Nieuws  
 

NBTC Holland Marketing bewerkt consumenten op basis van het MentalityInternational-model van Motivaction. Een model dat voldoet aan een belangrijke randvoorwaarde voor Holland-marketing: het is internationaal toepasbaar. Naast socio-demografische kenmerken is het model gebaseerd op levensstijl, waarden, behoeften, motivaties en de belevingswereld van de consument.

NBTC heeft, samen met Motivaction en BSUR, deze doelgroepbewerking uitgewerkt in persona’s. Hierdoor kan nog beter worden ingespeeld op de behoeften van de consument. Dit draagt bij aan de doelstelling van NBTC om meer bezoekers en bestedingen naar Nederland te verleiden.

Consument centraal

NBTC heeft per persona een paspoort gemaakt waarin in één oogopslag helder is hoe de doelgroep in het leven staat. Maartje Schouten, marketing consultant NBTC: “We hebben de paspoorten ontwikkeld om de doelgroep tot leven te brengen en toegankelijk te maken, zowel voor intern gebruik als voor partners. Het is een stap die we hebben gezet om nog beter in te kunnen spelen op de behoeften van de consument. In onze branding- en marketingstrategie zetten we de consument centraal. Daardoor maken we concepten en campagnes die de doelgroep aanspreekt en beweegt om naar Nederland te komen.”

Focus

Schouten: “Persona’s zorgen voor een duidelijke focus. Voor ons, maar ook voor onze partners. Ze geven antwoord op vragen als: ‘Wat beweegt de doelgroep?’, ‘Welke media gebruiken ze?’ en natuurlijk ‘Hoe kunnen we ze overtuigen?’. Daarnaast kunnen ze als hulpmiddel gebruikt worden om de juiste doelgroep te bepalen; waar liggen de kansen? Tot slot zijn ze een uitstekende basis voor conceptontwikkeling en communicatievraagstukken. Kortom, de boodschap en de communicatie kunnen nóg beter afgestemd worden op de behoeften van de consument. En daar profiteert de BV Nederland van én de ondernemer.

” In de toeristische marktbewerking richt NBTC zich op vijf doelgroepen en persona’s: Mainstream (Peter), Traditional (Mary), Upper-class (Paul), Postmodern (Nora) en Achiever (Michael). Op www.nbtc.nl is het bladerbare paspoort per doelgroep te vinden.

Plaats op:
Datum: 25 oktober 2013
Gerelateerde artikelen  
26-10-2007 Nieuws Eerste persreis naar Holland in Second Life
13-07-2007 Nieuws De wereld rond in 2 dagen tijdens NBTC NEDworkshops
29-04-2013 Nieuws NBTC en Schiphol bekrachtigen samenwerking
02-07-2013 Nieuws 2014: Nederland als fietsland ook voor congresgangers
18-04-2013 Nieuws Meer buitenlandse bezoekers en hogere bestedingen door Stedencampagne
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,57 seconden.