Nieuws  
( * ) Verplichte Velden
U kunt een bekende attenderen op het artikel. Geef het e-mailadres op van degene aan wie u de link wilt sturen. Daarbij kunt u, als u dat wilt, een commentaar schrijven.
E-mailadres van geadresseerde:*
Uw e-mailadres:*
Commentaar:
Verificatie:*
Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.
 

Even voor de duidelijkheid: de Millennial (generatie Y) is geboren tussen 1981 en 1995. Generatie Y is opgegroeid in een tijd van technologische vooruitgang en economische voorspoed. Kenmerkend voor deze generatie is de vertroetelende aandacht die ze kreeg van haar ouders/opvoeders. Ze gaan voorzichtig om met andermans gevoelens. Ze houden niet van conflicten, m.n. op de werkvloer en proberen zoveel mogelijk confrontaties en onconfortabele gesprekken uit de weg te gaan. Ze hebben vaak wel een duidelijke mening maar kunnen ook ontwijkend zijn.

Het zijn degenen die vaak beginnen of net begonnen zijn aan een baan. Wat kun je als werkgever doen om deze mensen te binden(voor zover ze dat willen) en te begrijpen:

Hulp bij aflossen studieschuld
Ook al komt het tegenwoordig voor dat studenten hun stufi gebruiken om te investeren, een schuld hebben is niet leuk. De American Banker Association bijvoorbeeld draagt 100 dollar per maand bij aan het aflossen van de studieschuld van medewerkers.

Flexibel
Uit een onderzoek door Deloitte blijkt dat generatie Y niet per se wil jobhoppen – ze zoeken echt ook wel naar enige zekerheid – maar flexibiliteit heel belangrijk vindt. Waar je werkt, wanneer je werkt, welke rollen je hebt. Ook andere generaties houden wel van enige flexibiliteit om in balans te kunnen blijven. Flexibiliteit scoort goed op lijsten voor goede werkgevers. Let op: je moet dan echt op zoek naar andere manieren van leidinggeven, contact houden en richting aangeven, want er wordt wel wat van je verwacht.

Goed eten, het liefst gratis
Eten op het werk scoort, zeker als dat gratis is. Als het te duur is om dat elke dag te regelen, kan dat ook een keer  per week of maand. Het moet wel het goed eten zijn. Generatie Y is gek op eten volgens de nieuwste foodies trends maar vindt het lastig om zelf dagelijks te koken.

Opmerkingen van millennials tijdens werk, maar wat bedoelen ze werkelijk:

1. 'Dat zou kunnen werken.'
Dit betekent echt: "Ik denk niet dat dat helemaal zal werken, maar ik wil niet onbeleefd zijn en zeggen dat het eigenlijk een slecht idee is." Millenniums zijn opgegroeid om samen te werken. Als je met een idee of een taak naar hen komt, waar ze niet aan hebben mee ontwikkelt, dan gaan ze niet oké zeggen, vooral als ze het er niet mee eens zijn. Dus dit tactische antwoord is bedoeld om hen in staat te stellen het gesprek te openen naar alternatieven.

2. 'Ik wil graag uw feedback'
Ze vragen niet om een nep compliment zoals "leuke baan" of "dat is geweldig." Ze willen dat je specifiek verklaart wat ze goed doen (waardering) en wat beter kan (vooruitgang). Zij vragen jou aandacht te besteden aan hun carriere. Ze vragen om coaching, iets wat ze hun hele leven hebben gekregen. Zij zien de behoefte aan coaching niet als een teken van zwakte, maar als een weg naar groei. Geef hen de feedback die ze willen (zoals ze willen!), zodat ze de verwachtingen kunnen overtreffen.

3. 'Misschien moeten we het zo proberen'
Nogmaals, dit is de code voor "Ik denk dat jouw idee niet goed is en ik wil je niet kwetsen, dus ik ga een alternatief voorstellen."

4. 'Zeker'
Een antwoord van één woord voor "ik doe het maar ik ben er niet enthousiast over". Millennials willen altijd zinvol werk doen. Als ze een taak krijgen die ze niet opwindt, kunnen ze hun gevoelens niet goed verbergen. Vandaar dat zij hun antwoord tot één woord beperken, de minst mogelijke communicatie. Wat leidt tot het volgende commentaar een korte tijd later.

5. 'Waarom moeten we dit opnieuw doen?'
Dit betekent: "Help me de grotere verbanden te zien, want ik zie niet dat dit een efficient gebruik van mijn tijd is." Als een Millennial niet kan zien hoe de opgegeven taak bijdraagt aan hun carriere groei of professioneel succes, willen ze hulp om dit te begrijpen. Om hen te laten begrijpen hoe belangrijk de taak is voor het succes van het bedrijf en hoe zij daar hun bijdrage aan kunnen leveren, communiceer en help ze enthousiast e maken.

6. 'Dat is interessant'
Dit is een conversatie-uitschakeltaktiek. Wat ze eigenlijk willen zeggen is: "Eigenlijk is het helemaal niet interessant en wil ik er niet met je over praten". Wellicht zul je meer met ze moeten delen zodat ze de grotere verbanden zien. Ze begrijpen niet altijd wat je zegt en waarom ben je ergens enthousiast over bent, maar ze willen niet onwetend lijken.

Bron: Associations Now & www.inc.com

Plaats op:
Datum: 15 juni 2017
Gerelateerde artikelen  
04-08-2016 Nieuws Acht manieren om millennials te motiveren
03-08-2017 Nieuws Tips om jonge werknemers (generatie Z) te werven
04-06-2018 Nieuws Millennial kiest voor betekenis bij baankeuze
22-05-2018 Nieuws Millennials eisen meer van de bedrijven waarvoor ze werken
04-02-2019 Nieuws Drie tips om het potentieel van de millennial optimaal te benutten
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,58 seconden.