Nieuws  
 

Apollo Hotels opent Meeting & Event Centre aan de Vinkeveense Plassen - Verbouwing Hotel Arena nagenoeg voltooid - Nieuwe evenementlocatie: Streets of the World Photo Museum - Meer mogelijkheden met uitbreiding van Madurodam Events - Nieuwe hotelkamers Landgoed Huize Bergen gereed- Congres-en vergadercentrum Domus Medica stopt


Apollo Hotels opent Meeting & Event Centre aan de Vinkeveense Plassen

Per 1 september opent Apollo Hotel Vinkeveen-Amsterdam het naastgelegen Meeting & Event Centre Vinkeveen. Het wordt een grote multifunctionele ruimte van 1200 m2 met schuifbare industriële panelen en hierdoor geschikt voor ieder type evenement, vergadering of training. Het gebouw heeft een eigen entree met ontvangstruimte en 170 parkeerplaatsen. De begane grond is een indrukwekkende ruimte van circa 400 vierkante meter met een atrium van 10 meter hoogte. De hoge ramen geven een stroom aan daglicht en het uitzicht op de Vinkeveense plassen wordt maximaal benut. Het Event Centre krijgt een terras van 300 vierkante meter en ligt direct aan het water met 29 ligplaatsen voor boten. Op de eerste verdieping komen 10 subzalen van 25 tot 50 vierkante meter.


Verbouwing Hotel Arena nagenoeg voltooid

De verbouwing van Hotel Arena in Amsterdam Oost is op 1 september voltooid. Het hotel is uitgebreid met een nieuwe hotelvleugel (inclusief 16 nieuwe kamers), café-restaurant Park, creatieve meeting en eventstudio’s. Het hotel is gevestigd in het monumentale St. Elisabeth Gasthuis in het bruisende Amsterdam Oost. Na dienst te hebben gedaan als wees- en gasthuis werd de locatie begin jaren tachtig in gebruik genomen als jeugdhostel. Onder leiding van Paul Hermanides ontwikkelde het budget hotel zich tot een luxueuze toplocatie, wat resulteerde in een viersterren beoordeling in 2009. Het nieuwe uiterlijk van het hotel start een volgende fase in de bruisende geschiedenis van het hotel.


Nieuwe evenementlocatie: Streets of the World Photo Museum

Het Hembrugterrein in Zaandam is weer een nieuwe creatieve onderneming en evenementenlocatie rijker: het Streets of the World Photo Museum. Het tijdelijke museum leent zich naast een dagje cultuur snuiven ook voor grote evenementen. Het oude magazijn is 3800 m2 groot. Doordat het pand drie verdiepingen met diverse ruimten telt, is deze locatie geschikt voor zowel grote events, als kleinere bijeenkomsten. Zo kan je niet alleen een zaal afhuren, maar ook het hele museum. Door de restauratie van het oude magazijn smelten moderniteit en verleden moeiteloos samen tot één geheel, zonder dat hierbij de bijzondere historie van het gebouw is aangetast. Het hoge plafond en het rauwe, industriële karakter van het pand maken het museum tot een veelzijdige locatie voor onder meer congressen, festivals en lezingen. Een leuk detail is dat elke ruimte een ander continent toont.


Meer mogelijkheden met uitbreiding van Madurodam Events

Na ruim twee jaar overleg heeft Madurodam toestemming gekregen om zo’n 0,7 hectare uit te breiden. Met een uitbreiding in het vooruitzicht worden er niet alleen meer attracties gebouwd, maar zullen er ook meer mogelijkheden worden gecreëerd op het gebied van zakelijke evenementen. Momenteel biedt Madurodam diverse zalen aan die geschikt zijn voor onder meer grote evenementen zoals congressen en diners. Vorig jaar onderging het miniatuurpark een verbouwing waarbij er nieuwe ruimten werden gecreëerd voor workshops.


Nieuwe hotelkamers Landgoed Huize Bergen gereed

De 39 nieuwe hotelkamers van Landgoed Huize Bergen in Vught zijn klaar om gasten te ontvangen.
De locatie beschikt nu in totaal over 105 hotelkamers en is naast hotel met 20 zalen tevens een locatie voor conferenties, vergaderingen en feesten. Het centraal gelegen landhuis vormt het hart van het landgoed. Voor de zakelijke reiziger is het hotel een ideale uitvalsbasis net buiten het centrum van ’s-Hertogenbosch. Zeer goed bereikbaar via de A2, parkeren is gratis en de sfeervolle Salon vormt een ongedwongen plek voor zakelijke ontmoetingen.


Congres-en vergadercentrum Domus Medica stopt

Congres-en vergadercentrum Domus Medica neemt vanaf 1 juli 2017 geen externe reserveringen meer aan en gaat na 1 oktober niet verder in de huidige formatie. Tussen 1 juli en 1 oktober verzorgt het centrum uitsluitend nog de vergadervoorzieningen voor de interne bewoners van Domus Medica. Het Congres- & Vergadercentrum is ooit ontstaan vanuit de behoefte om te vergaderen bij de medische verenigingen in het pand, later is dit uitgebreid naar de externe markt. Hoe en wie de vergaderlocatie vanaf 1 oktober zal exploiteren is nog niet duidelijk. Momenteel is de pandeigenaar Merin de wensen aan het inventariseren en bekijkt de mogelijkheden.
De marketingactiviteiten zijn ook per direct gestopt. Bij klanten en relaties heeft Domus Medica het verzoek ingediend om al hun gegevens per direct van de website te halen en het account te verwijderen.

Plaats op:
Datum: 12 juli 2017
Gerelateerde artikelen  
18-07-2017 Nieuws Madurodam Events opent Nieuw Amsterdam mede voor zakelijke evenementen
04-11-2007 Nieuws Landgoed Huize Bergen houdt Open Dag
31-10-2016 Nieuws Postillion Hotels opent congreslocatie in Amsterdam
26-05-2010 Nieuws Maak kennis met de werkgever: Domus Medica Congres & Vergadercentrum
02-03-2016 Nieuws Accommodatienieuws - maart 2016
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,64 seconden.