Nieuws  
 

Egencia heeft in de derde editie van haar Egencia Business Travel and Technology Study nieuwe gegevens gepubliceerd ter ondersteuning van het belang van face-to-face meetings.

Dit onderzoek betrof een online enquête onder 6.057 zakenreizigers in april en mei 2016 in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, China, Australië, India, de Verenigde Staten en Canada. Nederlandse zakenreizigers zijn niet ondervraagd, maar onderstaande onderzoeksresultaten zullen hier niet veel van afwijken.

Face to face meeting is efficiënter en productiever 

86 procent van de ondervraagde zakenreizigers gaven aan dat een face to face bijeenkomst efficiënter en productiever is, een feit dat in alle leeftijdscategoriën consistent was. Dat aantal steeg tot 90 procent, gemiddeld, voor zakenreizigers uit Australië, Canada, China, India, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Voor zakenreizigers met VP titel of hoger was dit percentage boven de 91 procent.

Daarnaast gaf meer dan tweederde van de wereldwijde zakenreizigers (67 procent) aan dat ze in hun functie minder succesvol zouden zijn als ze niet zouden reizen. Bij reizigers in Australië, Canada, China, India, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten lag dit percentage boven de 70 procent, net als bij zakenreizigers met VP title of hoger.

Kostenbeheersing van groot belang

Wat betreft kostenbeheersing gaf meer dan de helft van de zakenreizigers (54 procent) aan dat de kosten de belangrijkste factor voor hun bedrijf is bij het boeken van een reis. Onder de reizigers die een strenger reisbeleid hebben meegemaakt in de afgelopen jaren gaf meer dan driekwart (78 procent) aan dat de kosten de belangrijkste factor was.

De meeste zakenreizigers geven aan dat het beleid van de onderneming niet is gericht op hun voorkeuren. Vijfenvijftig procent van de reizigers vinden dat hun reisorganisatie beleid aan hun behoeften enigszins goed voldoet en 8 procent van de reizigers vindt dat het beleid helemaal niet aan hun behoeften voldoet. Slechts 38 procent van de reizigers vindt dat het beleid van hun bedrijf zeer goed voldoet aan hun behoeften. Als zakenreizigers geconfronteerd worden met een restrictief beleid dat voorkomt het boeken van een aangewezen luchtvaartmaatschappij of hotel, is ongeveer een op de twee reizigers bereid dit te doorbreken.

Personalisatie

Uit het onderzoek bleek verder dat personalisatie een belangrijk thema is. Terwijl 25 procent van de zakenreizigers vindt dat hun zakenreis juist meer gepersonaliseerd is, vindt 59 procent daarentegen dat hun reis juist niet meer gepersonaliseerd is gedurende de afgelopen jaren. Door segmentatie in reisbeleid voelen zakenreizigers zeer meer verzorgd op weg naar hun meeting.

Plaats op:
Datum: 25 augustus 2016
Gerelateerde artikelen  
26-08-2015 Nieuws Duitse zakenreiziger is minst tevreden over verloop zakenreis
02-04-2007 Nieuws Helft managers vindt zakenreis zinloos
24-09-2013 Nieuws Veiligheid prioriteit zakenreiziger
14-07-2008 Nieuws Pas op met wat u zegt onderweg
23-09-2011 Nieuws 20 procent zakenreizigers onbekend met travel policy eigen bedrijf
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,96 seconden.