Nieuws  
 

Schiphol Group steunt KLM met lancering van intercontinentale vluchten op biobrandstof - 2012 veiligste luchtvaartjaar - Vlucht zoeken en boeken via app steeds populairder - Nieuwe partners voor het Utrechts Congres Bureau - Restaurant Alliantie ’s-Hertogenbosch nieuwe participant van Convention Bureau Brabant - Maastricht Convention Bureau genomineerd voor beste convention bureau in Nederland - Organisatie MICE-activiteiten Disneyland Parijs terug naar Parijs - Introductie Workshop Keurmerk - Deze pitch win je niet zomaar!


Schiphol Group steunt KLM met lancering van intercontinentale vluchten op biobrandstof
Schiphol Group heeft samen met de Port Authority of New York and New Jersey en de toonaangevende internationale luchtvaartmaatschappijen KLM en Delta Air Lines de lancering bekendgemaakt van een reeks intercontinentale vluchten van KLM op tweede generatie biobrandstof - een absolute primeur. Deze 2e generatie biobrandstof wordt gemaakt van afgewerkt frituurvet en heeft geen negatieve invloed op de biodiversiteit en voedselvoorziening. Meer gebruik van biobrandstof in de luchtvaart beperkt de CO2-voetafdruk van de sector en de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.
"Als we de luchtvaart duurzamer willen maken, is krachtenbundeling noodzakelijk", aldus Camiel Eurlings, Managing Director KLM. "We zijn verheugd dat we een gezamenlijke inspanning kunnen leveren om dit biofuel project tot een groot succes te maken."


2012 veiligste luchtvaartjaar
De internationale brancheorganisatie voor de luchtvaart IATA maakte onlangs bekend dat 2012 het veiligste jaar ooit was in de geschiedenis van de luchtvaart. Wereldwijd vonden er nooit eerder zo weinig ongelukken plaats met vliegtuigen die door westerse bedrijven zijn gebouwd. Het ongelukkenratio daalde van 0.37 in 2011 naar 0.20 in het afgelopen jaar. Dat komt neer op 1 ongeluk op 5 miljoen vluchten.


Vlucht zoeken en boeken via app steeds populairder
Skyscanner, ’s werelds snelst groeiende vliegticketzoekmachine, zag het gebruik van hun app het afgelopen jaar met 400% toenemen. De Skyscanner app is meer dan 20 miljoen keer gedownload en het gebruik ervan overtreft voor de eerste keer het websitegebruik.De app wordt momenteel elke seconde ergens ter wereld gedownload en er zijn meer dan 250 miljoen zoekopdrachten geweest sinds de lancering van de app in 2011. Zuid-Korea is marktleider op het gebied van ‘mobile travel search’. Daar is meer dan 80% van de zoekopdrachten afkomstig van de mobiele app. Japan en India liggen ook voor wat betreft boeken via de app, maar ook buiten Azië is deze trend waarneembaar. 70% van de reizigers uit Australië, Brazilië, Canada en de VS gebruikt ook een app om vluchten te zoeken of te boeken. In Nederland is dat 53% wat gelijk is aan het wereldwijde gemiddelde.


Nieuwe partners voor het Utrechts Congres Bureau
Het Utrechts Congres Bureau heeft recentelijk 2 nieuwe partners gekregen: Fort Voordorp & CitySense
Fort Voordorp
Op steenworp afstand van Utrecht ligt het gerestaureerde Fort Voordorp. Als onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie biedt het fort, met haar combinatie van historische en moderne elementen, een unieke congres- en evenementenlocatie. 
CitySense
CitySense is een multifunctionele, turnkey evenementenlocatie, in de binnenstad van Utrecht,  met een hoog kwaliteitsniveau en oog voor detail betreft gastvrijheid en culinaire invulling. CitySense is een moderne, stijlvolle locatie, geschikt voor bijeenkomsten van 80 tot 350 personen.


Restaurant Alliantie ’s-Hertogenbosch nieuwe  participant van Convention Bureau Brabant
Convention Bureau Brabant werkt al sinds 2011 aan het profileren van Brabant als bestemming voor zakelijke evenementen. Ook in de provinciehoofdstad ‘s-Hertogenbosch is een goede samenwerking tussen verschillende accommodatieverschaffers en bijvoorbeeld restaurants noodzakelijk om de zakelijke toerist optimaal gastvrij te ontvangen.
Dat is dé reden waarom 23 Bossche kwaliteitsrestaurants zich hebben verenigd en in 2012 een samenwerkingsverband aan zijn gegaan onder de naam RESTAURANT ALLIANTIE ’s-Hertogenbosch.. Eén van de speerpunten van de Restaurant Alliantie, is een verbeterde verbinding tussen evenementen en beurzen in de stad met de aangesloten restaurants. Om dit verder vorm te geven, gaat de Restaurant Alliantie nu actief de samenwerking aan met het Convention Bureau Brabant.
Het Convention Bureau Brabant is zeer verheugd over de samenwerking met de restaurant Alliantie, zegt Roland Koster, directeur van het Convention Bureau Brabant; Deze samenwerking completeert het professionele aanbod voor de zakelijke bezoeker.


