Nieuws  
 

U heeft besloten om uw website te laten vernieuwen of een speciale site te laten bouwen voor uw congres. U maakt een briefing voor uw reclamebureau, zij komen met een flitsend ontwerp. U geeft uw websitebouwer opdracht om de site te gaan ontwikkelen. Natuurlijk heeft u nagedacht over een logische navigatie op de site en sluiten de teksten aan bij de beelden die u gebruikt en andersom. Kortom, de site past bij uw bedrijf, uw producten en uw klanten en relaties. Het ideale plaatje, dat ook van toepassing zou moeten zijn voor tijdelijke sites, zoals bijvoorbeeld congressites.

Maar, de realiteit is anders. Niet alle sites voldoen aan de oorspronkelijke doelstellingen. Dit komt door tijdsdruk, een achteraf gezien toch te beperkt budget, of omdat alle betrokkenen bij de ontwikkeling van de site er zo lang mee bezig zijn, dat het niet meer lukt om objectief naar de site te kijken. Grootste valkuil: de navigatie op de site zelf.

De oplossing is simpel: vraag iemand anders om naar uw site te kijken, voor deze live gaat. U kunt hiervoor Jacquet communicatie en marketingadvies inschakelen. Dit jonge bedrijf van oud VNC-voorzitter en Accommodatie Buro-directeur Jean-Jacques Jouret en zijn partner Janet Veenstra, heeft al diverse websites beoordeeld op structuur, navigatie, teksten en gebruik van beelden. “Met name in de navigatie gaat het vaak mis. Dat komt omdat je zelf, als opdrachtgever, de ontwikkeling van de site van begin af aan hebt meegemaakt. Je weet precies waar je moet zijn op de site en hebt dus alles zo gevonden. Wij bekijken een site volledig blanco. We hebben het liefst zo min mogelijk informatie vooraf. Per slot van rekening hebben potentiële klanten die je site voor het eerst bezoeken dat meestal ook niet.” Jacquet bekijkt de site vanuit het standpunt van de bezoeker. “Sommige bedrijven willen te veel informatie kwijt op hun site. Daardoor wordt de site onoverzichtelijk. Anderen geven te weinig informatie, daardoor wordt de site gebruiksonvriendelijk. Wij verplaatsen ons in de ontvanger van de boodschap. Wij stellen vragen die we op de site beantwoord willen zien. Wij werken vanuit de ontvanger van de boodschap, die vinden we bij het beoordelen van de site belangrijker dan de zender.”




Jacquet communicatie en marketingadvies kan ook ingeschakeld worden voor andere zaken op communicatie- en marketingvlak. Jean-Jacques Jouret heeft jarenlange marketingervaring in de hospitality-branche, Janet Veenstra is een aantal jaren werkzaam geweest in de hotellerie en heeft daarna jarenlang gewerkt als communicatieadviseur bij een bancaire organisatie.
Meer informatie: www.jacquetcommunicatie.nl

Plaats op:
Datum: 19 februari 2008
Bron: Jacquet communicatie en marketingadvies
Gerelateerde artikelen  
12-08-2010 Nieuws SITE Nederland pakt communicatie professioneel aan
27-05-2007 Nieuws Nieuwe handige site met vergelijking reissites
11-05-2009 Nieuws SITE lanceert nieuwe strategie en branding tijdens Spring Meeting
11-04-2009 Nieuws Accor lanceert volledig vernieuwde website voor meetingplanners
12-05-2017 Nieuws Maak kennis met Congresregio Zwolle tijdens site visit
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 9,64 seconden.