Nieuws  

Veel nieuwe gezichten, afgelopen maandag 14 januari, tijdens de Buitengewone Algemene Ledenvergadering van de CLC-VECTA met aansluitend de nieuwjaarsreceptie. De vereniging groeit en het bestuur heeft een ambitieus plan gepresenteerd aan de leden, die deze visie en strategie hebben goedgekeurd tijdens de vergadering.

Welke concrete stappen moeten er gemaakt worden om als branchevereniging succesvol en relevant te blijven? Belangrijk daarbij is hoe ieder indivueel lid geholpen kan worden bij het realiseren van zijn of haar plannen en doelstellingen.

Van ambitie naar resultaat

Een enthousiaste voorzitter Erik-Jan Ginjaar blikt eerst terug op het afgelopen jaar en constateert dat de samenwerking met andere verenigingen die in de branche actief zijn, goed verloopt. Om meer aandacht aan locatie's te geven is tevens een succesvolle samenwerking met de Nationale Meeting Award gestart. Ook is er een nieuwe website gelanceerd waar 17% meer bezoek heeft plaats gevonden. De beursmonitor en het onderzoeksrapport Live communicatie 3.0 zijn vormen van 'kennis delen' die zeer hoog gewaardeerd worden. Daarnaast zijn wetgevingsthema's, een juridisch loket en inkoopkortingen, services waar veel gebruik van wordt gemaakt. Voor het komende jaar zal dan ook extra kennis worden ingekocht omdat blijkt dat leden dat zeer op prijs stellen.

Van platform naar project

Oorspronkelijk is CLC-VECTA begonnen op 3 peilers waaruit de platforms zijn ontstaan: locaties, organisatoren en toeleveranciers van beurzen, congressen en (zakelijke) evenementen. Gebleken is dat diverse onderwerpen platformoverschrijdend zijn, waardoor er nu niet meer vanuit de platformgedachte wordt gewerkt maar vanuit een projectmatige aanpak.

Er zijn een 5-tal projecten geformuleerd voor 2019, waarbij ieder project is toegwezen aan een bestuurslid.

Project 1. Ketenoptimalisatie (Richard Kluijtmans): de eerste stap die Richard voorstelt is het maken van een digitaal platform (wie doet wat).

Project 2. Klant- en ledenperspectief (Vivi de Regt): volgens Vivi moet het ledenbestand een nog optimalere afspiegeling van de markt worden door nog beter op de doelgroep afgestemde kennissessies te houden. Daarnaast zouden opdrachtgevers meer betrokken moeten worden bij de vereniging.

Project 3. Marketing en communicatie (Eline Deijs): Eline's streven is een nog betere positionering en naamsbekendheid van de vereniging en stelt voor dat de vereniging een eigen evenement gaat organiseren (laatste donderdag in oktober).

Project 4. Benchmark (Riemer Rijpkema): Riemer stelt dat er nu concrete stappen gemaakt moeten worden voor een benchmark in de congres- en vergadermarkt, er wordt immers al 10 jaar over gesproken (voor beurzen bestaat inmiddels de Beursmonitor). Belangrijk hierbij is dat de anonimiteit gewaarborgd blijft.

Project 5. Contributiestruktuur (Arno Wouters): Arno gaat zich buigen over een nieuwe contributiestruktuur waarbij gekeken wordt naar draagkracht en objectiviteit.

De plannnen worden goedgekeurd door de leden en het bestuur doet een nadrukkelijk beroep op de leden om deel te nemen aan de voorliggende planontwikkelingen van het bestuur om op die manier ook betrokken te blijven bij de vereniging.

Vervolgens wordt afscheid genomen van Nathalie Spaargaren die het bureau ruim 7 jaar met veel inzet en enthousiasme heeft ondersteund.

Tijdens de afsluitende nieuwjaarsreceptie wordt druk genetwerkt en nagepraat over de plannen van het bestuur onder het genot van een streetfood walking dinner in het centraal gelegen en goed bereikbare Green Village in Nieuwegein.

©Redactie CongresWereld/MGM

Plaats op:
Datum: 17 januari 2019
Bron: CLC-VECTA
Gerelateerde artikelen  
14-06-2019 Redactie CLC-VECTA werkt aan herpositionering met onder meer nieuwe naam
18-01-2016 Nieuws Arjen Lemstra nieuwe voorzitter CLC-VECTA
01-06-2016 Nieuws On the move - mei 2016 (2)
24-01-2010 Nieuws Inspirerende ALV en Nieuwjaarsbijeenkomst CLC-VECTA
21-06-2018 Nieuws CLC-VECTA verrast opnieuw met aansprekende ALV
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,6 seconden.