Nieuws  
 

Jaarbeurs heeft, na meerdere verliesgevende jaren, 2017 met een positief resultaat afgesloten, zo blijkt uit het recent gepubliceerde jaarverslag. Dit is het directe gevolg van kostenbesparing en omzetstijging. De omzet is van 111 miljoen naar 115 miljoen gestegen en het bedrijf maakte 6,9 miljoen euro winst. In 2016 was er nog 7,3 miljoen verlies.

Nieuw beleid en heldere keuzes

Nieuw beleid en heldere keuzes hebben ervoor gezorgd dat Jaarbeurs uit de rode cijfers is gekomen. Jaarbeurs heeft de duidelijke ambitie om nationaal, en op termijn ook internationaal, een toonaangevende evenement- en congresorganisatie te worden. Jaarbeurs maakt hiervoor fundamentele keuzes over de wijze waarop invulling wordt gegeven aan deze missie, brengt daarmee focus aan binnen de organisatie en legt een basis voor groei. Eind 2018 zal de strategie herijkt worden op de ontwikkelingen van markten en de omgeving van Jaarbeurs.

Albert Arp, CEO Jaarbeurs: "De zwarte cijfers zijn fijn, maar ook noodzakelijk. Belangrijkste reden om kosten te verlagen is dat het bijdraagt aan een betere en duurzame klantwaarde. En het is nodig om weer te kunnen investeren in onze medewerkers, digitalisering, ons vastgoed en om weer te innoveren."

Lokaal, samenwerking met de gemeente Utrecht

De gemeente Utrecht is een belangrijke partner van en voor Jaarbeurs. De locatie van Jaarbeurs, vlak bij het centrum en het Centraal Station, en de economische en maatschappelijke impuls die daar voor alle betrokkenen van uit gaat, is uniek. Jaarbeurs koestert die positie én de relatie – en investeert om deze te versterken. Jaarbeurs en de gemeente Utrecht zijn gelijkwaardige partners met een gelijkgericht doel: bijdragen aan een prettige en duurzame leefomgeving, een goede economie en de populariteit van de stad. De uitbreiding van het Stationsgebied versterkt de propositie van Jaarbeurs. Niet alleen economisch, maar ook mentaal. Want in Utrecht is een positieve vibe aan het ontstaan. De gemeente investeert, bouwt en laat met toenemend zelfvertrouwen zien dat het ambitie heeft. Jaarbeurs is daar deelgenoot en partner in.

Revitaliseren venue

De revitalisering van de venue (het hallencomplex van Jaarbeurs) is een belangrijk onderwerp voor de toekomst. Met bijna 2,5 miljoen bezoekers per jaar voelt Jaarbeurs de verantwoordelijkheid voor een duurzaam Beurskwartier. De samenwerking tussen gemeente Utrecht, architect Winy Maas (MVRDR) en Jaarbeurs ten behoeve van de ontwikkeling van onze venue heeft dan ook als uitgangspunten duurzaamheid, leefbaarheid en populariteit en zal in 2018 nog verder uitgewerkt worden.

Internationaal

Ruim 1/3 van de omzet van Jaarbeurs komt uit buitenlandse activiteiten, met name Azië. Hiermee bevestigt Jaarbeurs dat zij met haar dochteronderneming VNU Exhibitions een niche speler heeft met voldoende schaalgrootte en netwerken om internationaal sterke posities te verwerven. Jaarbeurs wil deze internationale positie dan ook verder verstevigen door als gateway to Asia voor klanten en titels te fungeren (en vice versa).

Geïntegreerde jaarverslag 2017

Het geïntegreerde jaarverslag 2017, inclusief een aantal case studies en downloadmanager, is online beschikbaar op www.jaarbeurs.nl/jaarverslag

Plaats op:
Datum: 19 april 2018
Gerelateerde artikelen  
12-10-2007 Nieuws Jaarbeurs weer 100 procent eigenaar van VNU Exhibitions Europe
18-05-2007 Nieuws Partnership Jaarbeurs Utrecht en KPN
18-07-2019 Nieuws Nieuwe corporate branding voor Jaarbeurs
01-06-2007 Nieuws De Fortis Marathon Utrecht wordt Jaarbeurs Utrecht Marathon
30-05-2017 Nieuws Ambitie Jaarbeurs: weer behoren tot Europese top van evenement- en congresorganisaties …
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,75 seconden.