Nieuws  
 

De gemeente Rotterdam wil een creatieve broedplaats worden en heeft daarom een nieuwe campagne opgezet. De campagne vertegenwoordigt een waarde van 1 miljoen euro en heeft als doel de creatieve industrie in Rotterdam verder te stimuleren.

Op dit moment werken er zo`n 10.000 mensen in Rotterdam in de creatieve industrie. Samen zorgen deze creatievelingen voor een omzet van zo`n 400 miljoen euro op jaarbasis. Binnen de totale Rotterdamse economie bezet de creatieve industrie een aandeel van 2,2%. Het is de bedoeling dat over drie jaar het aantal medewerkers in de creatieve industrie in de stad toegenomen is tot 12.000 mensen.

Rotterdam investeert overigens al bijna 65 miljoen euro in kunst, cultuur en evenementen. Die investeringen worden gedaan door de gemeente Rotterdam en andere partijen. Volgens de Rotterdamse wethouder Orhan Kaya is Rotterdam de stad van de onbegrensde mogelijkheden als het gaat om creativiteit. In de sector zelf is dat ook wel bekend, maar de stad wil graag dat ook de rest van Nederland en de wereld hier achter komt. Daarom is er 1 miljoen euro extra uitgetrokken voor de nieuwe campagne.

Bron : Het Financieele Dagblad

Plaats op:
Datum: 13 oktober 2007
Gerelateerde artikelen  
28-08-2013 Nieuws ABN AMRO World Tennis Tournament geeft economische impuls van 6,4 miljoen aan …
14-04-2008 Nieuws Rotterdam continueert Stimuleringsfonds voor internationale congressen
22-04-2011 Nieuws Rotterdam haalt vierdaags dermatologisch congres naar de stad
27-06-2008 Nieuws Verblijfstoerisme Rotterdam groeit bovengemiddeld
28-02-2009 Nieuws Holland-campagne levert 3 miljoen euro extra bestedingen op
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,5 seconden.