Nieuws  
 

Traditiegetrouw zoekt de redactie van CongresWereld rond deze tijd altijd naar inspirerende boeken die zo onder de kerstboom kunnen of mee op vakantie.

Er zijn het afgelopen jaar twee boeken verschenen, die geschreven zijn door branchegenoten. Een van de columnisten van CongresWereld, Gerrit Heijkoop schreef samen met Paula Vos, een boek over het gebruik van social media bij de organisatie van een congres. Het boek was al trending topic voor het überhaupt uitkwam.

Eerder in het jaar was al het boek van Erik Peekel verschenen die allerlei handige tips bundelde n.a.v zijn masterclasses over de organisatie van een evenement dat je niet wilt missen.

Tijdesn het afgelopen VM-jaarcongres werd een boek gepresenteerd over het leven van een verenigingsprofessional: 'De vereniging de baas. Belevenissen van een verenigingsprofessional' van Leo de Boer en Jos Wesselink.  Dit is zo’n spannend boek met 40 herkenbare korte verhalen uit de dagelijkse praktijk en meer dan 500 tips die je aan het denken zetten.

Daarnaast kwamen we ook nog wat inspirerende management boeken tegen die we jullie niet willen onthouden. Welk boek het ook wordt, de redactie wenst jullie veel leesplezier!

'Trending Topic: We moeten iets met Social Media… #MaarWat?' - Gerrit Heijkoop en Paula Vos

In Trending Topic volgen we de fictieve Nederlandse Vereniging voor Knaagdierprofessionals (NedVerKna), die alles op alles zet om hun congres tot een succes te maken. De directeur en zijn staf ervaren daarbij de kracht en valkuilen van social media. Een van de lessen luidt dat het belangrijk is om te investeren in relaties. Het is een spoedcursus social media, spannend geschreven, leest als een trein, storytelling in optima forma!

'Info en bestellen

Prijs:€ 20,15


'Het evenement dat niemand wil missen, hoe organiseer je dat?' - Erik Peekel

Een zeer praktische handleiding hoe je een bijeenkomst of evenement moet organiseren. Erik verzamelde succesfactoren van evenementen die hij al ruim 15 jaar organiseert met Aaaaha! the Actor Factory. Daarnaast organiseerde hij masterclasses met ruim 1200 organisatoren, waarvan hij alle tips en tricks in dit boek verzamelt heeft. Een leuk makkelijk leesbaar en zeer praktisch boek, je kunt zo aan de slag met de organisatie van je bijeenkomst.

Info en bestellen

Prijs: € 21,50


'De vereniging de baas. Belevenissen van een verenigingsprofessional' -  Leo de Boer en Jos Wesselink 

Het leven van een verenigingsprofessional is veelzijdig, veeleisend en laat zich dikwijls lezen als een spannend boek. Dit is zo’n spannend boek met 40 herkenbare korte verhalen uit de dagelijkse praktijk en meer dan 500 tips die u aan het denken zetten. De auteurs, Leo de Boer en Jos Wesselink, geven u een pakkende inkijk in het leven van verenigingsprofessional Janssen en zijn brancheorganisatie voor handelaren in thuisrobots, NVTRO. De gebeurtenissen uit de dagelijkse praktijk zijn per hoofdstuk beschreven in een kort illustratief verhaal, met een knipoog naar de praktijk. Aan de hand van het verhaal worden de dilemma’s uitgewerkt in een thema, een toelichting en een aantal praktische tips.

Info en bestellen 

Prijs: €29,00 


 'Exponentiële organisaties' - Salim Ismail en Yuri van Geest (Genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2015)

Een boeiend boek over start-ups (die we veel in onze branche tegenkomen) en snel groeiende organisaties. Dit soort bedrijven zijn in staat om een groeicurve te laten zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere community's, big data, slimme algoritmes en nieuwe technologieën. Een infornatief boek met leuke voorbeelden uit de praktijk.

Info en bestellen

Prijs: € 24,99


 

 

  

 ‘Verbinden is het nieuwe verkopen’ -  Roel Welsing (genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2015)

Het genomineerde boek behandelt tien inzichten in succesvol verantwoord ondernemen. Het is in zijn opzet een kruising tussen een marketing- en een managementboek. Het betoog van de auteur behandelt klantgericht denken, het creëren waardecreatie voor klanten en biedt voorbeelden van succesvolle organisaties die vanuit een maatschappelijke visie nieuwe businessmodellen ontwikkelen. Roel Welsing is uitgeroepen tot Marketeer of the Year.

Info en bestellen

Prijs: € 19,95

Plaats op:
Datum: 10 december 2015
Gerelateerde artikelen  
20-08-2015 Nieuws Nog niet-bestaand managementboek voor congresmanagers nu al hit op social media …
12-11-2015 Nieuws Managementroman over gebruik social media binnen verenigingen
23-10-2008 Nieuws Boekentip: Prachtige bijeenkomsten
24-11-2016 Nieuws Nieuwsflitsen - november 2016 (2)
15-09-2015 Nieuws Top-20: Evenementen die je niet wilt missen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,65 seconden.