Nieuws  
 

Op 16 januari vond in COMM in Den Haag de Nieuwjaarsbijeenkomst van CLC-VECTA plaats. Bij de entree van het dit jaar op alle fronten vernieuwende en verrassende event waren tickets niet nodig: de individuele gezichtskenmerken van de bezoekers waren dankzij de gezichtsherkennings-oplossing van registratiespecialist Invitado genoeg.

CLC-VECTA organiseerde deze Nieuwjaarsbijeenkomst samen met de Breda University of Applied Sciences (NHTV) en bood de bezoekers een programma vol beleven, leren, doen, delen en verrast worden. De gezichtsherkenning bij de ingang was de eerste van de vele verrassingen die de genodigden te wachten stond, en dat leverde heel veel leuke reacties op. "De gasten waren verrast, en dat was ook de bedoeling. En het werkte ook uitstekend. Heel gaaf!" aldus Dineke Philipse namens de afdeling Leden- en sponsorzaken van CLC-VECTA.

Persoonlijk welkom

"Voor ons is gezichtsherkenning al lang geen toekomstmuziek meer," vertelt Michiel Droog, directeur van Invitado. "We maakten hier al eerder gebruik van, bijvoorbeeld tijdens de laatste editie van de vakbeurs Event. Het is een voorbeeld van hoe je de bezoekers van een evenement met nieuwe technologieën toegevoegde waarde kunt bieden. Dat is iets waar wij altijd op naar zoek zijn. Met gezichtsherkenning heet je de bezoekers persoonlijk welkom, en dat is voor elk evenement een goede binnenkomer. Je geeft een event op deze manier een gezicht."

Zo eenvoudig mogelijk

Invitado Visitor Management maakt het organisaties en bezoekers zo eenvoudig mogelijk. Daarom investeert dit Rotterdamse bedrijf continu in optimalisaties in het online en on site registratieproces. De bezoekers van FUTUR.EVENT konden zich voor dit event bijvoorbeeld heel eenvoudig aanmelden met hun LinkedIn- of Facebook-profiel: een deel van de benodigde persoonlijke gegevens werd in het registratieformulier automatisch ingevuld. Indien technisch geschikt voor gezichtsherkenning werd daarbij ook de profielfoto gebruikt.

Self service en touchscreens

Via twee touchscreens bij de ingang van het Museum voor Communicatie konden de bezoekers aan het FUTUR.EVENT zich zelf aanmelden. Er werd een foto gemaakt, en wanneer de gezichtskenmerken identiek waren aan een foto uit de registratiedatabase, rolde direct de persoonlijke toegangsbadge uit de printer. "Natuurlijk was er altijd een hostess in de buurt die de bezoekers persoonlijk welkom heette en zo nodig assisteerde," vertelt Droog. "Want het moet natuurlijk wel mensenwerk blijven!"

Plaats op:
Datum: 25 januari 2018
Gerelateerde artikelen  
25-04-2018 Nieuws Medische congressen en de AVG: nog niet elk congres voldoet aan de nieuwe wet …
28-04-2017 Nieuws Bezoekersexperience positiever door gezichtsherkenning bij toegang
25-01-2018 Nieuws Onderzoek Live Communication 3.0 inspiratiebron voor vernieuwende CLC-VECTA …
30-01-2018 Redactie Live Communication 3.0 inspiratiebron voor vernieuwende CLC-VECTA nieuwjaarsbijeenkomst …
12-11-2018 Nieuws Beursorganisator in 2019 nog meer matchmaker
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,65 seconden.