Nieuws  
 

Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. De Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers. Dit trendrapport geeft waardevolle inzichten en ideeën.
 
De uitkomsten laten zien hoe Generatie X (leeftijd: 35-50 jaar)  en Generatie Y (leeftijd: 20-35 jaar) evenementen beleven en wat zij er zoeken. ‘Experience’ is het sleutelwoord, ‘event’ het woord van de toekomst; en elke generatie geeft daar z’n eigen invulling aan.
 
Samen met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren op een rij. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) X of Y herkent. Het medium beurs / evenementen is volop in ontwikkeling. Begonnen als handelsplaats en plek voor productpresentaties, ontwikkeld het medium zich razendsnel tot de plaats waar fysieke communities gecreëerd worden. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van beurzen, congressen en  evenementen  kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends.

Generatie X&Y
De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.

"Generatie Y (20-35 jaar) verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.


 
Ook Generatie X (35-50 jaar) heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?"


 
Samen met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel
Amsterdam RAI heeft in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel de veranderende wensen en behoeften van Generatie X en Y in kaart gebracht. Het resultaat is een document vol met interessante insights over X & Y en concepten en ideeën om beurzen/evenementen te innoveren en future proof te maken.

De generatie-insights zijn gebaseerd op kwalitatief onderzoek en socio-culturele trendanalyses. Het kwalitatief onderzoek is uitgevoerd onder bezoekers van business-to-business en publieksbeurzen. De analyses en concepten zijn uitgewerkt met het oog op beurzen, congressen en andere evenementen.

Het hele rapport 'How can you best tune your exhibition / event to the needs of generation X & Y' is hier te downloaden.

 

Plaats op:
Datum: 23 april 2013
Gerelateerde artikelen  
02-10-2013 Nieuws De 'Connected Society’ heeft grote impact op beurzen en evenementen
03-08-2017 Nieuws Tips om jonge werknemers (generatie Z) te werven
29-09-2016 Nieuws Generatie Y zoekt coach of mentor, geen ‘baas’
24-04-2017 Nieuws Amsterdam beste millennium stad
16-03-2011 Nieuws Generatie C dient zich aan en stelt gemak boven privacy
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,71 seconden.