Nieuws  

NBTC Holland Marketing lanceerde in september 2012 een nieuwe campagne ter promotie van de Nederlandse iconen. De campagne ‘Faces of Holland’ vertelt het inspirerende verhaal achter de typisch Nederlandse iconen. De campagne benadrukt de diversiteit van Nederland als vakantieland en verbindt de iconen met het heden. Dit leverde resultaat: als direct gevolg van deze campagne kwamen er van september tot en met december 2012 ruim 145.000 buitenlandse bezoekers naar Nederland, die hier ruim 65 miljoen euro besteedden.

De campagne
De campagne richt zich op first time visitors. Deze bezoekers associëren Nederland veelal met klassieke iconen zoals tulpen, molens en kaas. De campagne haakt daarop in en laat de iconen op een nieuwe manier zien. Het verbinden van verleden en heden staat centraal binnen de campagne. Op deze website  ziet de bezoeker korte filmpjes die het verhaal achter een icoon vertellen, ondersteund met content, beeld en praktische informatie.

Belang iconen
Nog steeds komen veel bezoekers naar Nederland voor onze bijzondere iconen: het gaat in totaal om ruim 1,5 miljoen bezoekers die hier zo’n 780 miljoen euro uitgeven. Deze bezoekers zijn met name afkomstig uit de intercontinentale markten en Zuid-Europa. De campagne loopt hoofdzakelijk via online kanalen en sociale media in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië, de Verenigde Staten en China. In 2013 werken we in deze campagne in Nederland samen met Keukenhof, De Koninklijke Porceleyne Fles / Royal Delft, Frans Hals Museum, Teylers Museum, Haarlem Marketing en transavia.com. In het buitenland zijn Orbitz, Rumbo, LogiTravel, Bravomedia, Expedia, Thalys en lokale Chinese trade onze partners.

Plaats op:
Datum: 31 mei 2013
Gerelateerde artikelen  
14-09-2012 Nieuws Nieuwe campagne NBTC rond Holland-iconen
27-06-2012 Nieuws Stedencampagne zorgt voor extra bezoekers en bestedingen in Nederland
18-04-2013 Nieuws Meer buitenlandse bezoekers en hogere bestedingen door Stedencampagne
28-02-2009 Nieuws Holland-campagne levert 3 miljoen euro extra bestedingen op
25-10-2011 Nieuws Meet Mr Holland: Nieuwe campagne voor Nederland als zakelijke bestemming
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,53 seconden.