Nieuws  
 

Hoewel het aantal conferenties en bijeenkomsten in Europa in 2013 krimpt, wordt Amsterdam genoemd als een belangrijke destinatie en staat in de top 5 van populaire bestemmingen in Europa. Dit blijkt uit onderzoek van American Express. De creditcardmaatschappij nam de markt voor meetings, incentives, conferences en exhibitions (MICE) onder de loep. 

In alle regio’s staan meeting planners en organisatoren volgens de onderzoekers voor dezelfde uitdagingen. Omgaan met krappere budgetten, moeite moeten doen om ‘groen licht’ voor een bijeenkomst te krijgen, en de opkomst van en het inspelen op de sociale media.

 




Meeting Planning Trends

De Forecast onderzoekt ook de trends en uitdagingen waar meeting organisatoren mee te maken gaan krijgen in 2013.

1) Budget beperkingen vertalen zich naar meer locale/regionale meetings
Om de huidige hoeveelheid meetings te kunnen handhaven in tijden van krappe budgetten passen veel bedrijven hun meetings beleid aan van weeldwijde naar nationale en van nationale naar meer regionale meetings, waarmee de vervoers- en verblijfskosten en het arbeidstijdverlies beperkt worden. Ook wordt meer naar bijzondere venues en niet typische vergaderlocaties gekeken (zoals restaurants en attracties) om mogelijk meer kosten te besparen.

2) Veiligheid en stabiliteit bepalen destinatiekeuze
Het borgen van veiligheid voor deelnemers en stakeholders is een belangrijke issue in het hudige onstabiele klimaat. Dit is natuurlijk voor sommigen een voordeel, omdat keuzes makkelijker gemaakt worden voor bestemmingen die als stabiel gezien worden (men denkt hier een grotere en consistentere veiligheid te kunnen bieden).

3) Het accorderen van meetings wordt lastiger
Een aanzienlijk deel van de meeting organisatoren in de hele wereld ervaart dat het verkrijgen van akkoord voor hun meeting op z'n minst lastiger aan het worden is. Daarnaast zien we opkomen dat budgetten voor meetings niet akkoord gegeven worden, totdat de meest recente financiele bedrijfsdata beschikbaar zijn. Dit legt nog meer druk op de al korte leadtijden en kan een negatief effect hebben op hotel opnderhandelingen en kosten.

4) Betrokkenheid vergroten via Social Media
Meeting planners proberen met behulp van social media de levenscyclus van een congres te verlengen en de waarde gedurende de levenscyclus te verhogen om zo in te spelen op de verwchtingen van deelnemers. Voorafgaand wordt al getracht in contact te komen met deelnemers en hen onderling te verbinden om zo de tijd op en waarde van het event te maximeren. Tijdens events wordt social media ingezet om diepgaandere verbindingen en meer betekenisvolle sessies en activiteiten te realiseren. Na afloop wordt social media ingezet om event communities levend te houden en de gelegde contacten te kunnen koesteren en doorontwikkelen.

Download het volledige rapport hier

©Redactie CongresWereld

Plaats op:
Datum: 16 december 2012
Gerelateerde artikelen  
04-12-2012 Nieuws MICE-markt Europa krimpt, Amsterdam wel in top 5
08-02-2017 Nieuws Publieksprijzen 2016 MeetingReview uitgereikt
20-06-2013 Nieuws Boeiende educatie tijdens nieuwe Meetings Show UK
03-01-2013 Nieuws Meeting organisator is top baan
02-01-2013 Nieuws Amsterdam in top 10 vriendelijkste steden
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2020 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,77 seconden.