Nieuws  
 

Natuurlijk: uw product of dienst is belangrijk in de beslissing van uw (potentiële) klanten om een relatie met u aan te gaan. Maar niet minder belangrijk is de eerste indruk die u maakt. Salesonline komt met vijf manieren om een onuitwisbare impressie te maken.

1. Luister vooral
Alleen als u uw prospects laat praten, bent u in staat hun behoeftes in te schatten. Bovendien toont u interesse door te luisteren en dat u er niet alleen op uit bent iets te verkopen.

2. Wees enthousiast
Breng over dat u een geweldig product of dienst aan het verkopen bent en hoe blij u bent dat u uw prospect daarmee van dienst kunt zijn. Toon uw enthousiasme bovendien door hen te begroeten met een stevige handdruk en door uw positieve houding ook non-verbaal over te brengen.

3. Doe alsof u de order al binnen hebt
Zelfverzekerdheid en vertrouwen brengen uw overtuiging over dat uw prospect natuurlijk voor u zal kiezen. Als u uw prospects duidelijk maakt dat u eigenlijk al een deal heeft, wordt het veel moeilijker u af te wijzen.

4. Laat zien dat u een winnaar bent
Iedereen gaat graag met winnaars in zee. Verzeker u dus van een verzorgde en professionele uitstraling, en vertel iets over uw successen en die van uw bedrijf.

5. Pas op uw woorden
Zorg ervoor dat u niet wanhopig overkomt. Respecteer het vertrouwen van bestaande klanten en noem hun namen niet. Denk goed na voor u iets zegt en zorg ervoor dat uw woorden niet voor misinterpretatie vatbaar zijn.

Bron: Sales Online

Plaats op:
Datum: 28 juli 2008
Gerelateerde artikelen  
27-06-2007 Nieuws Negen tips om slimmer te netwerken - Haal meer uit uw netwerk!
23-11-2007 Nieuws Zeven manieren om offertes te verknallen
02-10-2009 Nieuws 5 tips voor videoconferencing
25-04-2017 Columns Slimme beursstand volgens AIDA-methode
25-03-2008 Nieuws Netwerken, netwerken, 't is net werken
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,86 seconden.