Nieuws  
 

Nationale Evenementenkalender Olympisch Vuur 2028 is live!-Cygnea Partner Rotterdam Marketing-Distributie Badge2Match overgenomen door Swingbo-BrancheContact breidt aantal titels uit-Conference Compass levert de mobiele app voor het ESC Congres in München-Congres4u zet 20 jaar expertise en ervaring in-Bijna 25.000 bezoekers voor Brain Experience-NOC*NSF en ATP Event Experts verlengen samenwerking voor acht jaar-Logeersite Airbnb beschikbaar in het Nederlands-Nieuw: Android Uit-app van het Haags Uitburo-Landal Greenparks, Ikea en ANWB bij genomineerden klantvriendelijkste Bedrijven


Nationale Evenementenkalender Olympisch Vuur 2028 is live!
Deze Nationale Evenementenkalender bevat o.a. internationale en nationale top- en breedtesportevenementen die dit jaar en de komende jaren in Nederland zullen gaan plaatsvinden. De kalender bevat tevens internationale topsportevenementen die Nederland graag wil binnenhalen. De kalender is een initiatief van Olympisch Vuur 2028 in samenwerking met Respons en is mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van VWS.
De Nationale Evenementenkalender van Olympisch Vuur 2028 is een essentieel onderdeel bij het gezamenlijk realiseren van de Evenementenambitie uit het Olympisch Plan 2028. De kalender van sportevenementen heeft als doel om heel Nederland te laten zien welke grootschalige sportevenementen er in ons land georganiseerd worden. Evenementen waarvoor een bid is uitgebracht en sportevenementen waar Nederland de ambitie heeft om ze te organiseren, staan er ook op. De Evenementenkalender van Olympisch Vuur 2028 bestaat uit internationale topsportevenementen, maar bevat ook nationale en regionale breedtesportevenementen. Het betreffen dus sportevenementen om als bezoeker naar toe te gaan of om zelf aan deel te nemen. De Evenementenkalender levert een belangrijke bijdrage aan de drie speerpunten van Olympisch Vuur 2028: vitale samenleving, excellente prestaties en economische impact.


Cygnea Partner Rotterdam Marketing
Cygnea, een ervaren en inspirerend bureau voor congresorganisatie en specialist in interactieve Response Systems en congrestechniek, heeft zich onlangs als partner verbonden aan Rotterdam Marketing. Commercieel directeur René de Kok van Cygnea: "Rotterdam Marketing heeft als doel het versterken van de vrijetijdseconomie van de stad Rotterdam, mede door het stimuleren van het toeristische en congresbezoek. Cygnea levert daar als congresorganisator en toeleverancier graag haar bijdrage aan."
Algemeen directeur Peter Boogaard van Cygnea: "Wij zijn al ruim 15 jaar specialist in het organiseren van bijeenkomsten voor onder andere farmaceutische industrie, wetenschappelijke verenigingen en technologie-instellingen. Deze bijeenkomsten vragen om specialistische kennis van deelnemersregistratie, accreditaties, abstract handling, sponsoring, de nieuwste technieken en internationale contacten. Met onze kennis, ervaring en uitgebreide netwerk verwachten wij een kwalitatieve bijdrage te kunnen leveren aan het realiseren van de doelstellingen van Rotterdam Marketing."


Distributie Badge2Match overgenomen door Swingbo
Vanaf deze zomer heeft Swingbo de distributie van Badge2Match in Nederland overgenomen.Door deze samenwerking kan Swingbo een uitgebreide range aan producten bieden voor kennismakings- en netwerkevents. Badge2Match als product voor de ijsbreker voor grote groepen en het Connect programma voor events en meetings waarin de deelnemers de kans krijgen zich echt te verdiepen in elkaars overeenkomsten en verschillen.
Wanneer het economisch tij aantrekt, is in deze markt een extra versnelling te verwachten. De grote uitdaging voor aanbieders van producten voor kennismakings- en netwerk programma's is om te blijven denken in complete oplossingen, die opdrachtgevers en deelnemers  meerwaarde bieden. Swingbo heeft daar de afgelopen jaren al veel tijd en energie in geïnvesteerd en zal dit ook blijven doen.


BrancheContact breidt aantal titels uit
BrancheContact, de organisator van de grootste evenementenbeurs in de Benelux Evenement Contact , heeft het concept inmiddels uitgerold over meerdere branches. Zo staan er in november drie beurzen gepland en in maart 2013 maar liefst vijf. Vlak voor de zomer is FestivalContact gelanceerd. Nederland is een echt Festivalland. Komend jaar vinden er in Nederland meer dan 800 festivals plaats. Op 15 maart 2013 komen alle aanbieders en organisatoren samen in de Expo Haarlemmermeer voor hét event in de Festivalbranche.


