Nieuws  
 

Vandaag, donderdag 14 april, is het de eerste Global Meetings Industry Day (GMID). Tijdens deze dag staan meetings en events centraal en onderstrepen we met z'n allen de impact die meetings op de wereld hebben.

GMID is een initiatief dat volgt op het succes in 2015 van de North American Meetings Industry Day (NAMID). Deze wereldwijde uitbreiding komt uit de koker van de Meetings Mean Business Coalition die de krachten bundelt van de Conventions Industry Council (CIC) en andere partners uit de industrie om de (economische) waarde van de meeting en event industrie aan te geven, zowel nationaal als regionaal.

Drie redenen om de GMID te ondersteunen:

1. Om de uitstraling van de branche te verbeteren. Het is een kans om zakelijke leiders, ambtenaren, journalisten en het grote publiek het brancheverhaal onder de aandacht te brengen. Het is een kans voor de branche om op 1 dag samen te komen en ons luid en duidelijk te laten horen.

2. Om voor het voetlicht te brengen wat de waarde is die deze branche elke dag weer creëert. De voordelen van onze industrie blijven vaak onopgemerkt. Met het aantrekken van individuen en organisaties uit alle hoeken van de wereld gebruiken we deze dag om de cruciale rol die bijeenkomsten spelen in het ontwikkelen van persoonlijke relaties, het creëren van positieve bedrijfsresultaten en het opbouwen van sterke lokale gemeenschappen aan te tonen. Bijeenkomsen betekenen werkgelegenheid, onderwijs en opleiding, cross-industrie samenwerking en miljarden dollars aan inkomsten. En we willen dat iedereen dat weet.

3. Om geschiedenis te schrijven. GMID zal de meeting industrie verenigen op een wijze die nog nooit eerder is gebeurd. Het biedt een kans om een deel van iets groters te worden dan onszelf.

ICCA gebruikt zijn werldwijde lidmaatschap om de GMID een echte wereldcampagne te laten worden door iedereen ervan bewust te maken dat sterke lokale bindingen nodig zijn om in iedere markt te slagen.

Om deze missie te ondersteunen heeft ICCA een campagne gestart zodat de slogan “Meetings Mean Business” in de eigen taal (local language slogans) van alle landen waar ICCA leden zitten gebruikt gaat worden.

De IMEX groep ondersteunt niet alleen dit initiatief maar wijst ook op het speciale lied dat gemaakt is voor deze dag, waar zelfs enkele medewerkers van de IMEX groep aan de songtekst hebben meegewerkt.

Meeting Planners International (MPI) hoogste baas Paul van Deventer legt in dit filmpje uit waar GMID voor staat om daarmee het belang van onze sector te onderstrepen. MPI Nederland doet mee met een speciale workshop over Online Brand Awareness.

Kijk hier voor een overzicht wat er in de wereld allemaal georganiseerd wordt op deze speciale dag.

©Redactie CongresWereld




Plaats op:
Datum: 14 april 2016
Gerelateerde artikelen  
04-04-2019 Nieuws Global Meetings Industry Day: sta stil bij de impact die de MICE branche op …
20-08-2015 Nieuws 14 april 2016: Global Meetings Industry Day
19-10-2008 Nieuws Reed brengt concept EIBTM ook naar Amerika: AIBTM
25-05-2011 Nieuws IMEX Politicians Forum toont politici economische waarde van meetings en congressen …
02-03-2016 Nieuws ICCA lanceert nieuwe bijeenkomst voor suppliers en internationale association …
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,63 seconden.