Nieuws  

Goed luisteren is essentieel voor goed samenwerken, effectief zaken doen en succes. Dat bleek uit de workshop "The Art of Listening" van Jan Andreae, die ACS Audiovisual solutions speciaal voor haar relaties had georganiseerd in de bijzondere omgeving van haar eigen magazijn.

Na de welkomstborrel gingen de gasten naar een ruimte waar in diffuus licht iets vaags zichtbaar werd. Na het optrekken van de mist stond een compleet mannenkoor klaar: Whale City Sound, hèt a-capella Barbershop Showkoor, regerend kampioen van Nederland. Na hun prachtige openingslied kwam Jan Andreae uit het koor lopen en startte met zijn interactieve workshop over leiderschap, samenwerken en goed luisteren. Jan Andrea is change en development professional en een veel gevraagde motivatie spreker.

Goed luisteren is een kunst, die velen van ons minder goed beheersen dan we zelf denken. En dat terwijl goed luisteren essentieel is voor goed samenwerken, effectief zaken doen en succes.
Andreae gaf aan dat we aan het einde van het industriële tijdperk zitten, aan het einde van het individualisme. Er is onrust, voelbaar door de crisis, men voelt zich niet meer veilig, landen hebben het financieel moeilijk. Waar in deze fase veel behoefte aan is en niet op bezuinigd mag worden is respect. Respect voor de klant, maar ook respect voor jezelf. 90% van de Nederlanders heeft gebrek aan zelfwaardering, terwijl leiderschap gekenmerkt zou moeten worden door zelfwaardering, empathie en zelfkritiek.

Wordt degene die een organisatie aanstuurt aangemoedigd of bekritiseerd? In Nederland vaak het laatste, terwijl aanmoediging juist leidt tot meer respect. Maar ook respect naar klanten en relaties is bepalend voor de kwaliteit van de relatie. Respect bestaat ook uit goed luisteren en goed luisteren bepaalt de kwaliteit van ieder gesprek.
Andreae stelde dat iedere verandering begint in the Mind en start met een hele hoge mate van vriendelijkheid wat gelijk staat aan respect. Verandering in deze tijd is bittere noodzaak, maar o zó moeilijk.

Ter plekke werd het publiek gevraagd een bedankje aan iemand te sms-en die je waardeert en respecteert en graag zou willen eren cq willen bedanken. Na enige hilariteit werd er druk gebruik gemaakt van alle smartphones en mochten enkelen later toelichten wie ze een smsje hadden gestuurd en waarom.

Ondertussen bleef het mannenkoor, als decor van Andreae, op het podum staan en zong ter onderbreking van het verhaal nog 4 prachtige a-capella liederen waaronder een ode aan Jessica Ylstra, Managing Director ACS, als dank voor haar tomeloze inzet voor dit mooie bedrijf.

Fotos: Ad Bogaard Fotografie

©Redactie Congreswereld

 

 

Plaats op:
Datum: 21 mei 2013
Gerelateerde artikelen  
18-11-2018 Redactie ACS Audiovisual Solutions verrast relaties met inspirerende woorden, ondersteunend …
15-11-2018 Nieuws ACS Audiovisual Solutions verrast relaties met inspirerende woorden, ondersteunend …
07-04-2017 Redactie ACS audiovisual solutions/Eventresult verrast relaties met muzikaal Kadootje …
06-04-2017 Nieuws ACS audiovisual solutions/Eventresult verrast relaties met muzikaal Kadootje …
26-04-2018 Redactie MPI Jaarcongres Contact: netwerken was nog nooit zo leuk
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,67 seconden.