Nieuws  
 

Tevreden gasten komen graag terug. Maar niet overal weten de hotels met hun prestaties te overtuigen. In de boekingsportal HOTEL INFO, die meer dan zes miljoen beoordelingen door internationale hotelgasten bevat, is te lezen waar de hotels hun gasten konden imponeren en waar niet.

Wat de tevredenheid van hotelgasten betreft, stak Den Haag met 7,88 punten (maximaal cijfer 10,0) met kop en schouders boven de andere Nederlandse steden uit. "De hotels in de regeringsstad worden vooral gekenmerkt door de bovengemiddelde prijs-kwaliteitsverhouding, hoge servicegraad en het vriendelijke personeel", verklaart Jörg Malang, CPO bij HOTEL INFO, de goede totaalscore.

Eindhoven volgt met 7,55 punten op de tweede plaats. De hotels in Rotterdam komen in de beoordelingen van de hotelgasten op de derde plaats. De havenstad bereikte een score van 7,36 punten. Amsterdam is de hekkensluiter en moet met 7,22 punten nog een duidelijke inhaalslag maken.



Warschau aan kop in Europa

Op de Europese ranglijst bevindt Amsterdam zich met 7,22 punten eveneens in de onderste regionen. De internationale hotelgasten waren daarentegen zeer te spreken over Warschau en beoordeelden de hotels in de Poolse hoofdstad met 8,37 punten, genoeg voor de eerste plaats. Bratislava (8,23) en Sofia (8,13) staan respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Het minst tevreden was men echter met de hotels in London, deze wereldmetropool krijgt slechts 7,12 punten toebedeeld, en belandt hiermee op de laatste plaats. Ook Kopenhagen (7,19) en Parijs (7,20) kunnen niet echt bekoren.

Nederland moet nog een duidelijke inhaalslag maken

Bij een vergelijking tussen de landen voeren Slowakije (8,22), Polen (8,19) en Bulgarije (8,08) de top 10 aan. De Nederlandse hotels hebben met 7,49 punten nog duidelijk ruimte voor verbetering. Hotelgasten zijn ook minder te spreken over België (7,41), het Verenigd Koninkrijk (7,39) en met name Denemarken (7,18).


*Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding, sport-/wellnessaanbod en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

Plaats op:
Datum: 9 juni 2015
Gerelateerde artikelen  
15-09-2011 Nieuws Den Haag heeft meest tevreden hotelgasten
23-11-2011 Nieuws Hotelgasten meest tevreden over Haagse Hotels
19-08-2015 Nieuws Nederland niet in top 10 van Europese Landen met schoonste hotels
01-03-2013 Nieuws Nederlandse hotels hekkesluiter qua servicekwaliteit
04-04-2016 Nieuws Nederland uit top 20 Europese ranglijst voor gastvrijheid
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,63 seconden.