Nieuws  
 

Een glimlach zegt meer dan 1000 woorden. Dat schijnen de Nederlandse hoteleigenaren echter niet echt serieus te nemen. De gasten zijn in ieder geval niet zo tevreden met de service die het hotelpersoneel biedt. Een recent onderzoek door de internationale boekingsportal HOTEL INFO heeft dit aangetoond. Als we de landen met elkaar vergelijken, hoort Nederland zelfs niet meer bij de Europese top 20.

Slowakije meest gastvrij

Het nieuwe 'Land van de Glimlach' in Europa is Slowakije (met een score van 8,76 op een schaal van 10). Bulgarije en Polen hebben op het gebied van gastvrijheid ook hoog gescoord. De Bulgaarse hoteleigenaren werden nu met 8,70 punten duidelijk beter beoordeeld dan vorig jaar (8,40) en behoren daarmee, net als hun Poolse collega's met 8,67 punten (daarvoor 8,52), tot de top 5 in Europa.

De top 3 van het afgelopen jaar, Finland, Duitsland en Oostenrijk, verliezen hierdoor hun koppositie. De Oostenrijkse hoteleigenaren worden door hun gasten met 8,61 weliswaar iets beter beoordeeld dan in het jaar daarvoor, toch levert dit slechts een 6e plaats op. De Duitse hotels moeten genoegen nemen met een slechtere beoordeling van 8,55 (daarvoor 8,59) en de 7e plaats. De vorige nummer 1, Finland (8,44), valt in het gastvrijheidsklassement zelfs terug naar de 12e plaats.

Met de Nederlandse hoteleigenaren (7,98) blijken de boekingsklanten minder tevreden te zijn dan vorig jaar (8,14). Daarmee eindigt Nederland net achter Frankrijk op de 22e plaats. Als de reiziger in het Verenigd Koninkrijk de befaamde Britse beleefdheid verwacht, dan komt het land er met een score van slechts 7,95 punten bekaaid af. Het Verenigd Koninkrijk is met Denemarken (7,75) hekkensluiter in Europa.

(groen: in vergelijking met vorig jaar beter beoordeeld/rood: in vergelijking met vorig jaar slechter beoordeeld)

Gastvrijheid van de hoteleigenaren alleen in Den Haag gestegen

Als we de grote steden in Nederland met elkaar vergelijken, beoordelen de boekingsklanten Den Haag (8,39) opnieuw als beste stad. Opvallend: alleen hier zijn de gasten tevredener met het hotelpersoneel. De andere steden uit de top 5 werden slechter beoordeeld.

Utrecht stijgt ondanks een slechtere beoordeling van 8,01 punten (daarvoor 8,20) naar de 2e plaats, want in Eindhoven (7,99) zijn de hotelgasten minder tevreden over de vriendelijkheid en vakkundigheid van het personeel. Ook in Rotterdam (7,83, na 8,05 vorig jaar) en hekkensluiter Amsterdam (7,80, na 7,91 vorig jaar) vallen de beoordelingen lager uit.


Plaats op:
Datum: 4 april 2016
Gerelateerde artikelen  
01-03-2013 Nieuws Nederlandse hotels hekkesluiter qua servicekwaliteit
07-06-2016 Nieuws De tevredenheid van hotelgasten stijgt sinds jaren
19-08-2015 Nieuws Nederland niet in top 10 van Europese Landen met schoonste hotels
14-12-2011 Nieuws Vriendelijk personeel: Er gaat niets boven Groningen
09-06-2015 Nieuws In Den Haag hotelgasten het meest tevreden, in Amsterdam het minst
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,62 seconden.