Nieuws  
 

ACC Belgium lanceert #WeLoveLive na aanslagen in Brussel

Het Expert Center Event Marketing van ACC Belgium, de vereniging van Belgische communicatiebureaus, roept iedereen op om via de sociale media foto’s en video’s te delen van live belevingen, met de hashtag #WeLoveLive. Het kan gaan om foto’s van professionele ontmoetingen zoals een congres of een vakbeurs, maar ook van een avondje op restaurant met vrienden, een bezoek aan de bioscoop of het museum of een vibrerend muziekoptreden. De live communicatiesector wil daarmee tonen dat ze niet toegeeft aan terreur en blijft geloven in de kracht van live ontmoetingen en publieke samenkomsten. Alle getuigenissen komen in real time op de website www.welovelive.be.

Impact op toerisme en evenementen

Dramatische aanslagen zoals in Brussel, maar eerder ook in Parijs, Tunesië, Turkije en op talloze andere plekken in de wereld, treffen bewust het hart van de gemeenschap. Mensen zijn geschokt, voelen zich minder veilig en dreigen daardoor hun dagelijkse leven aan te passen. Ze hebben de neiging om zich terug te plooien binnen hun eigen, bekende omgeving. Deze gebeurtenissen hebben ook een zware economische impact op het toerisme en de evenementensector. Congressen, beurzen, muziekoptredens, theatervoorstellingen, bedrijfsevenementen en hotelovernachtingen worden geannuleerd, restaurant- en winkelbezoeken worden uitgesteld.

Inzetten op mensen verbinden

Johan Vandepoel, CEO ACC Belgium: “We doen er natuurlijk alles aan om de veiligheid van het publiek tijdens evenementen en merkbelevingen optimaal te garanderen. Maar als burger én als professional actief in een sector die bestaat bij gratie van de live ontmoeting, zullen we nooit toegeven aan negatieve gevoelens. Integendeel, meer dan ooit willen we inzetten op het verbinden van mensen. We willen laten zien dat live de mooiste en meest constructieve weg biedt naar een positieve samenleving.”

#WeLoveLive

Daarom is gisterenavond (12 april) in het kader van de uitreiking van de BEA Awards in Antwerpen, de social media campagne #WeLoveLive gelanceerd. Daar werd ook een rondetafelgesprek gehouden over de impact van het terrorisme op de live sector. De campagne roept iedereen in België, maar ook daarbuiten op om via Instagram, Twitter, YouTube … foto’s en video’s te delen van hun live belevingen en de hashtag #WeLoveLive te gebruiken. ACC Belgium wil zo een sterke community vormen van mensen die meer dan ooit geloven in de kracht van het samen genieten, het samen beleven van cultuur, van gastronomie of van professionele content. Van mensen die houden van live.

Plaats op:
Datum: 13 april 2016
Gerelateerde artikelen  
01-02-2019 Nieuws 'Aangename Zaken' en 'Breener' verder onder de naam van Eventex
19-07-2018 Nieuws PitchHiker: stap in deze pressure-cooker on wheels
19-12-2017 Nieuws Obsession werkt samen met bol.com, Royal Schiphol Group en RDW
15-02-2018 Nieuws Jubilerend IDEA presenteert internationaal bewezen concept: EventStreet
02-10-2013 Nieuws De 'Connected Society’ heeft grote impact op beurzen en evenementen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,69 seconden.