Nieuws  
 

Recent onderzoek van de International Association of Conference Centres (IACC), in samenwerking met Development Counsellors International (DCI), heeft uitgewezen dat generatieveschillen leiden tot het maken van verschillende keuzes door meeting planners. Het onderzoek werd voor 't eerst uitgevoerd in de Australië, Azië, pacific regio in navolging van eerdere onderzoeken in Amerika en Europa.

De deelnemers aan dit onderzoek waren verdeeld in vijf leeftijdscategorieën:
Generatie X: 33-46 jaar (45%)
Generatie Y of Millennials: 18-32 jaar (28 %)
Baby Boomers: 47-65 jaar (25 %)
Generatie Z: onder 18 jaar (1 %)
Mature: boven 66 jaar (1%)

Deze uit het onderzoek gebleken generatieveschillen geeft aanbieders van accommodaties de mogelijkheid om in hun op maat gemaakte aanbod tegemoet te komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van deze meeting planners.

De belangrijkste resultaten uit dit onderzoek op een rijtje:

  • Het grote aantal deelnemers uit Generatie Y aan dit onderzoek (28%), vergeleken met het Europese onderzoek van vorig jaar (11%) en het Amerikaanse onderzoek in 2013 (12 procent), geeft de toenemende invloed van meeting planners uit Generatie Y aan in de Australië, Azië, pacific regio en waarschijnlijk ook wereldwijd.
  • Generatie Y meeting planners geven de voorkeur aan het bijwonen van promotionele events van accommodaties, terwijl meeting planners uit generatie X de voorkeur geven aan het bijwonen van vakbeurzen.
  • Zowel Generatie X als Y houden niet van sales calls, waardoor telesales niet langer de manier is om locaties onder de aandacht te brengen.
  • Digitale informatie staat op de eerste plaats als het gaat om het verschaffen van informatie over accommodaties aan meeting planners uit beide generaties. Die locatie die daarbij het meest creatief en effectief is, valt het meest in de smaak bij de meeting planners.
  • Meeting planners uit Generatie Y hechten veel waarde aan de technologische mogelijkheden van een accommodatie. Baby boomers gaan voor de plek (locatie) van de accommodatie, terwijl Generatie X weer veel meer waarde hecht aan de catering. Het experiental learning aspect (teambuilding) is belangrijk voor Generatie Y en Z, waar Baby Boomers een voorkeur lijken te hebben voor een goede kwaliteit service.
  • 72% van de meeting planner kijken naar de leeftijd van hun deelnemers bij het zoeken naar een geschikte accommodatie.
  • Baby Boomers lijken het meest kostenbewust dan de jongere generatie bij het kiezen van een accommodatie.
  • 91 procent verwacht zaken te kunnen doen in het Engels bij het organiseren van een bijeenkomst overseas. Dat is een hoger aandeel dan in het voorgaande Europese onderzoek (85 procent).
  • 75 procent van de deelnemers aan het onderzoek zeggen een voorkeur te hebben voor een accommodatie met een focus op meetings met een gespecialiseerd team. Generatie Y toonde de meeste voorkeur voor een meeting ruimte die samenwerking en leren stimuleert.

De IACC APAC Survey 2015 is te hier te downloaden.

Plaats op:
Datum: 17 september 2015
Gerelateerde artikelen  
25-02-2016 Nieuws Regardz klaar voor next generation met multi channel boeken
29-11-2017 Nieuws Millennials reizen bij voorkeur niet alleen en zijn het meest bezorgd over …
15-04-2010 Nieuws ROI van groot belang voor Meeting Planners
30-06-2017 Nieuws IACC onderzoek 2017: De vergaderruimte van de toekomst
03-07-2017 Redactie IACC onderzoek 2017: De vergaderruimte van de toekomst
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,54 seconden.