Nieuws  
 

Traditiegetrouw zoekt de redactie van CongresWereld rond deze tijd altijd naar inspirerende boeken die zo onder de kerstboom kunnen of als ebook in de vakantiekoffer meegaan. Dit keer ook een aantal boeken die buiten het vakgebied liggen, maar wel de nodige inspiratie geven om even uit de hectiek van alledag te komen. Mooi om als kadootje te ontvangen maar ook om weg te geven. Veel leesplezier!

'Het witte konijn', Frank Hoes

Je bent leidinggevende, bestuurder of adviseur. Je hebt alles onder controle, maar toch reikt je ambitie verder. Je wilt meer zelfstandigheid, enthousiasme en ondernemend gedrag stimuleren bij de mensen met wie je werkt. Je wilt losser, opener en autonomer opereren. Dan ben je klaar voor de stap naar inspirerend en eigenzinnig leider.
Volg het witte konijn. Het neemt je mee door de wondere wereld van leiderschap, langs alle stappen om jezelf verder te ontwikkelen. Je wordt wakker geschud en aan het denken gezet. Je zult moediger worden en je autonomer opstellen, verrassend, nieuwsgierig en eigenzinnig.
‘Met Het witte konijn wil ik de lezer aanzetten tot systeemloos denken en handelen. Los van ego, macht, hippe werkwijzen of onzekerheid en angst. Om een eigenzinnig leider te worden die kan leven met toeval, chaos, ongrijpbaarheid, tegenstrijdigheden en onlogica. Want eigenzinnigheid is hard nodig om kwalijke organisaties en dito systemen een halt toe te roepen. Mijn boek is een reis in het onbekende onbekende. Geen valse wensdroom van 7 stappen of vier vierkanten maar een realistisch essay waarin je zelf antwoorden formuleert en ik slechts in gesprek met je ben over je persoonlijke ontwikkeling.’, aldus Frank Hoes
Info en bestellen 

'De employee journey', Sascha Becker en Wenda Bolink

De juiste talenten die voor jou kiezen. Medewerkers die met passie bijdragen aan het succes van de organisatie. En oud-medewerkers die nog steeds ambassadeur zijn. Aandacht voor een optimale employee journey levert veel op. Meer omzet, minder verloop en minder verzuim bijvoorbeeld. Bovendien ben je aantrekkelijk voor nieuw talent. Combineer dat met een toenemende wereldwijde schaarste aan talenten en er ontstaat een situatie waarin elke organisatie gedwongen is te investeren in de employee experience. Hoe je dat doet lees je in het boek De employee journey.
Het boek neemt lezers in vogelvlucht mee in de totale employee journey, de verschillende fases en de belangrijkste contactmomenten per fase. Ook beschrijft het boek de zes belangrijkste factoren waar je als organisatie aan kunt werken om de employee experience positief te beïnvloeden. Met aansprekende praktijkvoorbeelden van onder andere Univé, Antoni van Leeuwenhoek, Dura Vermeer en KLM.
Info en bestellen

'The Change Mindset', Cyriel Kortleven

If you are in search of clues on how you yourself can keep up with the ever-changing world, then this book is a must-read for you. Trend watchers and futurists will flabbergast you with hip and hot examples of new technologies and trends in the world (but they easily skip the part on how to handle them).
Motivational speakers will boost the energy of your audience to be open for change (but they often forget to bring all that energy to practical application).
Change managers will focus on structures and processes to facilitate change in an organisation (but they might lose track of the professional in the organisation).
How do you cope with the changes you see in the world around you?
Which practical tools will help you stay flexible and open to possibilities?
How can you boost your creative and entrepreneurial mindset? And stimulate the mindset of the people you work with? It all starts with the right mindset. Set your mind to change.
Info en bestellen 

'Routeplanner voor verenigen', Marike Kuperus, Inge Poorthuis, Peter van der Loo, David Wijnperle

Hoe krijg ik al die gepassioneerde mensen ook in mijn vereniging? Hoe kan ik de ledenraad echt betrekken bij het nieuwe beleid?
De routeplanner bundelt ervaringen, modellen en vooral verschillende wegen naar soepel verenigen. Voor iedereen die zich organiseert, samen met een paar of met heel veel: besturen en toezichthouders, verenigingsprofessionals en actieve leden.
Deel I van onze reisgids gaat over de cultuur en historie, over het DNA van de vereniging
Deel II gaat over het organiseren van eigenaarschap en passie. Daar draait het om in de vereniging.
Deel III van de Routeplanner gaat over hoe je een vereniging in beweging krijgt en houdt.
Info en bestellen 

 

'Doet marketing ertoe?', Ruud Frambach (De PIM Marketing Literatuur Prijs 2018)

