Nieuws  

Tijdens de afsluitende sessie van FRESH13, hét international congres over meetings, georganiseerd voor én door meeting professionals, werden de 'FRESH Awards' uitgereikt. Centraal in de 2013-editie van dit congres dat de trends en de toekomst van meeting concepten behandelt, stonden dit jaar meeting formats en meeting tools. Twee keer succes voor Nederland, want beide awards mochten in ontvangst genomen worden door vertegenwoordigers uit ons land

Eric de Groot winnaar FRESH Award 2013 voor "Best Session Format"
De “FRESH Award 2013” voor “Best Session Format” werd uitgereikt aan meeting designer Eric de Groot van Mind Meeting. De setting en manier waarop een sessie georganiseerd wordt is van essentieel belang voor het slagen ervan. De Groot 'ontwerpt' elke sessie op basis van de doelstellingen en gewenste uitkomsten. Hij demonstreerde zijn kennis tijdens FRESH13 met een tweetal formats:
De discussie over het wel of niet meten van resultaten en effecten van meetings goot hij in een heuse Courtroom-setting, inclusief rechters, pleiters en publieke tribune. Voor - en tegenargumenten konden zo niet alleen benoemd worden, maar ook gelijk 'gewogen' en 'beoordeeld'.

De tweede sessie die De Groot faciliteerde leverde hem uiteindelijk de award op: Dissecting the Meeting Owner. Doel was om via een interactieve en zeer participatieve sessie een beter beeld van de Meeting owner te schetsen, zodat Meeting Planners een beter inzicht konden verwerven in de belangen, positie en uitdagingen van hun opdrachtgevers.

 

De Groot koos ervoor om de Meeting Owner dan ook maar letterlijk 'te ontleden' en als een heuse CSI-aflevering werd een lichaam van dé Meeting Owner de zaal ingereden voor een lijkschouwing die de kwalen en ziektes aan het licht moest brengen. Een verrassende format, die de aanwezigen dwong om vanuit een andere invalshoek (dan hun eigen perspectief) naar de situatie te kijken. 
 
 
Sendsteps wint FRESH Award 2013 voor “Best Meeting Tool”
De “FRESH Award 2013” voor “Best Meeting Tool” werd uitgereikt aan Sendsteps. Mike Coumans, Directeur van Sendsteps nam deze in ontvangst. “Een kroon op het werk waar Sendsteps de afgelopen jaren zo in geloofde en nog steeds hard mee bezig is ten uitvoer te brengen”, aldus de 29-jarige ondernemer.

 

Eén van de terugkerende elementen was het belang van publieksparticipatie tijdens presentaties, zoals die vaak tijdens congressen gegeven worden. Sendsteps speelt hier op in en biedt een toepassing aan waarbij het publiek direct en anoniem kan reageren. Reacties en stemmen worden via tablet, computer of mobiele telefoon [SMS, internet en Twitter] ingestuurd en aansluitend weergegeven op het scherm. Vanaf dat moment komt de dialoog tussen podium en publiek gemakkelijk tot stand.

 “Contactmomenten in de vorm van events en conferenties zijn kostbaar en worden strategisch gezien steeds belangrijker. Bezoekers van deze bijeenkomsten, de stakeholders van organisaties, willen meer dan ooit tevoren zelf ook gehoord én serieus genomen worden”, zegt Mike Coumans. Dit kan volgens hem door ze met elkaar in discussie te laten gaan, hen online en op afstand te betrekken en korte oefeningen met elkaar te laten doen middels hun tablets, smartphones of mobiele tefefoons.

Plaats op:
Datum: 17 januari 2013
Bron: Redactie CongresWereld
Gerelateerde artikelen  
20-12-2012 Nieuws Inspiratieboost in meeting formats op FRESH 13
31-01-2013 Nieuws Into the Heart of Meetings stelt meeting design centraal
27-02-2013 Nieuws Ga mee op verkenning van 'Into the Heart of Meetings'
21-03-2013 Nieuws Rotterdam Marketing wint bronzen Britse marketing award
12-09-2013 Nieuws FRESH 14 zet in op People, Ideas, Strategies en Experiences
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,64 seconden.