindigende parade van technologische vooruitgang, de wereld van meetings blijft evolueren en planners moeten daarin mee evolueren.

Wat kunnen we dit jaar verwachten:

1. Slimme technologie

Zoals iedereen die de laatste tijd met Siri heeft gecommuniceerd kan beamen dat stemherkenningstechnologie steeds slimmer wordt - evenals gezichtsherkenning en biometrische technologie. Voor Jill Anonson, evenementenstrategieadviseur van de ITA Group, zullen dergelijke ontwikkelingen onze branche op verschillende manieren een nieuwe vorm geven. Ze voorspelt het gebruik van virtuele hospitality desks, waar deelnemers toegang hebben tot een groot aantal services zonder dat ze fysiek aanwezig hoeven te zijn, en software voor gezichtsherkenning die wordt gebruikt voor registratie bij grootschalige evenementen.

Op de een of andere manier is gezichtsherkenning slechts één onderdeel van een grotere trend die nog sneller zal groeien: het bijhouden en analyseren van deelnemersgegevens.

"Mensen zeggen vaak één ding wanneer ze een vraag gesteld krijgen, maar hun feitelijke gedrag vertelt een ander verhaal", zegt Cate Banfield, vice-president van het Amerikaanse evenement-oplossingontwerp en -strategie bij BCD Meetings & Events. "Data geeft eventplanners en stakeholders inzicht in de gedachten van hun deelnemers, helpt hen om onuitgesproken voorkeuren te identificeren en te begrijpen hoe aanwezigen omgaan met elk element van het programma."

Banfield verwacht dat organisatoren hun inspanningen om gedrag en voorkeuren voor een groeiend aantal programma-elementen in kaart te brengen verder zullen ontwikkelingen. Soorten activiteiten of kenmerken van een bestemming beïnvloeden de keuze van de locatie en communicatiecampagnes. Het bijhouden van klikken op links in e-mails en programmawebsites zal worden gebruikt om de selectie van bijv. activiteiten aan te passen. Planners zullen meer aandacht gaan besteden aan de ervaring van de deelnemer.

Locaties over de hele wereld investeren in collaboratieve technologieën, met name deelname aan het smartphonepubliek en delen van devices tijdens bijeenkomsten, merkt Nancy Lindemer op, directeur verkoop en marketing voor het Rizzo Center in Chapel Hill, N.C., en inkomend president van IACC. "Dit komt vanuit de wens van de deelnemers om een actief onderdeel te zijn van vergaderingen en evenementen, zodat ze kunnen bijdragen, samenwerken en inspraak hebben in wat er gebeurt," zegt Lindemer. "De technologie is gewoon een middel om mensen te verbinden."

2. Veranderingen in het ontwerp van vergaderruimtes

Volgens het meest recente wereldwijde 'Meeting Room of the Future-rapport' van IACC zegt 72 procent van de leidinggevenden van leden dat meer planners vragen om veranderingen in het ontwerp van vergaderruimtes. De locaties krijgen meer verzoeken voor "huiselijke" elementen, waaronder banken, comfortabele stoelen en ander meubilair, zegt Lindemer. "Het gaat allemaal om het creëren van een comfortabele omgeving om te verbinden en samen te werken, en dat is iets waarvan we verwachten dat het in 2019 doorgaat."

3. Ervaringsgerichte kennisoverdracht

"Interactief en ervaringsgerichte kennisoverdracht wordt de norm. Educatie wordt meer een mulimediale en multisensorische ervaring", aldus Jessie States, CMP, CMM, hoofd van meeting-innovatie voor Meeting Professionals International. Dat betekent dat je meer e-mail, video's en webcasts moet integreren in het educatieaanbod.
IACC heeft het gebruik van PowerPoint helemaal verbannen voor z'n volgende bijeenkomst. "In plaats daarvan leveren we een interactieve ervaring voor onze afgevaardigden", zegt Lindemer. "Wij geloven dat ze hierdoor veel meer betrokken zijn". 
Banfield verwacht kennisoverdracht te zien op een meer dynamische, korte en podiumvrije stijl van TED Talks, waarbij de hele dag door variatie wordt aangboden. Banken vooraan, theater in het midden, hoge tafels achterin, met een staande kamer voor degenen die dat willen. 

Technologie helpt dit te faciliteren, van live, online Q & As en polls tot gamification en augmented reality, waardoor de educatieve ervaring wordt verbeterd en deelnemers nieuwe manieren krijgen om met programma-inhoud te communiceren.

Tijdens het 57e congres van het International Congress and Convention Association afgelopen november in Dubai, werden bijvoorbeeld live demonstraties gehouden in het Tech Pavilion, waardoor afgevaardigden verschillende sessie-indelingen konden proberen.

