Nieuws  
 

Meetings Mean Business heeft het initiatief genomen om volgend jaar de eerste Global Meetings Industry Day (GMID) te lanceren.

Het is de bedoeling dat op 14 april 2016 toonaangevende leiders uit de meeting en event industrie bij elkaar komen om deze dag te supporten. Deze unieke dag moet duidelijk maken wat het werkelijke belang is van zakelijke bijeenkomsten, congressen, conferenties, incentive travel, beurzen, etc op mensen, business en de gemeenschap.

“GMID will unite the meetings industry in a way that has never been done before,” David Peckinpaugh, MMB co-chair and president of Maritz Travel, said in a statement. “The growth and success of our industry are critical to the world’s economy and we look forward to communicating our value on the global stage.”

GMID markeert de uitbreiding van de Noord-Amerikaanse Meetings Industry Day (Namid), die eerder dit jaar plaatsvond in de Verenigde Staten, Canada, Mexico en delen van Latijns-Amerika. Namid bestond uit 88 evenementen over het hele continent met 3,2 miljoen activiteiten op social media.

In 2016 wil Meeting Mean Business samen met de Convention Industry Council (CIC) en andere partners uit de meeting industrie de krachten bundelen en hopen dat organisaties van over de hele wereld zich hierbij aansluiten. Men wil hiermee de belangrijke rol benadrukken die de meeting industrie speelt bij het opbouwen van persoonlijke relaties, zakelijke impact en het bundelen van krachten.

According to Karen Kotowski, CEO of Conventions Industry Council, the goals of GMID will be similar to not only to those of NAMID, but also the first Meetings Industry Day, launched by Meeting Professionals International more than twenty years ago. “Our core objectives will be to define and shape the meetings and events profession in the future, help raise the industry’s profile and discuss the economic impact of meetings with people outside the industry, who are impacted by it every day,” she said. “We’re eager to engage everyone in the meetings and events community – from the grasstops to the grassroots – to demonstrate our value and strength.”

Stuart Taylor, Canada Chapter Business Manager for Meeting Professionals International added, “GMID isn’t just about creating a series of industry events. It’s about elevating and empowering our community to raise awareness of our impact – economically, environmentally, socially and intellectually. I am thrilled to be involved in this effort.”

Nu maar hopen dat het initiatief wereldwijd wordt opgepikt: dat zou een geweldige bundeling van krachten zijn en het grote belang van de meetingindustrie benadrukken. 

Plaats op:
Datum: 20 augustus 2015
Gerelateerde artikelen  
04-04-2019 Nieuws Global Meetings Industry Day: sta stil bij de impact die de MICE branche op …
14-04-2016 Nieuws Ondersteun de eerste Global Meetings Industry Day 2016 (#GMID)
30-06-2016 Nieuws Welke impact heeft Brexit op de meetings en event industrie
04-05-2007 Nieuws GMIC komt met rapport over 'Green Meetings'
17-10-2007 Nieuws Uitgebreid eductief programma tijdens EIBTM
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,65 seconden.