Nieuws  
 

Elke twee weken bundelen wij het nieuws over accommodaties overzichtelijk voor u in één artikel. Nieuws, verbouwingen, uitbreidingen, innovaties en andere belangrijke ontwikkelingen over en bij accommodaties vindt u hier:




Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre aangesloten op glasvezelnetwerk

Het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre is het eerste hotel dat is aangesloten op het razendsnelle glasvezelnetwerk van Amsterdam.

Met de aansluiting op het nieuwe glasvezelnetwerk van Amsterdam kunnen gasten en werknemers van het hotel profiteren van razendsnel internet, haarscherpe televisie en glasheldere telefonie. Gasten konden al in alle openbare ruimtes gratis gebruik maken van highspeed wireless internet, maar dit wordt nu nog sneller.

Albert Rouwendal, General Manager van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre: “We zijn erg blij met de supersnelle glasvezelkabels. De verbetering van de internetsnelheid is voor zowel gasten als onze medewerkers geweldig. Glasvezel is sneller dan welke kabel of DSL-verbinding dan ook. Als eerste Amsterdamse hotel dat deze voorziening aanbiedt, laten we wederom zien dat we vooruitstrevend zijn en blijven.”


Amsterdam RAI hoort tot beste werkgevers van Nederland
 
Amsterdam RAI behoort tot de zilveren winnaars in de Beste Werkgevers verkiezing van 2008. De lijst is samengesteld door Effectory en Volkskrant Banen op basis van onderzoek onder 315 organisaties. Medewerkers van Amsterdam RAI werden gevraagd een oordeel te geven over de bedrijfscultuur, werkzaamheden, leidinggevenden, arbeidsomstandigheden en ontwikkelingsmogelijkheden. Nederlands grootste en bekendste beurs- en congrescentrum kwam als een winnaar naar voren met een score van 7,4.

Grootse werkgeversonderzoek van Nederland
Het Beste Werkgevers onderzoek is door Effectory en Volkskrant Banen ontwikkeld om een objectief oordeel te kunnen vellen over werkgeverschap in Nederland. Het is de eerste lijst waaraan alle grote organisaties hebben kunnen meedoen, en die is gebaseerd op betrouwbaar onderzoek. In totaal is bij 315 organisaties het onderzoek uitgevoerd. Niet eerder werden er zoveel medewerkers van zoveel organisaties gevraagd naar hun mening over hun werk.

De gemiddelde respons van de 315 organisaties is 69%. Van de deelnemende organisaties hebben 154 zich gekwalificeerd als Beste Werkgevers in de categorie Goud, Zilver of Brons.


NH zet hotelplan bij Zuidas door

NH Hoteles zet het plan om een hotel te bouwen bij de Amsterdamse Zuidas door. NH laat de ontwikkeling van het ambitieuze hotelplan niet afhangen van het afhaken van Joop van den Ende’s Living City.

Dat meldt Het Financieele Dagblad. ‘NH Hoteles kan en wil dit hotel desnoods alleen realiseren en financieren’, laat topman Arco Buijs weten in de zakenkrant.

De gemeente Amsterdam heeft de uitgifte van de grond aan Living City ingetrokken, nadat bleek dat mensen in de top van projectontwikkelaar Trimp & van Tartwijk niet van onbesproken gedrag bleken. Joop van den Ende trok zich hierdoor eerder terug uit het ambitieuze bouwproject.

Frank Veenstra, verantwoordelijke voor internationale expansie bij NH, laat weten aan de gemeente te vragen of NH het stuk grond toegewezen kan krijgen. Het bouwplan ligt immers al klaar, voegt Veenstra toe. Veenstra merkt op dat NH al getenderd heeft voor Living City ‘en gewonnen heeft’.

NH wil bij de Kop van de Amsterdamse Zuidas, vlak bij de RAI, een hotel met vierhonderd kamers bouwen. Het gaat voor NH om het grootste bouwproject in Europa van dit moment. Het grootste hotel van NH in Amsterdam op dit moment is NH Grand Hotel Krasnapolsky. Dit hotel telt 470 kamers.
Bron: Misset Horeca


Krasnapolsky wil ondergronds parkeren

Het Amsterdamse hotel Krasnapolsky wil haar parkeergarage ondergronds brengen. Daarmee lost het hotel een oude belofte in bij de buurt, die jarenlang heeft geklaagd over de verouderde bovengrondse garage.

Er is toegezegd dat de garage wordt aangepakt zodra het gebouw aan de andere kant van de straat is opgeknapt, meldt de Amsterdamse zender AT5.

Het ondergronds maken van de garage is een dure aangelegenheid, die Krasnapolsky wil bekostigen met extra te bouwen kamers.
Bron: Misset Horeca


Hof van Wageningen – nieuwe naam en nieuw jasje

Hof van Wageningen is de nieuwe naam voor wat tot voor kort het WICC (Wageningen International Conference Centre) was, eigendom van de Universiteit Wageningen. Eind 2007 heeft directeur Jaap Venendaal de exploitatie overgekocht en sinds die tijd timmert het hotel al goed aan de weg.

