Nieuws  
 

Met de uitzending van de nieuwe televisiecommercial is op 25 augustus de nieuwe KLM reclamecampagne ‘Een reis vol inspiratie’ van start gegaan. De campagne is onderdeel van een meerjarig traject waarin de positionering van het merk KLM wordt vernieuwd. De wensen en behoeften van de passagiers staan hierin centraal. KLM heeft dit traject daarom ‘The Customer Journey’ genoemd.
De campagne is speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse markt. Ze bestaat uit televisiecommercials en advertenties, waarin de klant letterlijk in het middelpunt staat, omlijst door een vliegtuigraampje.

Nieuwe slogan
De commercial wordt afgesloten met de nieuwe slogan ‘Een reis vol inspiratie’, die ook terugkomt in de advertenties die vanaf september verschijnen. Op de website: www.eenreisvolinspiratie.nl is de commercial te zien.

Onderzoek
KLM brengt jaarlijks 22 miljoen mensen naar hun bestemming. Om voortdurend in te spelen op de wensen van de passagier is grondig onderzoek gedaan. Voor KLM’s Customer Journey zijn acht miljoen unieke klantgegevens geanalyseerd, zo’n 200.000 passagiers ondervraagd en meer dan 100 diepte- interviews gehouden.

Tijd, aandacht en comfort
Een analyse van de uitkomsten heeft geleid tot de definitie van drie centrale klantbehoeftes; tijd (op weg naar de eindbestemming willen passagiers zelf hun tijd optimaal kunnen invullen), aandacht (iedere passagier heeft eigen wensen) en comfort (iedere passagier wil de eindbestemming uitgerust en ontspannen bereiken). Behoeftes die de leidraad zijn bij het verder ontwikkelen van KLM’s producten en diensten.

Voorbeelden
Voorbeelden hiervan zijn nieuwe lounges op de luchthaven met draadloos Internet, mobiele boarding passes, de self service transfer desk, het aanbieden van meer dan 500 uur Inflight entertainment (96 films, muziek en tv), self service baggage drop off, initiatieven als Club Africa, Club China en Flying Blue Clubs, test met fast lanes op Schiphol, en het kunnen volgen van talencursussen via het Inflight entertainment zodat passagiers zich kunnen voorbereiden op de bestemming.

Training
Crewleden en grondpersoneel worden nog beter getraind in het herkennen van de drie centrale klantbehoeftes tijd, aandacht en comfort.

Passagier centraal
Door de passagier centraal te stellen, onderscheidt KLM zich naar eigen zeggen in de markt. Uit het onderzoek blijkt, dat KLM staat voor de kracht van menselijke oprechtheid, vriendelijkheid en openheid, passend bij het Nederlands karakter.

Leidraad
Het onderzoek toont aan dat passagiers juist deze eigenschappen waarderen, en ze vormen dan ook een leidraad in de campagne. Passagiers gaan dit terug zien in de nieuwe huisstijl die later dit jaar volgt en in de interactie met KLM, in de lucht en op de grond.

Toespitsen
Erik Varwijk, executive vice president KLM commercieel: ‘Wij willen onze producten en diensten nog meer toespitsen op de verschillende zakelijke en leisure klanten die we bedienen en hun specifieke behoeften.’
 
Bron: Tourpress 

Plaats op:
Datum: 26 augustus 2008
Gerelateerde artikelen  
02-10-2009 Nieuws Meer service en diensten bij KLM
11-07-2008 Nieuws Schiphol en KLM starten innovatieve proef met zelf bagage inchecken
30-12-2009 Nieuws Inflight E-reader is het beste idee voor de luchtvaart!
13-04-2008 Nieuws BluelinQ nieuwe KLM-service voor transfers van en naar Schiphol
16-11-2012 Nieuws Ben jij de perfecte vliegpassagier?
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,82 seconden.