Laatste nieuws
 
 
  Redactie  
 

Wie de naam De Bonte Wever hoort, denkt wellicht in eerste instantie aan het evenementencomplex in Assen. Denk opnieuw want dat is nog maar ten dele waar. Sinds ruim een jaar beschikt De Bonte Wever over een volwaardige congresaccommodatie voor meerdaagse (inter)nationale congressen. Reden voor de redactie van CongresWereld om een bezoek te brengen aan dit bijzondere complex in een fraaie rustgevende groene omgeving die we fileloos bereikten. 

Na een hartelijke ontvangst door Aldwin Ensing, Manager Marketing, gingen we in gesprek met de enthousiaste en betrokken Algemeen Directeur, Christa de Ruiter.

Christa, hoe lang werk je bij De Bonte Wever?

"Ik werk hier 18 jaar, ben ooit begonnen op de afdeling marketing, sales en pr, dat is ook mijn achtergrond en na twee jaar werd ik bedrijfsleider. Eind 2008, toen het complex een zelfstandige BV werd, ben ik algemeen directeur geworden".

Je kent dus iedere vezel van de organisatie?

"Jazeker, doordat ik hier al zo lang werk, heb ik alle veranderingen en verbouwingen meegemaakt en ben ik samen met vele collega's meegegroeid met deze organisatie en de veranderende vraag uit de markt. In het verleden waren wij met name een evenementenlocatie met sportcentrum en een aantal vergaderzalen. In 2010 kregen we een hotel met 180 kamers erbij, inmiddels uitgebreid tot 262. Daardoor kwam er meer vraag uit de zakelijke markt omdat deze doelgroep ons complex erg prettig vindt juist omdat er zoveel faciliteiten onder één dak zijn, zoals een goed geoutilleerde sportschool, zwembad, wellnesscentrum, bowlingbaan en diverse barretjes met iedere avond live muziek, waardoor er veel ruimte is voor ontspanning na een dag hard werken".

Wat was de reden om een compleet nieuw congres en vergadercentrum te bouwen?

"Door de toenemende vraag uit de markt hebben wij 3 jaar geleden besloten om een apart congres en vergadercentrum te bouwen, weliswaar geïntegreerd in het complex maar wel gescheiden te gebruiken met een eigen entree. Er zijn grote vergaderzalen bijgekomen, een nieuwe lobby en restaurant om juist nog meer de nationale en internationale congres en vergadermarkt te kunnen bedienen. Doordat we van origine een evenementenlocatie zijn, hebben we veel organisatie talent in huis en leveren wij altijd maatwerk".

Wat maakt de Bonte Wever zo bijzonder voor een congresorganisator?

"Door onze organisatiekracht en de wijze waarop we samenwerken met diverse partijen kunnen we de klant compleet ontzorgen. Doordat we ervaring hebben met het organiseren van grootschalige evenementen kunnen we met de organisator van een congres of andere zakelijke bijeenkomst alle details bespreken om tot een zo optimaal mogelijk resultaat te komen. We denken mee met onze klant en doen eigenlijk aan co-creatie door onze klant op een interactieve manier te betrekken bij de realisatie van de bijeenkomst. Onze klant heeft hier ook altijd 1 vast contactpersoon die verantwoordelijk is voor alle interne contacten".

Wat maakt de Bonte Wever zo bijzonder voor een deelnemer aan een congres of zakelijke bijeenkomst?

"Alle faciliteiten bevinden zich onder één dak inclusief de mogelijkheden voor ontspanning tussendoor. Daarnaast liggen we pal tegen het Asser bos waar van alles georganiseerd kan worden, het centrum van Assen ligt op 2 kilometer afstand, Drenthe is een prachtige provincie met veel mogelijkheden en het TT circuit ligt hier vlakbij. En deelnemers rijden zonder files deze kant op en kunnen vrij parkeren op eigen terrein.

Op welke markt richten jullie je nu primair?

"Op dit moment richten we ons nog op de nationale corporate markt maar met het huidige vernieuwde state-of-the-art aanbod gaan wij ons ook zeker richting de internationale markt bewegen. De afstand Schiphol-Assen is niet zo spannend en we hebben natuurlijk vliegveld Eelde. Met alle hotels in de omgeving kunnen we met gemak 2000 deelnemers onderbrengen. In de plenaire zaal kunnen in theateropstelling 1200 deelnemers zitten en daaromheen liggen nog 9 zalen, waarvan in de grootste (congres)zaal ook nog eens 800 deelnemers kunnen zitten".

Duurzaamheid wordt steeds meer een selectiecriterium voor organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. Hoe ver zijn jullie met de verduurzaming van jullie accommodatie?

"Wij hebben Green Key Goud voor het hotel en de vierkamerclassificatie voor het congresgedeelte. Bij alle nieuwbouw gaan we voor de hoogste duurzaamheidskwalificaties. Een grote wens is nog om de hele organisatie circulair te krijgen waarbij we geen afval meer produceren maar dat lukt helaas nog niet helemaal".

Aansluitend volgt een verrassende rondleiding door een sfeervolle congresaccommodatie met een prachtige congreszaal, genaamd 'Purple' met ingetogen smaakvolle paarstinten. Door de flexibiliteit van de verrijdbare 'tribunes' is hier alles mogelijk. Ook de grote theaterzaal met vlakke vloer en uitgebreide audiovisuele ondersteuning biedt veel mogelijkheden voor bijvoorbeeld een beurs. Opvallend zijn ook de brede gangpaden waar posterborden geplaatst kunnen worden.Tot slot geven smaakvol ingerichte barretjes en gezellige restaurants voldoende mogelijkheden om te kunnen netwerken.

©Redactie CongresWereld/MGM

Plaats op:
Datum: 20 oktober 2018
Gerelateerde artikelen  
18-10-2018 Nieuws De vernieuwde Bonte Wever in Assen ontzorgt de congresorganisator en onthaast …
14-02-2019 Video Flitsinterview met Anita ter Veld van De Bonte Wever tijdens EventSummit 2019 …
31-10-2018 Nieuws Accommodatienieuws - november 2018
07-06-2019 Vacatures De Bonte Wever zoekt Marketing medewerker
02-05-2016 Nieuws Accommodatienieuws - april 2016 (2)
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,35 seconden.