Nieuws  
 

Tien maanden na de opening van het iconische nieuwe gebouw, neemt Hilton Amsterdam Airport Schiphol een dominante positie in als wereldwijde MICE-bestemming. De zakelijke markt heeft deze dynamische en inspirerende omgeving omarmd als ontmoetingsplek voor een bijeenkomst van welke aard of omvang dan ook. Maar hoe beleeft een potentiële nieuwe relatie dit op afstand?

Innovatieve Virtual Reality bril visualiseert de ‘spirit of free thinking’

De marketing- en salesafdeling van Hilton Amsterdam Airport Schiphol bedacht er een innovatief antwoord op. Met een Virtual Reality bril stapt de klant, waar ook ter wereld, vanuit de eigen omgeving het hotel binnen en ervaart de ‘spirit of free thinking’ in een levendige tour. Het medewerkersteam neemt de kijkers mee naar de verschillende locaties en afdelingen, ontvangt ze in de eforea spa, maakt een energizing stop in het Fitness Centre, biedt ze een drankje aan in de Axis Lobby & Cocktail Bar en laat wijn proeven in de Vine Room, voordat ze aan tafel gaan in Bowery restaurant. Naast deze levendige trip, passeren alle kamertypes en de Executive Lounge de revue in 360 graden, evenals alle meetingrooms in verschillende opstellingen.

Marije Bekker, cluster director of business development Hilton The Netherlands, is enthousiast over het nieuwe technologische sales-instrument: ”De Virtual Reality bril biedt niet alleen de mogelijkheid om op afstand een kijkje te nemen in het hotel, maar onze klanten en gasten kunnen dat ook doen in hun eigen omgeving, op een beurs of in een meeting, op elk gewenst moment. Ze kunnen de VR-beleving ook direct delen met collega’s. Het is een even simpele als effectieve belevingstool; je wandelt echt letterlijk door het hele hotel.”

VR-bril wereldwijd eenvoudig in te zetten

Hilton Amsterdam Airport Schiphol liet een branded VR-bril ontwerpen. Het vouwmodel van stevig karton is eenvoudig te hanteren en alle typen smartphones passen erin. Het Virtual Reality project omvat foto’s, 360 graden video’s, voice-overs en pop-ups met aanvullende informatie en is geproduceerd door eMansion. De Virtual Reality bril wordt als sales-instrument ingezet bij klantbezoeken en op beurzen en wordt toegestuurd aan potentiële relaties die niet in de gelegenheid zijn het hotel te bezoeken. Met behulp van de bril en link naar de applicatie: vrapp.co/hiltonschiphol zijn ze toch even in het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol.

Bekijk tevens het flitsinterview met eMansion (maker van de Virtual Reality bril) tijdens Eventsummit 2016

Plaats op:
Datum: 1 november 2016
Gerelateerde artikelen  
03-02-2016 Nieuws Amsterdam ArenA introduceert rondleiding met Virtual Reality Bril
13-01-2017 Nieuws Toptrends 2017: kunstmatige intelligentie en virtual reality
13-07-2016 Nieuws Nieuwsflitsen - juli 2016
06-01-2016 Nieuws Accommodatienieuws - januari 2016
25-09-2019 Nieuws Accommodatienieuws - september 2019 (2)
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,85 seconden.