Nieuws  
 

"Wie verre reizen doet, kan veel verhalen", schreef de Duitse dichter Matthias Claudius ooit. Maar wat wordt beleefd, is niet altijd de moeite van het vertellen waard, want vakantiereizen en hotelverblijven voldoen nu eenmaal niet altijd aan de verwachtingen. Een vriendelijke en complete service zorgt er voor dat de gast in dat geval graag iets door de vingers ziet. Een onderzoek van hotelboekingssite hotel.info naar de waardering van gasten laat zien dat het niet zo best gesteld is met de hotelservice in Nederland.

Nederland slechtste jongetje van de klas
Nederland komt er in de beoordelingen van hotel.info niet zo goed af. Ons land bezet de laatste plaatst in de Europese Top 20 met een score van 7,82.
We doen het daarmee nauwelijks beter dan de hotels in België (7,76), Rusland (7,69) en het Verenigd Koninkrijk (7,56), die de top 20 niet eens wisten te halen.
Heel anders is het gesteld in Finland en Duitsland, die gezamenlijk de ranglijst aanvoeren met een score van 8,36 punten. Daar waren de overnachtingsgasten zeer tevreden over de vriendelijkheid en vakkundigheid van het personeel. Ook Alpenland Oostenrijk krijgt een goede beoordeling voor de servicekwaliteit. 

Top 20-landen in Europa: vriendelijkheid en vakkundigheid van het hotelpersoneel*

De Nederlandse steden top-5
Bij de vergelijking van de vijf grootste steden van Nederland scoorde vooral het hotelpersoneel in Den Haag hoge punten. De boekingsklanten zetten de residentie met een waardering van 8,06 op de eerste plaats. Met 7,98 punten komt Eindhoven net op de tweede plek. Hekkensluiter in de nationale ranking is Amsterdam: de hoofdstad wist slechts 7,58 punten bijeen te sprokkelen bij de beoordeling van de servicekwaliteit in Hotels.


 
*Hotelgasten beoordelen het via http://www.hotel.info/ geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). Naast criteria als kamerkwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding kan hier onder andere ook de vriendelijkheid en bekwaamheid van het personeel worden beoordeeld. Stand februari 2013.

Plaats op:
Datum: 1 maart 2013
Gerelateerde artikelen  
04-04-2016 Nieuws Nederland uit top 20 Europese ranglijst voor gastvrijheid
14-12-2011 Nieuws Vriendelijk personeel: Er gaat niets boven Groningen
23-11-2011 Nieuws Hotelgasten meest tevreden over Haagse Hotels
15-09-2011 Nieuws Den Haag heeft meest tevreden hotelgasten
07-06-2016 Nieuws De tevredenheid van hotelgasten stijgt sinds jaren
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,66 seconden.