Nieuws  
 

Event marketing is booming en wordt meer en meer strategisch. Marketing professionals die meetbare, geintegreerde evenementen organiseren krijgen een steeds belangrijkere rol in de marketing en sales planning.

Elk jaar onderzoekt George P. Johnson company - vanaf dit jaar in samenwerking met het Event Marketing Institute - de ontwikkelingen in de Noord-Amerikaanse event marketing branche en rapporteert deze in de jaarlijkse EventView report. Event trends, een vooruitblik waar de marketing wereld naar toe gaat en macro-economische ontwikkelingen.
Het rapport is geënt op de Noord-Amerikaanse markt, maar biedt voor Europa zeker ook veel interessante informatie.

Het rapport geeft onder andere aan dat event marketing budgetten een plateau bereikt hebben, terwijl de budgetten om de effectiviteit te meten terk toegenomen zijn. Experience marketing is inmiddels een blijvertje en als er additionele budgetten zijn besteed men die liever aan event marketing dan aan bijvoorbeeld print advertising.

Dankzij de nieuwe inbreng van Event Marketing Institute, kan ook het perspectief van de event marketing managers naast dat van de traditionele respondentengroep - de sales en marketing executives - geplaatst worden, om zo een nog completer beeld te krijgen.

De Top 10 feiten en het volledige rapport zijn te vinden in de downloadsectie van CongresWereld.

Plaats op:
Datum: 1 april 2008
Bron: Congreswereld
Gerelateerde artikelen  
01-04-2008 Redactie EventView 2008 rapport werpt blik op event marketing
28-05-2009 Nieuws EventView Survey toont groeiend belang van meetings en events in de marketing …
16-04-2009 Nieuws Exposanten VS verwachten daling beursbudget van 17 procent
27-02-2007 Nieuws Onderzoek toont de waarde van Live Communication
16-05-2009 Nieuws Internationale topsprekers over rol meetings in de marketing strategie bij …
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,65 seconden.