Nieuws  
 

Het Rotterdams eventregistratie bureau Invitado onderzocht het effect van gezichtsherkenning tijdens toegangscontrole op bezoekersbeleving. Gezichtsherkenning is nieuw in de toegangscontrole voor zakelijke evenementen en deze innovatie is op Event 17 als experimenteel uitgeprobeerd. Tijdens dit event hebben ruim vijfhonderd bezoekers via de experimentele gezichtsherkenningsbalie zichzelf aangemeld voor de beurs door middel van het maken van een foto. Het experiment is zeker geslaagd én heeft een positief effect op de totaalbeleving van bezoekers.

Hoe werkt het?

Tijdens de online registratie wordt een foto gevraagd van de bezoeker, waarna de software de foto analyseert en beoordeelt. De foto moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om goed herkend te kunnen worden. Bij de entree van het event wordt vervolgens een foto van de bezoeker gemaakt. Het systeem vergelijkt deze foto met alle foto’s in de database en bepaalt of er een match is. Na goedkeuring kan de bezoeker direct doorlopen. Op de beurs resulteerde dit als volgt: meer dan 80% van de deelnemers werd direct, of in tweede instantie herkend en kreeg direct zijn toegangsbadge geprint. De voornaamste redenen waarom mensen niet herkend werden, hadden vooral te maken met de kwaliteit van de gemaakte foto’s. Bewegingen, slechte belichting of ineens wegkijken van de camera zorgt ervoor dat bij de entree de bezoeker niet herkend werd. Ook hebben ruim 70 mensen gebruik gemaakt van de gezichtsherkenningsbalie zonder dat ze vooraf een foto geüpload hadden.

Positief effect

Na het uploaden van een foto tijdens de online registratie worden bezoekers nieuwsgierig; gaat mijn gezicht me écht helpen om zonder e-ticket toegang tot de beurs te krijgen? Hij of zij wordt enthousiast als het lukt. “Wat een toffe manier om toegang te krijgen tot het event! Ik heb echt het gevoel herkend te worden en dat voelt als een persoonlijk en warm welkom. Erg handig ook als ik een keer mijn ticket vergeet!” aldus een bezoeker van Event 17. 

Plaats op:
Datum: 28 april 2017
Gerelateerde artikelen  
25-01-2018 Nieuws Gezichtsherkenning wordt de trend van 2018
13-04-2018 Nieuws Event websites: Momice legt de lat hoger
16-03-2010 Nieuws Registratie event10 met nieuwste versie DC Event
27-06-2013 Nieuws Nederlandse attracties als eerste ter wereld in 360 te bezoeken
14-02-2011 Nieuws Nieuwe naam en online gezicht: Zakelijk ZoBrabants!
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,67 seconden.