Nieuws  
 

5 februari 2007 - De tijd van de grote kantoren, waar alle werknemers van een bedrijf geconcentreerd zitten, is voorbij. Dat zegt Mark Dixon, algemeen directeur van Regus, een bedrijf dat vergaderruimte en werkplekken op maat aanbiedt. Waar of wanneer iemand werkt is van steeds minder belang, het enige wat telt, is de output van een medewerker.

De technologie heeft het mogelijk gemaakt om het even waar te werken. Heel wat bedrijven beginnen stilaan dan ook te begrijpen dat ze de werkplek naar de mensen moeten brengen en niet omgekeerd.

Tijdwinst
Daar zijn verschillende goede redenen voor: tijdswinst omdat mensen niet meer 's morgens in de file moeten gaan staan en minder autoverkeer, wat financieel alleen maar voordelig is met de almaar stijgende energieprijzen. "En dan zijn er de milieuoverwegingen, argumenten die op termijn almaar sterker zullen wegen."

Hoofdkantoor als ontmoetingscentrum
Volgens Dixon verlangt vooral de jongere generatie naar werkplekken dicht bij huis, die ingebed zijn in hun eigen lokale gemeenschap. "Je zou kunnen zeggen dat mensen in zekere zin terug willen naar de tijd voor we mobiel waren." Hij verwijst naar de situatie in de VS, waar men qua arbeidsorganisatie al een stuk verder staat met bedrijven die flexibel werken uitspelen als een voordeel in de strijd om goede arbeidskrachten. "Ze laten mensen de keuze tussen thuiswerken en werken in een soort satellietkantoor dat voor hen wordt opgezet. Het hoofdkantoor van het bedrijf evolueert op die manier naar een soort ontmoetingscentrum, waar werknemers nu en dan langskomen om te vergaderen en te overleggen met collega's of opleidingen te volgen." Dit model, waarbij werknemers fysiek meer verspreid zitten, vergt wel een bijzondere HR-aanpak en een doordachte interne communicatie.

Bron: 
De Tijd

 

Plaats op:
Datum: 5 februari 2007
Gerelateerde artikelen  
28-12-2006 Nieuws Regardz Meeting Centers ook in Amsterdam Centrum
28-12-2006 Nieuws Nieuwe congres- en vergaderclassificatie
01-02-2007 Nieuws Ziekenhuis voor één dag Hilton Hotel
05-02-2007 Nieuws Nieuwe CLC cursus conference management enthousiast ontvangen
05-02-2007 Nieuws Goede doelen zoeken evenementorganisatoren
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,57 seconden.