Maastricht Convention Bureau genomineerd voor beste convention bureau in Nederland
Het MCB is door de lezers van The MICE Report genomineerd als ‘Best Convention Bureau in Holland’ van The Annual MICE Report Awards 2013. The MICE Report is volgens hun website ‘the ultimate magazine for the discerning business traveller, conference organiser and meetings planner. In januari hebben de abonnees een nieuwsbrief gekregen met een oproep te stemmen voor diverse categorieën in het Award programma. Uit de stemresultaten is een short list samengesteld van organisaties met de meeste stemmen. Een jury zal uiteindelijk beslissen welke organisatie de Award wint.
Marcel Knols, directeur van het Maastricht Convention Bureau, is zeer verheugd met de nominatie: "De kracht van Maastricht & regio in de zakelijke markt is de samenwerking op met lokale partners. Of we de award nu winnen of niet, de nominatie is al een beloning voor onze gezamenlijke inzet in de afgelopen jaren."


Organisatie MICE-activiteiten Disneyland Parijs terug naar Parijs
Disneyland Paris is een ideale reisbestemming voor internationale klanten. Meer dan 30% van de klanten van Business Solutions komen uit de EMEA-landen en er is een toename van het aantal evenementen met deelnemers uit de hele wereld.
De Benelux is een kernmarkt voor MICE maar toch is de strategische beslissing genomen om anders te werken. De organisatie van alle MICE-activiteiten wordt nu rechtstreeks in Disneyland Parijs behandeld. De internationale on-site teams zullen worden uitgebreid en er wordt gezorgd voor blijvende  zichtbaarheid voor de agentschappen, professionele stichtingen en bedrijven in de Benelux.


Introductie Workshop Keurmerk
Door de kredietcrisis kiezen steeds meer bedrijven voor een workshop als bedrijfsuitje. Op het internet worden duizenden workshop aangeboden. Maar hoe weet je als consument welke aanbieders betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren? Met het Workshop Keurmerk gaat Workshop.nl de strijd aan tegen onervaren bureaus die enkel workshops aanbieden om er zelf beter van te worden. Het Workshop Keurmerk geeft aan dat de houder ervan betrouwbaar en professioneel is. Om in aanmerking te komen voor het Workshop Keurmerk moeten de aanbieders aan diverse voorwaarden voldoen. Naast een aanschrijving bij de Kamer van Koophandel, moeten zij minimaal twee jaar werkervaring hebben. Eén van de belangrijkste pijlers van Workshop.nl is het hoge serviceniveau. En om deze hoge kwaliteitsstandaarden te kunnen garanderen, wordt er van de aanbieders verwacht dat zij ook een uitmuntende service bieden. Een goede workshop valt of staat immers met professionele begeleiding. Alle houders van het Workshop Keurmerk zijn daarom verplicht om samen te werken met gepassioneerde en vakbekwame instructeurs, zodat de deelnemers kunnen terugkijken op een onvergetelijke workshop. Workshop.nl is de grootste en meest bezochte workshopwebsite van ons land.


Deze pitch win je niet zomaar!
Het is inmiddels een bekend fenomeen in de eventbranche; Pitchen. Iedereen kent het wel, mee doen aan een pitch die uitgeschreven wordt door opdrachtgevers. De manier om een indruk te krijgen van aanbod, prijs en creativiteit. PPeople vindt dat juist deze tijd vraagt om nieuwe inzichten en draait daarom deze procedure radicaal om. Dit keer pitchen de opdrachtgevers voor de beste briefing van 2013. Want een goed evenement vereist nu eenmaal een ijzersterke briefing.
Sheila Verhoeven; “Onze pitch is eenvoudig. Stuur ons een uitgebreide en uitgewerkte briefing in voor een evenement dat plaats vindt in 2013. Dat kan een vermakelijk-, zakelijk evenement of incentive zijn. Laat het een ideaal vertrekpunt zijn waarbij het evenement het hoogtepunt is van het totale traject. De opdrachtgever ontvangt dan sowieso 50% korting op onze managementuren. De inzending die door een onafhankelijke jury wordt beoordeeld als beste briefing schrijven wij vervolgens in voor de Gouden Giraffe 2014. De winnaar van de Gouden Giraffe ontvangt daarnaast de conceptkosten t.w.v. maximaal € 5.000,00 retour.

 

 

 

 
 


 

 

 
 


 

Plaats op:
Datum: 13 maart 2013
Gerelateerde artikelen  
29-06-2017 Nieuws Convention Bureau Brabant verder onder vlag van VisitBrabant
07-02-2013 Nieuws Convention Bureau Den Haag Marketing wederom genomineerd als beste congresbureau …
02-03-2018 Nieuws Helmond Marketing sluit zich aan bij VisitBrabant Convention Bureau
24-01-2012 Nieuws Den Haag Marketing genomineerd voor ‘Best Overseas Convention Bureau'
05-09-2018 Nieuws Nieuwsflitsen - september 2018
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,71 seconden.