Nieuws  
( * ) Verplichte Velden
U kunt een bekende attenderen op het artikel. Geef het e-mailadres op van degene aan wie u de link wilt sturen. Daarbij kunt u, als u dat wilt, een commentaar schrijven.
E-mailadres van geadresseerde:*
Uw e-mailadres:*
Commentaar:
Verificatie:*
Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.

NBTC Holland Marketing geeft verdere invulling aan haar nieuwe visie op de bestemming Nederland zoals die onlangs in Perspectief 2030 is gepresenteerd, door de organisatie op die visie en ambitie aan te passen. “Perspectief 2030 heeft als doel alle Nederlanders mee te laten profiteren van toerisme: bewoners, bezoekers en bedrijven. Voor NBTC betekent dit een koersverandering: naast de positionering en promotie van Nederland richten we ons ook op het managen van het groeiend aantal bezoekers. Daarom investeren we onder andere in het versterken en vernieuwen van de (digitale) marketing én de ontwikkeling van aantrekkelijk aanbod van toeristisch Nederland. Vandaar de versterking van ons team met twee nieuwe collega’s,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing.

Versterking team met Anouk van Eekelen en Charel van Dam

Anouk van Eekelen start 1 februari als Director Aanbodinnovatie. Met deze aanstelling onderstreept NBTC haar ambitie om richting te geven aan de ontwikkeling en innovatie van relevant aanbod van de bestemming Nederland. Hiervoor was Van Eekelen Wethouder in Papendrecht & Regiobestuurder voor de Drechtsteden waar ze verantwoordelijk was voor de portefeuille economie. Daarvoor was zij onder andere twee jaar voorzitter van de adviescommissie Economisch Vestigingsklimaat Metropoolregio Rotterdam Den Haag en ondernemer. Van Eekelen: “Ik verheug me op deze nieuwe uitdagende functie, waarin ik in samenwerking met allerlei partners in en om de gastvrijheidssector de ontwikkeling van aantrekkelijk aanbod wil versterken en versnellen. Aanbod voor bezoekers en bewoners dat bijdraagt aan de leefbaarheid van steden en streken in ons land met Perspectief 2030 als uitgangspunt.”

Daarnaast start Charel van Dam 1 februari als Director Marketing. Binnen deze functie staat de verschuiving van aantallen bezoekers naar waardegroei en spreiding centraal. Van Dam is twee jaar werkzaam geweest als Marketing Director bij Cuba Travel Network, daarvoor was hij 5 jaar Digital Marketing Manager bij Amsterdam Marketing en HEMA. Tot 2011 heeft Van Dam 7 jaar diverse functies vervuld bij NBTC, waaronder Online Marketing Manager en Vestigingsmanager van Japan. “Het voelt goed om weer een functie te vervullen bij het veranderende NBTC. Ik kijk uit naar het vernieuwen van de wijze waarop we ons land positioneren op bijvoorbeeld de website holland.com en via digitale kanalen van anderen. Via gerichte vraagontwikkeling kunnen we in samenwerking met partners een bijdrage leveren aan het aantrekken van graag geziene gasten op de gewenste plekken en momenten,” aldus Van Dam.

Nieuwe organisatiestructuur

Naast deze teams Vraagontwikkeling en Aanbodinnovatie zijn er binnen NBTC nog drie teams: Intell & Insights, Strategy & Branding en Partnership Development. Marieke Politiek is verantwoordelijk voor het team Intell & Insights, dat met diverse belanghebbenden werkt aan betere en actuelere data en inzichten, als basis voor effectief beleid voor de duurzame ontwikkeling van toeristisch Nederland. Conrad van Tiggelen is verantwoordelijk voor het team Strategy & Branding dat de beleidsprioriteiten van Perspectief 2030 uitwerkt, waaronder de positionering van Nederland. Jurriaan de Mol is verantwoordelijk voor het team Partnership Development en implementeert Perspectief 2030 verder via diverse samenwerkingsverbanden binnen de sector.

Plaats op:
Datum: 30 januari 2019
Bron: NBTC Holland Marketing
Gerelateerde artikelen  
11-06-2019 Nieuws NBTC beweegt mee op ambitie Perspectief 2030
30-01-2019 Nieuws On the Move - januari 2019 (2)
10-10-2018 Nieuws Nieuw perspectief op bestemming Nederland in 2030
29-01-2019 Nieuws Minder groei internationale toeristen in Nederland in 2018
19-04-2019 Nieuws Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,72 seconden.