Nieuws  
 

Berichtgeving over economische en politieke instabiliteit hebben de vooruitzichten van de meetings- en eventsbranche niet getemperd, blijkt uit de 2020 Global Meetings and Events Forecast van American Express Meetings & Events (M&E), een divisie van American Express Global Business Travel (GBT). Volgens het rapport zijn meetings- en eventsprofessionals optimistisch over 2020, omdat voor het vijfde opeenvolgende jaar een gestage groei van alle soorten zakelijke bijeenkomsten wordt voorspeld.

Belangrijke bevindingen uit het rapport zijn:

• De ervaring van de deelnemers is steeds belangrijker voor meetingplanners. Respondenten geven aan dat belevingselementen voorrang krijgen op logistiek, om een betere betrokkenheid te stimuleren.
• Planners integreren technologie op een manier die weerspiegelt hoe bezoekers in hun dagelijks leven omgaan met technologie, om authentieke ervaringen te creëren.
• Om deze impactvolle momenten financieel mogelijk te maken, worden andere aspecten van evenementen mogelijk opgeofferd.
• Er vinden momenteel meer zakelijke bijeenkomsten plaats dan er ruimte beschikbaar is, wat uitdagingen oplevert voor organisatoren en planners.
• Beleid voor meetingsmanagement wordt in 2020 steeds robuuster. Naar verwachting worden compliancelevels van 85% bereikt in alle regio's.
• Veiligheid, beveiliging en voorkeursleveranciers zijn de componenten die waarschijnlijk het meest expliciet worden verwoord in het beleid voor meetingsmanagement.
• In het tijdperk van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) komen planners in hun beleidsupdates tegemoet aan de toenemende eisen op het gebied van compliance en gegevensprivacy.

"Over het algemeen is het inspirerend om positieve vooruitzichten voor de meetings- en eventsbranche te constateren, als we naar 2020 kijken. Zakelijke bijeenkomsten en evenementen hebben hun plaats versterkt als een kritieke drijvende kracht voor communicatie, groei en betrokkenheid voor organisaties in alle soorten en maten," aldus Gerardo Tejado, General Manager bij American Express Meetings & Events. "De uitdaging voor planners is nu om meer te halen uit wat ze hebben: een naadloze ervaring voor de deelnemers creëren, technologie gebruiken voor een authentiek doel en voldoen aan de vraag naar gepersonaliseerde ervaringen."

Europa: ervaring is 'bijna' alles

Hoewel de betrokkenheid van bezoekers in Europa net zo belangrijk is als elders, worden meetings- en eventsprofessionals hier geconfronteerd met specifieke uitdagingen met betrekking tot de AVG en de politieke instabiliteit die wordt veroorzaakt door Brexit. Planners moeten zich bewust zijn van de manier waarop ze een evenementervaring bieden en tegelijkertijd blijven voldoen aan de AVG. De totale uitgaven voor zakelijke bijeenkomsten stijgen naar verwachting met 2,1% en de kosten per deelnemer per dag stijgen naar verwachting met 1,9% voor incentives en speciale evenementen. Als de budgetten zouden stijgen, zou 30% van de ondervraagden zich richten op het verbeteren van de ervaring ter plaatse, een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar.

Noord-Amerika: hard werken werpt vruchten af

Terwijl meetings- en eventsprofessionals in Noord-Amerika uitkijken naar een jaar van stabiele groei, zien zij hun inspanningen wat betreft het meetingsmanagement zijn vruchten afwerpen. Na het jarenlang stimuleren van policy compliance hebben drie van de vier organisaties formele goedkeuringsprocessen geïmplementeerd.
De totale uitgaven in Noord-Amerika stijgen licht met 1,6%. Er zullen nog steeds meer interne bijeenkomsten plaatsvinden dan elk ander type bijeenkomst, hoewel het totale aantal naar verwachting daalt van 30% tot 25%. Dit is deels het gevolg van meer incentivereizen, waarvan het percentage mogelijk oploopt van 11% naar 15%.

Azië-Pacific: de jongleeract

Hoewel voorspeld wordt dat de totale uitgaven voor zakelijke bijeenkomsten in 2020 in alle regio's zullen stijgen, zal de stijging in APAC de meest bescheiden zijn (1,3%). Planners blijven meer doen met minder in de regio, terwijl de ervaring van de deelnemers altijd centraal staat. Terwijl meetings- en eventsprofessionals meer gevarieerde voorkeuren aangeven voor het omgaan met veranderende budgetten, zoals het verminderen van het aantal nachten (16%), onsite reispersoneel (13%) en room drops (13%), gaf 35% van de respondenten aan dat ze de ervaring ter plaatse zouden verbeteren als de budgetten met 10% werden verhoogd.

Klik hier voor het volledige rapport.

Plaats op:
Datum: 12 september 2019
Gerelateerde artikelen  
18-10-2018 Nieuws Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019
24-10-2013 Redactie Lichte daling meeting bestedingen in Europa in 2014
11-10-2013 Nieuws Lichte stijging zakelijke reiskosten verwacht voor 2014
04-12-2012 Nieuws MICE-markt Europa krimpt, Amsterdam wel in top 5
12-12-2011 Nieuws AMEX Meetings Forecast : Meer meetings in 2012
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,58 seconden.