"We bieden alternatieve concepten met een focus op het faciliteren van interactiviteit, met name in termen van ruimte-indeling, meubilair, enz.", Zegt Dennis Speet, interim-CEO van ICCA. Dit strekt zich uit tot 'outside-the-box'-sessies die afgevaardigden letterlijk buiten de locatie brengen naar lokale locaties, het leren in verschillende omgevingen stimuleren en hen de cultuur en het unieke karakter van de bestemming laten ervaren.

4. Verantwoord eten en drinken

Het opnemen van gezonde alternatieven in het eten en drinken tijdens evenementen is nauwelijks een nieuw fenomeen - en zal binnenkort een must zijn. Een bewuste benadering van voedsel - en voedselverspilling - zal het komende jaar een grotere prioriteit zijn voor planners en aanwezigen. De overgang van plastic rietjes en andere plastic voorwerpen voor eenmalig gebruik illustreert hoe snel iets dat niet eens een bijzaak is, een groot probleem kan worden. (ook een van de items tijdens EventSummit 2019)

"Duurzaamheid en het verminderen van voedselverspilling tijdens bijeenkomsten zijn een steeds grotere zorg", aldus Speet. "Organisaties vinden het nu belangrijk om kleinere porties voedsel te serveren, waarbij chef-koks ter plaatse extra bereiden als de vraag toeneemt."

ICCA-lidlocaties pakken dit probleem aan met een initiatief zonder voedselverspilling genaamd "Too Good to Waste", zegt Speet. "We zien ook meer beleid rond voedselverspilling of afspraken maken met lokale liefdadigheidsinstellingen, zodat eventueel overgebleven voedsel kan worden gegeven aan lokale mensen in nood. Ook worden lokale producten, voor het verminderen van koolstofemissies, verkozen voor het importeren van internationale producten".

IACC heeft onlangs haar gids voor het beheren van de voedingsbehoeften van conferentie-afgevaardigden bekendgemaakt in samenwerking met Meeting Professionals International en de World Obesity Federation. Het rapport is een uitgebreide gids die is ontworpen om planners te helpen met locaties en cateringbedrijven om de voedingsbehoeften en -vereisten van afgevaardigden te beheren.

"Organisatoren zorgen ervoor dat ze deelnemers vragen stellen over hun voedingsgerelateerde bezwaren voorafgaand aan het evenement om ze ter plaatse aan te spreken", zegt Amy Ledoux, CMP, CAE, senior vice-president van vergaderingen en exposities voor de American Society of Association Executives. "Ook wordt de mogelijkheid om de presentatie van eten en drinken experiëntieel te maken verwerkt in meer evenementen. Eten is een van die dingen die mensen zich herinneren als goed of slecht, en vaak laat het een van de blijvende indrukken achter van een evenement bij een deelnemer. "

5. Slimmer crisisbeheer

"Een crisisbeheersingsplan is niet langer 'leuk om te hebben', maar een verplicht onderdeel van elke organisatie die evenementen plant en ontwerpt," zegt Banfield. In plaats van het op te nemen in de kleine letters, wijzen planners op prominente wijze op risico-informatie - zoals waarschuwingen over het Zika-virus, de waarschijnlijkheid van orkanen of door de overheid uitgegeven reiswaarschuwingen.

"Planners onderhandelen contracten met op maat gemaakte overmachtsclausules en passen het annuleringsbeleid af op de unieke uitdagingen waarmee ze op een bestemming worden geconfronteerd", zegt Banfield.

ASAE en andere organisaties werken samen met hun conferentie-app-ontwikkelaars om veiligheidstips en crisisreactie-instructies voor deelnemers op te nemen in de app.

"Het is onmogelijk om voor elke crisis te plannen, maar een communicatieplan dat wordt gedeeld met alle belangrijke stakeholders is de eerste stap om voorbereid te zijn," zegt Ledoux van ASAE. "Vanwege recente gebeurtenissen nemen organisatoren het veiligheidsaspect van hun vergaderingen serieus".

Bron: Successfull Meetings

©Redactie CongresWereld/MGM

Plaats op:
Datum: 7 februari 2019
Gerelateerde artikelen  
30-01-2019 Nieuws Vijf meeting trends voor 2019
18-10-2018 Nieuws Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019
04-10-2018 Nieuws De meeting en eventbranche in 2019: vijf trends
17-10-2018 Redactie Vijf trends voor de meeting & eventsbranche in 2019
17-02-2016 Nieuws 7 trends in vergaderarrangementen voor 2016
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,38 seconden.