Nieuws  

Eric Bakermans, manager Meetings & Conventions bij NBTC Holland Marketing, is onderscheiden met een IMEX Academy Award. Hij ontving de prijs in de categorie ‘Europe’ voor zijn continue inspanningen om het zakelijke toerisme in Nederland te stimuleren. Al vele jaren lang doet hij dit met veel energie en enthousiasme.

De IMEX is een van Europa’s meest toonaangevende vakbeurzen voor de internationale vergader- en incentive industrie. De beurs vond dit jaar plaats van 19 tot en met 21 april in Frankfurt. Bakermans ontving zijn onderscheiding tijdens het galadiner op woensdag 20 april. Zijn collega’s zijn trots en vinden het geheel terecht dat Bakermans op deze manier waardering krijgt voor zijn bijdrage aan de zakelijke markt: “Eric heeft een grote passie voor zijn vak en voor de branche. Dit bewees hij in de afgelopen zestien jaar bij NBTC. Daarnaast heeft hij ook een grote rol in initiatieven zoals de ICCA, HSMAI en de Strategic Alliance of the National Convention Bureaux of Europe.”

Nederland internationaal op de zakelijke kaart

Eric Bakermans is Manager Meetings & Conventions bij NBTC. Binnen de afdeling Business Development is hij verantwoordelijk voor alle activiteiten en campagnes die gericht zijn op de internationale congres- en vergadermarkt. Hiervoor richt hij zich met name op meetingplanners en congresorganisatoren. Zijn doel? Nederland steeds beter op de kaart zetten als zakelijke bestemming. In 2014 bezochten bijna 1 miljoen buitenlandse bezoekers ons land met een MICE-motief en zij besteedden ruim 1,3 miljard euro.

Economisch belang zakelijke markt

De zakelijke reismarkt is van groot economisch belang, aangezien zakenreizigers relatief veel geld besteden aan en tijdens hun reis naar Nederland. Zakelijke bijeenkomsten leveren een substantiële bijdrage aan de Nederlandse economie in termen van bezoekers, bestedingen en banen. Daarnaast vormen ze een belangrijke katalysator voor de kenniseconomie en draagt de sector bij aan de profilering van een stad of regio. NBTC heeft het zakelijke segment in kaart gebracht in het digitale magazine ‘Zakelijk ontmoeten in Nederland’.

Plaats op:
Datum: 25 april 2016
Gerelateerde artikelen  
06-12-2018 Nieuws Eric Bakermans NBTC ontvangt Lifetime Achievement Award
17-05-2018 Nieuws NBTC lanceert campagne om Nederland als zakelijke bestemming te promoten
03-12-2015 Nieuws Economische impact meerdaagse zakelijke bijeenkomsten
04-07-2018 Video Eric Bakermans van NBTC over het nut van het Holland Associatie Symposium
10-06-2015 Nieuws Nederland terug in top 10 non-corporate congressen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,62 seconden.