Is marketing misleiding en geldverspilling? Dat is de essentiële vraag die Ruud Frambach dapper stelt. Want dat negatieve beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Op korte termijn resultaat behalen is nog steeds te vaak het doel van marketingactiviteiten. Hiervoor wordt altijd een prijs betaald, op lange termijn ook door marketing zelf. Dat is zonde, vindt de hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Hij laat zien hoe.
Doet marketing ertoe?, met de treffende ondertitel ‘Effectieve marketing door te sturen op waarde’ geeft marketeers het instrumentarium om hiermee aan de slag te gaan. En niet alleen om sterkere organisaties, merken en marketingstrategieën te ontwikkelen, maar ook om marketing maatschappelijk relevanter te maken en een bijdrage te leveren aan een betere wereld.
Info en bestellen

'Content!', Antal de Waij

Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Veel organisaties ‘doen maar wat’ als het hierop aankomt. Maar weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd!
Content! zorgt dankzij het unieke Content Marketing Canvas Model voor jouw contentmarketingresultaat. Het biedt alle componenten om je eigen contentstrategie te ontwikkelen én uit te voeren. Op welke manier vergroot je de bekendheid van jouw bedrijf? Hoe vaak moet je eigenlijk bloggen? Hoe genereer je leads in een online omgeving. Content! geeft antwoord op deze en andere vragen.
Info en bestellen 

 

'Customers the day after tomorrow' Steven Van Belleghem

We belanden stilaan in de derde fase van digitalisering: de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de relatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën.
Dit boek gidst je door de nieuwste fase van digitalisering en reikt je de mindset aan om in de ‘Day After Tomorrow’ je bedrijf te blijven optimaliseren. Alleen zo slaag je erin de meest briljante digitale ontwikkelingen met de meest unieke menselijke skills te verenigen.
Info en bestellen

'De trooster', Esther Gerritsen

Een gevallen politicus, type VVD’er met een vleugje Harvey Weinstein, te gast in een klooster, leidt tot opwinding en een diepzinnige roman.
Esther Gerritsen neemt ons aan het begin van haar nieuwe roman De trooster mee het klooster in, waar vol overgave gezwegen en vermeden wordt. Mee, bovendien, in het hoofd van iemand die daar vooral zit om zich aan de vermaledijde wereld der mensen te onttrekken. Met een aangezichtsverlamming viel hij altijd al uit de toon: ‘De mensen glimlachen naar me als iemand die troost nodig heeft.’ En de romantische liefde bleek niets voor hem – tot deernis van zijn familieleden, die hem zagen als eenzaam en ongelukkig. ‘Ik was niet ongelukkig, maar het was onmogelijk het geluk met anderen te delen’, laat Gerritsen hem dan verklaren, eigenzinnig zonder dat je hem nou echt sneu kunt gaan vinden: ‘Je zegt ook niet: “Ach, zonder vrouw in huis is het zo veel gemakkelijker om tijd en ruimte te vinden om te masturberen.”’ De liefde van God beviel hem des te meer: die ziet geen buitenkant. En in het klooster vond hij een soort familie, ‘een eetzaal waarin ik op zou gaan tussen de anderen’.
Info en bestellen 

'Het ontbijtbuffet' Hans Maarten van den Brink

De figuren in 'Het ontbijtbuffet' willen door het maken van een verre reis of een verblijf in een rustig vakantiehuis aan hun dagelijkse zorgen ontsnappen. Maar weg van dat alles worden ze meer dan ooit met zichzelf geconfronteerd. In deze dertien tragikomische verhalen laat H.M. van den Brink een nieuwe kant van zijn schrijverschap zien: een oog voor exotische omstandigheden en verrassende ontknopingen. Ongenadig is hij in de beschrijving van hun vergissingen, maar tegelijk vol mededogen voor zijn personages en het noodlot dat ze doorgaans zelf over zich hebben afgeroepen. Ze blijken opgesloten in een luxe resort terwijl buiten een bosbrand woedt, zijn overtuigd echte liefde te hebben gevonden in Thailand, worden overgeleverd aan de twintig gangen in het beste restaurant van de wereld, proberen in te burgeren tijdens een verregend dorpsfeest in Frankrijk - niets, kortom, blijft de naar rust, authenticiteit en vrijheid hunkerende toerist bespaard.
Info en bestellen

©Redactie CongresWereld/MGM

Plaats op:
Datum: 13 december 2018
Gerelateerde artikelen  
16-12-2018 Redactie Boekentips voor onder de Kerstboom
05-07-2018 Nieuws Boekentips voor de zomervakantie
10-12-2015 Nieuws Boekentips voor onder de kerstboom of voor op vakantie
22-12-2016 Nieuws Boekentips voor onder de Kerstboom
16-10-2018 Nieuws Honderden jonge leiders in spe komen samen in World Forum The Hague
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,59 seconden.