Nieuws  

Vrijwel iedereen in Nederland kent de Efteling met een naamsbekendheid die de 100% dicht nadert. De zakelijke mogelijkheden van de Efteling zijn wellicht minder bekend maar het Sales team van de Efteling is gedreven om diezelfde bekendheid te krijgen. Gebruikmakend van wat ze bij de Efteling het beste doen: Storytelling. Geen sprookje maar zakelijke echtheid. Met ruim 500 evenementen op jaarbasis is de Efteling een serieuze speler binnen de meetings- en eventbranche. Door Ted Walraven.

Boodschap bepaalt het decor

“Wij vertellen de verhalen van onze opdrachtgevers” zegt Eveline Thomassen, hoofd Sales Business van de Efteling, “meteen vanaf het moment dat de gasten binnenkomen en vaak ook al in het voortraject. Wij hosten allerlei soorten zakelijke events;(uiteraard) congressen, maar ook relatie events, kick-off meetings en zelfs jaarlijks terugkerende relatiedagen. Thomassen vervolgt “Bij alle meetings en events vormt de Efteling het decor, uiteraard is de boodschap die de klant wil vertellen bepalend welk deel van het Efteling decor gebruikt wordt”.

“Wij geven de mogelijkheid om gebruik te maken van diverse analogieën”, vertelt Thomassen. “Een aantal thema’s springt er uit bij bedrijven. Als het bijvoorbeeld gaat over de te varen koers van het bedrijf is de attractie ‘De Vliegende Hollander’ uitermate geschikt om een dergelijk thema te ondersteunen. Of de nieuwste attractie ‘ Baron 1898’ waarbij letterlijk een duik in het diepe gemaakt wordt. Villa Volta, het huis op z’n kop, is een goede thematische begeleiding voor bedrijven die, letterlijk, de boel op z’n kop willen zetten. En verder hebben we natuurlijk 29 sprookjes met ieder hun eigen verhaal”.

“Voor de gast ontstaat een positieve associatie omdat een attractie speciaal voor hen open gaat. Daarnaast wil je dat een verhaal wordt doorverteld en dat de boodschap blijft hangen. Het doel van het bedrijf is dat die herinnering beklijft en voor ons dat het bedrijf een succesvol evenement in de Efteling heeft beleefd”, aldus Thomassen.

Professioneel team voor klanttevredenheid 

De Efteling doet dit met een team van 14 event professionals die de zakelijke bezoeker de magie van de Efteling laat beleven. Zij begeleiden de opdrachtgever vanaf het eerste contact moment tot en met het einde van het evenement.
De Efteling houdt zich ook bezig met gastgerichtheidstrainingen. Je kunt gerust stellen dat de Efteling daar verstand van heeft. Met ruim 4 miljoen bezoekers per jaar die worden ontvangen door in totaal rond de 2500 medewerkers die werken aan het maximaliseren van klanttevredenheid, zit dat immers in het DNA.

“Wij inspireren bedrijven met onze visie op gastgerichtheid en helpen hen deze te vertalen naar hun eigen organisatie” zegt Thomassen. “ Hiervoor hebben wij verschillende trainingen ontwikkeld die aansluiten bij de wens van de opdrachtgever. Zo is het zelfs mogelijk om de training wetenschappelijk aan te vliegen. In samenwerking met TiasNimbas Business School bieden wij bijvoorbeeld een training waarbij de casus van het bedrijf door een hoogleraar behandeld wordt”.
Waar het bij deze masterclass, net als bij de andere trainingen om gaat: “hoe kunnen we als Efteling de handvatten bieden waardoor het bedrijf die transitie naar een klantgerichte organisatie uiteindelijk zelf kan maken”.

Sprekerspool Efteling-filosofie 

Nieuw dit jaar is de Sprekerspool. De afgelopen jaren is de vraag naar het delen van de visie en kennis van de Efteling, op het gebied van bijvoorbeeld gastgerichtheid en storytelling, toegenomen. Om beter aan deze vraag te kunnen voldoen heeft de Efteling een Sprekerspool in het leven geroepen. Een team van inspirerende Efteling-medewerkers die vanuit hun vakgebied en expertise de Efteling-filosofie delen met bedrijven. Deze medewerkers kunnen als Efteling-spreker worden ingezet om bedrijven te inspireren en meer te vertellen over de visie van de Efteling.

Awareness zakelijke markt

Thomassen besluit: “Je merkt dat bedrijven bij de Efteling in eerste instantie denken aan wat informelere events en dat de meer zakelijke events zich hoofdzakelijk in de Randstad afspelen. Daar willen we verandering in brengen. Wij focussen ons sterk op het creëren van awareness binnen de zakelijke markt. Belangrijke, unieke elementen voor de Efteling zijn het filevrij reizen, het ruim opgezette park met haar talloze faciliteiten en het kunnen hosten van zakelijke bijeenkomsten van 2 tot 20.000 man. Met ons team, ons product aanbod, meerdere verblijfsaccommodaties, natuurlijke omgeving en ruime parkeergelegenheid, bieden wij de zakelijke markt een prima alternatief”.

Het is een eufemisme te zeggen dat de Efteling geen standaard locatie is.
De unieke combinatie met het park en van formeel en informeel, maken dat het geen sprookje, maar eigenlijk een must is om een event in de fascinerende Efteling te organiseren. Zie ook het video interview met Eveline Thomassen.

Plaats op:
Datum: 10 november 2016
Bron: De Efteling een Wereld vol zakelijke Wonderen!
Gerelateerde artikelen  
10-11-2016 Video Interview met Eveline Thomassen van De Efteling Meetings & Events
27-07-2016 Nieuws Klantgerichte samenwerking Efteling en TIAS
20-06-2016 Nieuws Managers internationale attractieparken voor leiderschapstraining bijeen in …
03-04-2017 Nieuws Jubilerende evenementenlocaties in de Efteling
30-03-2016 Nieuws Accommodatienieuws - maart 2016 (3)
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,69 seconden.