Nieuws  

Onlangs hield het Centrum voor Live Communication (CLC) een themabijeenkomst met het thema 'Trends in locatiekeuze´. Gastheer en mede-organisator Libéma Beurzen & Evenementen ontving de CLC-leden in een van de vele locaties van Libéma, de Afrika club van het vakantiepark Beekse Bergen.

Organisatie perspectief
Roland Ernst en Vincent van den Elshout van de Arjan van Dijk groep belichtten het thema vanuit het organiserende perspectief. De Arjan van Dijk groep heeft geconstateerd dat merkwaarden en authenticiteit voor bedrijven de laatste 7 jaar een zeer belangrijke rol zijn gaan spelen.
De locatie waarvoor uiteindelijk gekozen wordt, is niet altijd 1 op 1 te gebruiken. Creativiteit en flexibiliteit zijn dan essentieel. Niet alleen vanuit de organisator maar vooral ook vanuit de locatie. Denken in mogelijkheden en oplossingen in plaats van onmogelijkheden zorgt voor het succes van de beurs, het congres of het evenement. In de praktijk kan dit betekenen dat de bijeenkomst in een bestaande evenementen locatie gehouden wordt, maar deze totaal getransformeerd wordt, of er wordt gezocht naar een niet bestaande evenementen locatie die voor de specifieke gelegenheid volledig getransformeerd wordt tot geschikte locatie.

Om de kosten per evenement te spreiden, kan in beide gevallen bekeken worden of opvolgende evenementen mogelijk te koppelen zijn. De gehele infrastructuur is dan al aanwezig en kan meerdere keren benut worden. Met een paar (kleine) aanpassingen krijgt het evenement zijn eigen identiteit.

Accommodatie perspectief
Yvette Molin, manager marketing & sales bij Libéma Beurzen en Evenementen, volgde met een presentatie over de trends in locatiekeuze vanuit accommoderend perspectief. Zij opende haar presentatie met de resultaten van het zeer recent gehouden onderzoek onder de bezoekers van FZ. Hieruit blijkt dat een kleine 50% een evenementenlocatie kiest via het internet. Op een gedeelde tweede plek staan het eigen netwerk en de gedrukte media. Slechts een klein percentage zegt de locatiekeuze aan een organisatiebureau over te laten.
Bijzondere locaties, kwaliteit, ´groen´ en variatie bepalen de trends voor dit moment. Yvette Molin: “Je kan je hierin onderscheiden door ervoor te zorgen dat jouw locatie goed bereikbaar is, er voldoende parkeergelegenheid aanwezig is en je service zo optimaal mogelijk wordt aangeboden. Is een van deze onderdelen niet of niet voldoende aanwezig, dan zal je als locatie of organisator ervoor moeten zorgen dat hier een goede en doordachte oplossing voor komt. Stel de klant van de klant centraal. Stel je als organisator of als locatie op als partner, denk mee, denk verder en overtref de verwachtingen van de klant, hierdoor laat je de klant succesvol zijn met zijn beurs, congres of evenement”.

Lees verder op de site van het CLC
.

Plaats op:
Datum: 10 juli 2008
Bron: CLC
Gerelateerde artikelen  
19-07-2008 Nieuws Hoe selecteert u de juiste PCO (Professionele Congres Organisator)?
06-08-2013 Nieuws Alles draait om locatie, locatie, locatie! bij CLC-VECTA sessie
24-10-2006 Nieuws MAASTRICHT CONGRES BUREAU LANCEERT NIEUWE BROCHURE VOOR MICE ORGANISATOREN
28-12-2006 Nieuws Nieuwe congres- en vergaderclassificatie
18-06-2007 Nieuws Libéma beurzen en evenementen: landelijke dekking op regionaal niveau
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,58 seconden.