Nu wordt de metamorfose kracht bij gezet met een nieuwe naam: Hof van Wageningen. In de komende tijd zal het hotel aan een grondige opfrisbeurt onderwerpen worden, waarbij het conferentiehotel een viersterrenhotel met congrescentrum zal worden.



EatCetera

Momenteel wordt hard gewerkt aan de verbouwing van het restaurant, dat met een nieuw concept straks plaats gaat bieden aan 126 personen. Eind september zal het nieuwe EatCetera gereed zijn.
De chef-kok Kristian Monsma is, na een internationale loopbaan bij Marriott, aan een nieuwe uitdaging in zijn carrière begonnen bij het Hof van Wageningen. Monsma heeft van 1996 tot 1998 bij Marriott Frankfurt samengewerkt met Venendaal. Buiten de menukaart om zal gewerkt worden met thema’s. Deze thema’s zijn gebaseerd op seizoensgerechten. Denk daarbij aan wildgerechten, paddenstoelen, asperges, kreeft. Er zullen gerechten aan tafel bereid worden, ook klassieke gerechten als Crêpes Suzette en Sole Meunière passeren de revue. EatCetera wordt een verrassend, laagdrempelig en betaalbaar restaurant.



Zuivere koffie en pure zuivel bij Center Parcs

Sinds juni 2008 is het bij Center Parcs alleen nog zuivere koffie met daarin pure zuivel. Alle 5,7 miljoen kopjes espresso, cappuccino en caffè latte die Center Parcs jaarlijks aan gasten schenkt, zijn voortaan uitsluitend afkomstig van duurzaam geteelde koffie én biologische koemelk. Het is een nieuwe, belangrijke stap in Center Parcs streven om zo duurzaam mogelijk te ondernemen.

Door bewust te kiezen voor de sociaal en ecologisch verantwoord geteelde koffievarianten van Smit & Dorlas Koffiebranders (gecertificeerd door de Rainforest Allianca)  in combinatie met de biologische melk van Groene Koe -een merk van Ecomel, onderdeel van Campina – geeft Center Parcs verder invulling aan haar beleid om waar mogelijk duurzaam te ondernemen. Paul Geraeds, Vice Chief Commercial Officer van Center Parcs Europe: “Wij brengen als eerste in onze branche twee A-merken bij elkaar die elkaar perfect aanvullen om zo onze gasten een eerlijk, duurzaam kopje koffie te kunnen schenken dat óók nog eens heerlijk vol van smaak is.”

Al sinds de oprichting in 1968 is Center Parcs een voortrekker op het gebied van duurzaam
ondernemen. “Het klimaat verandert, natuurlijke bronnen raken uitgeput en de natuur wordt
schaarser. De noodzaak om duurzaamheid te verankeren in de recreatieve sector is dus evident. Center Parcs wil hierin een voortrekkersrol vervullen door als toonaangevende speler in deze branche het signaal af te geven dat de natuur kwetsbaar is en we zorgvuldig met het milieu moeten omgaan”, aldus Geraeds. “De lancering van Rainforest Koffie en Groene Koe Melk in onze parken is een uitstekende aanvulling op het duurzame beleid dat Center Parcs binnen haar parken voert. We serveren elk jaar maar liefst 5,7 miljoen kopjes koffie, wat gelijk staat aan 40.000 kilo koffiebonen. Zo dragen ook wij ons steentje bij aan duurzame koffieteelt in Zuid-Amerika.”


Mijn Ahoy. Mijn Gezicht.

Word jij het nieuwe gezicht van de Mijn Ahoy campagne?

Ahoy Rotterdam is op zoek naar echte mensen. Naar spannende of mooie Ahoy ervaringen. Naar grappige verhalen. Naar hoogtepunten. Ahoy is misschien wel op zoek naar jou!

Het draait al vaak genoeg om artiesten in Ahoy. Nu draait het eens om jou! Jij, die fervente Vrienden van Amstel Live bezoeker! Jij, die zakenman die ook geïnteresseerd is in de beurs Visma, jij die tennisliefhebber die elke februari maand vooraan zit tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament. Kortom, we zoeken echte mensen.

Wanneer jij ons leuke foto’s van jezelf kunt toesturen met daarbij een mooi verhaal waarin je je relatie met Ahoy beschrijft, maak je kans om een van de gezichten te worden van de Mijn Ahoy campagne 2008 - 2009. Je zult te zien zijn op affiches, op onze website, in de spiksplinternieuwe ‘Mijn Ahoy in de Pocket’ en op mogelijk andere uitingen.
Inzenden op deze campagne is helaas niet meer mogelijk (sluiting was eind julli 2008)

Plaats op:
Datum: 5 augustus 2008
Bron: Congreswereld
Gerelateerde artikelen  
08-07-2008 Nieuws Nieuws van accommodaties -12
12-10-2012 Nieuws Center Parcs en Landal hoog in ‘Beste Werkgevers 2012'
11-12-2007 Nieuws Wageningen UR verkoopt Hotel en Congrescentrum WICC
02-05-2008 Nieuws Ahoy Runners tijdens Roparun volledig in Ahoy look & feel
23-01-2008 Nieuws WICC Directeur Jaap Venendaal wint Wageningse Ondernemersprijs
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2020 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,66 seconden.