Nieuws  
 

Van 11 tot 17 februari 2013 vond voor de 40e maal het ABN AMRO World Tennis Tournament (ABN AMRO WTT) plaats. Het Genootschap voor Eventmanagers heeft met ABN AMRO een seminar georganiseerd over sportsponsoring in combinatie met relatiemarketing voor haar leden. Uiteraard werd de dag afgesloten met het kijken naar een wedstrijd op het Centre Court.
 
Jolanda Jansen, directeur van Ahoy, opende het seminar met een kort filmpje over de historie van Ahoy en ABN AMRO WTT. ‘ABN AMRO WTT is het grootste relatiemarketing event van Nederland’ vertelde Jolanda Jansen trots. Deelnemende bedrijven vinden de combinatie tennis en relatiemarketing belangrijk, want het draait uiteindelijk toch om toptennis met dit evenement.
 
Met de vraag: ‘Wat is het langstlopende sportsponsorship in Nederland?’ begon Ernst Boekhorst, Hoofd Sponsoring & Events bij ABN AMRO, zijn presentatie.
Waarom ABN AMRO het WTT sponsort en hoe lang deze samenwerking al bestaat, besprak Ernst Boekhorst tijdens zijn presentatie. Er volgde een boeiende presentatie over de huidige sponsoractiviteiten van ABN AMRO (Sport, Cultuur en Maatschappij) en een toelichting op de trends van 2013 (oa duurzaamheid en kortlopende sponsorcontracten) en de toekomst van sponsoring.

Leon Kruitwagen, directeur van het Genootschap voor Eventmanagers ging in gesprek met Hans Boerwinkel, verantwoordelijke voor het seminarprogramma tijdens WTT. Voor de samenstelling van een seminarprogramma zijn actuele onderwerpen belangrijk. ‘Hierbij wordt gekeken naar wat er speelt in de markt voor ondernemers.’ Verder zoekt ABN AMRO de dialoog met de deelnemers (steeds minder zender-gericht) en wordt het event steeds meer een onderdeel van een langlopend traject. Het seminar werd afgesloten met een groepsgesprek met Annelies Krol van Achmea Groot Zakelijk, Rik Westera van Verwiel & Wijngaard en Ghita Bolder van Stabilo. Onder leiding van Leon vertelden zij over het belang van ABN AMRO WTT voor hun activiteiten. Achmea Groot Zakelijk ontvangt relaties in het VIP-dorp, Verwiel & Wijngaard levert een groot deel van het personeel en Stabilo is verantwoordelijk voor het ontwerp en de bouw van het VIP-dorp.

Na het seminar werd de groep ontvangen in de indrukwekkende ABN AMRO lounge waar een heerlijke lunch geserveerd werd. Aansluitend leidde Richard Jonker van Oseven, cateraar van ABN AMRO WTT, de aanwezigen door het VIP-dorp waarbij men ook een kijkje achter de schermen kreeg. Liefhebbers van tennis konden daarna zien hoe Marcos Baghdati de Fransman Benoit Paire versloeg op het Centre Court.

Bron: Genootschap voor Eventmanagers

Plaats op:
Datum: 19 februari 2013
Gerelateerde artikelen  
22-02-2007 Nieuws Het ABN AMRO World Tennis Tournament ontvangt award
28-08-2013 Nieuws ABN AMRO World Tennis Tournament geeft economische impuls van 6,4 miljoen aan …
23-08-2008 Nieuws Nieuwe status ABN AMRO World Tennis Tournament uitgelezen voor relatiemarketing …
22-08-2016 Nieuws Rotterdam derde evenementenstad van Nederland
07-02-2017 Nieuws ABN AMRO: Nederlandse hotelmarkt in de lift
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,59 seconden.