Nieuws  
 

Om het reisgemak te vergroten en reisstress weg te nemen start luchthaven Schiphol met het geven van een persoonlijk reisadvies. “Het idee is dat we 24/7 contact hebben met reizigers”, zegt Rosanne van der Stam, Head of Digital Solutions Centre bij Schiphol, in Luchtvaartnieuws Magazine.

“Op basis van hun context in combinatie met alles wat we weten van Schiphol en alles wat er rondom Schiphol gebeurt, willen we een persoonlijk reisadvies geven. Dat begint al thuis met het oriënteren, tot aan de gate. En alles daartussen: de reis naar Schiphol, aankomst, wel of niet parkeren, check-in, security, paspoortcontrole, lounges, eventueel shoppen, gate en vliegen.”

Bij deze digitale ontwikkelingen richt Schiphol zich niet specifiek op zakelijke reizigers. Van der Stam: “Ik denk dat dat onderscheid minder duidelijk gaat worden. We bieden reizigers de optimale journey op basis van hun voorkeuren. Het gaat puur om: wie ben jij, in welke context bevind jij je en wat is jouw optimale journey? En dan willen we dat voor iedereen de flow seamless kan zijn.”

De adviezen kunnen afhankelijk van de persoon wel variëren. “Mensen die één keer per jaar reizen hebben veel bevestiging nodig. Die willen graag weten of alles goed gaat, hoe het gaat met de koffers en waarheen ze moeten. Zakelijke reizigers willen wellicht alleen maar weten of er vertraging is en of ze niet beter later van huis kunnen vertrekken.”

Schiphol wil op verschillende manier aan profielen van reizigers komen. “Met mensen die onze app gedownload hebben, bouwen we een persoonlijke relatie. Ook op basis van klikgedrag kunnen we analyseren wat voor soort reiziger het is. We vragen ook sommige dingen: reist u met handbagage? Op basis daarvan krijg je een persoonlijke reisadvies. (…) De droom is dat we straks kunnen zeggen: we weten dat het druk is op de weg, je kunt beter met de trein gaan.”

Rosanne is een van de Keynote-speakers tijdens de Business Travel & Mobility Conference die op 24 september wordt gehouden in Hoofddorp. Ga voor meer informatie naar Business Travel & Mobility Conference.

Plaats op:
Datum: 15 augustus 2018
Gerelateerde artikelen  
17-10-2013 Nieuws Britse zakenreizigers kiezen Schiphol wederom als beste Europese luchthaven
06-07-2015 Nieuws Amsterdam Airport Schiphol eerste Europese luchthaven met volledige beacon …
03-03-2008 Nieuws BCD Travel introduceert Park 'N Fly-service
13-04-2008 Nieuws BluelinQ nieuwe KLM-service voor transfers van en naar Schiphol
02-01-2011 Nieuws Schiphol biedt gratis WiFi aan op de hele luchthaven
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,66 seconden.