Nieuws  
 

Het recente economische klimaat heeft er toe geleid dat ook verenigingen moeite hebben met groei, waaronder het uitbreiden met nieuwe leden. In een onderzoek van Association Laboratory Inc. is onderzocht welke factoren de groei van verenigingen kan belemmeren:

• Veel verenigingen missen een basisprofiel van hun belangrijkste markten; Het is belangrijk om de unieke demografische en organisatiekenmerken van belangrijke markten te begrijpen. Alleen door te begrijpen wie je probeert te bedienen kunnen er programma's en diensten aangeboden worden die aan die behoeften voldoen.

• Veel verenigingen hebben een beperkt begrip van de verschillen tussen hun lidmaatschap en de markten van verschillende producten of diensten;
Tijdens het onderzoek werd duidelijk dat medewerkers van verenigingen over weinig kwantificeerbare gegevens beschikken van de verschillende markten betreffende motivatie, koper gedrag en behoeften. Je moet de verschillen tussen de markten begrijpen om gerichte strategieën te kunnen uitzetten.

• Veel verenigingen proberen te veel markten tegelijk te bedienen waardoor hun marketing inspanningen versnipperen;
Wanneer je probeert te veel markten met uiteenlopende behoeften met een groot scala aan producten of diensten te bedienen, wordt de effectiviteit van de promotionele inspanningen kleiner.

• Veel verenigingen hebben niet een duidelijk omschreven marketing strategie; Verenigingen die programma's aanbieden op basis van revenue doelstellingen of interne politiek hebben minder mogelijkheden voor marketing inspanningen.

• Veel verenigingen maken afzonderlijke, elkaar uitsluitende strategieën voor individuele programma's en producten of diensten, maar hebben deze strategieën niet geïntegreerd. Synergie tussen de programma's is van belang.

• Veel verenigingen ontwikkelen lidmaatschap strategieën bijna uitsluitend gericht op nieuwe leden en niet op het behouden van bestaande leden;
Veel vereniging marketeers veronderstellen dat je nieuwe leden en bestaande leden met dezelfde boodschap moet benaderen. Dit leidt tot een verkeerde toepassing van marketing middelen, want deze twee groepen moet je verschillend benaderen.

• Veel verenigingen verwarren lidmaatschap strategieën met gebundelde produkt of dienst strategieën;
Wanneer een vereniging produkt kortingen biedt in ruil voor een lidmaatschap, dan wordt de koper lid om geld te besparen en dat is geen juist uitgangspunt.

• Verenigingen focussen te veel op promotie in plaats van op de onderliggende kwaliteit van het produkt of dienst.

Conclusie: Alleen al door te kijken naar de factoren die de groei belemmeren in context met de business strategie van de organisatie zullen verenigingen in staat zijn om duurzame groei te creëren.

Bron: Association laboratory, Inc

Plaats op:
Datum: 16 juni 2015
Gerelateerde artikelen  
25-01-2013 Nieuws Brench! nieuw platform voor Benchmarking van Verenigingen
13-04-2012 Nieuws Verenigingen bieden steeds meer individuele dienstverlening aan leden
01-06-2017 Nieuws DNA start Academie voor verenigingsprofessionals
19-01-2009 Nieuws Brancheorganisaties CLC en VECTA zoeken toenadering
15-06-2017 Nieuws Is jouw vereniging klaar voor de nieuwe privacy- wetgeving?
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,67 seconden.