Nieuws  
( * ) Verplichte Velden
U kunt een bekende attenderen op het artikel. Geef het e-mailadres op van degene aan wie u de link wilt sturen. Daarbij kunt u, als u dat wilt, een commentaar schrijven.
E-mailadres van geadresseerde:*
Uw e-mailadres:*
Commentaar:
Verificatie:*
Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.
 

Top 5 deelnamemotieven exposant sluit niet aan bij top 5 bezoekredenen bezoeker. Exposanten verkijken zich massaal op de redenen van bezoekers om naar een beurs te komen. Dat blijkt uit grootschalig onderzoek van beursorganisator VNU Exhibitions onder zowel beursdeelnemers als -bezoekers.

Zo zijn bezoekers aan vakbeurzen vooral geïnteresseerd in de nieuwste ontwikkelingen in een bepaalde branche (73,1%). Van de exposanten gebruikt echter slechts een derde (33%) een beurs om de nieuwste producten of diensten te presenteren. En iets meer dan een kwart (25,7%) van de beursbezoekers komt om nieuwe contacten te leggen, terwijl dit voor de exposanten de belangrijkste reden is om aan een beurs deel te nemen (83,9%). Een kwart (25,6%) van de bezoekers oriënteert zich op een beurs op mogelijke investeringen. Slechts weinig exposanten lijken zich dit te realiseren.

De tweede belangrijkste reden voor exposanten voor beursdeelname is het vergroten van de naamsbekendheid (57,4%). Uit het percentage bezoekers dat 'nieuwe contacten' noemt als een belangrijke reden om naar de beurs te komen (25,7%), is echter af te leiden dat de verwachtingen van bezoekers en exposanten ook op dit vlak uiteenlopen.

Het motief voor beursdeelname waar bezoekers en exposanten elkaar wel bijna ontmoeten, is contacten onderhouden met bestaande relaties. Voor 35,5% van de bezoekers is dit een belangrijke reden, voor de exposanten 51,7%. Hiermee erkennen beide groepen dat een beurs een uitgelezen moment is om te netwerken en in korte tijd veel klanten te spreken.

Bezoekers en exposanten zijn het erover eens dat orders schrijven op de beursvloer uit de tijd is. Slechts 4,5% van de exposanten geeft dit aan als beursdoelstelling. Een verstandige gedachte, omdat een bijna te verwaarlozen aantal bezoekers (1,4%) met een order op zak naar een beurs toegaat.

Bron: VNU Exhibitions

Plaats op:
Datum: 24 oktober 2007
Bron: VNU Exhibitions Europe
Gerelateerde artikelen  
15-06-2009 Nieuws Eerste editie beurs Suppliers to Exhibitions succesvol
22-08-2007 Nieuws VNU Exhibitions wint met digitale relatiekaart E-MailMarketing Award
10-11-2008 Nieuws VNU's matchmaking- en routetool ‘Exporoute' genomineerd voor UFI ICT Award …
03-07-2013 Nieuws VNU Exhibitions Europe genomineerd voor de UFI Marketing Award 2013
16-03-2012 Nieuws EIBTM 2011 opnieuw top platform voor meeting business
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,58 seconden.