Conference Compass levert de mobiele app voor het ESC Congres in München
De European Society of Cardiology en Conference Compass werkten samen met sponsor Bayer Healthcare om voor het tweede jaar op rij een app te leveren die alle verwachtingen overstijgt. Teamwork was de sleutel tot het leveren van een hele nieuwe congres app.
Het ESC Congress 2012 is een van de grootste en belangrijkste medische congressen ter wereld. De organisatoren hebben er alles aan gedaan dit evenement een groot succes te laten zijn voor de meer dan 30.000 verwachte deelnemers. Technologie speelt bij het verwerken van informatie op het congres een grote rol en de invulling is ontwikkeld door een Nederlands bedrijf.
Het eindresultaat bevat grote verbeteringen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, eenvoud in navigatie door het zeer grote congres programma, opmaak, ontwerp en sponsor zichtbaarheid.


Congres4u zet 20 jaar expertise en ervaring in
Congres4u is het bureau voor de organisatie van congressen, symposia, (werk)conferenties, studiedagen, open dagen, jubileumbijeenkomsten
en andere zakelijke evenementen.
Yvonne van Oosterom, eigenaar van Congres4u, biedt u ruim 20 jaar expertise en ervaring in het organiseren van nationale en internationale congressen. Gecombineerd met efficiënte tools vormt dit een goede basis voor een succesvolle bijeenkomst.

Inzet van Congres4u betekent voor u:
. Focus op de inhoud.
. Tevreden en goed geïnformeerde deelnemers en sprekers die terugkijken op een goede congresdag.
. Een succesvolle congresdag waar alle elementen samen komen.
Congres4U biedt maatwerk met een pakket dat aansluit bij uw wensen en behoeften.


Bijna 25.000 bezoekers voor Brain Experience
De organiserende partijen Discovery Center Continium en het Evoluon Eindhoven laten weten dat het totale bezoekersaantal aan de Brain Experience op bijna 25.000 personen ligt. De reacties van de bezoekers zijn over het geheel genomen zeer positief, zowel van mensen die zich "oude" Evoluon nog herinneren, als van jongere bezoekers.
De samenwerkende partijen het Evoluon en het Continium zijn zeer tevreden over het verloop van de Brain Experience. Bij de start van de expositie werd gehoopt op een bezoekersaantal van 30.000. Dat dit niet gehaald is, is waarschijnlijk een gevolg van de omslag naar mooi zomerweer, waardoor veel mensen vertier in de buitenlucht zochten. Ook het feit dat dit de eerste keer was dat iets dergelijk in Eindhoven is georganiseerd kan van invloed zijn geweest. Met het behaalde resultaat van 24.000 bezoekers in de 44 dagen dat de Brain Experience geopend was, zijn de beide partijen bijzonder content.
Nadat de definitieve evaluatie in de komende maanden is afgerond zullen de mogelijkheden voor een versie in 2013 onderzocht worden en wordt verwacht dat daar nog meer draagvlak en ondersteuning voor zal zijn.


NOC*NSF en ATP Event Experts verlengen samenwerking voor acht jaar
Tijdens de Olympische Spelen van London 2012 hebben NOC*NSF en ATP Event Experts bekend gemaakt hun samenwerking te verlengen tot en met 2020. Daarmee zal ATP ook de komende vier Spelen fungeren als de Official Ticket & Travel Partner van NOC*NSF voor de Olympische en Paralympische Spelen. De samenwerking omvat alle activiteiten rondom Olympische entreekaarten en reizen en verblijf van NOC*NSF.
Gerard Dielessen, directeur NOC*NSF: ‘Je ziet in Londen ook weer hoe massaal de support van de Oranje fan is. Wij willen deze enthousiaste groep sportfans ook in de toekomst maximaal kunnen bedienen met een aanbod van Olympische wedstrijdkaarten. Door de jarenlange ervaring en het internationale netwerk van ATP Event Experts, lukt het ons gezamenlijk goed aan deze grote belangstelling te voldoen. Daarnaast is ATP in staat om alle gasten een goede en vertrouwde service te bieden bij hun reis en verblijf. Wij zijn blij deze goede samenwerking op deze manier te kunnen continueren'.


Logeersite Airbnb beschikbaar in het Nederlands

Particuliere handelssite Airbnb is naar het Nederlands vertaald. De populaire site laat gebruikers in het buitenland een huis of appartement van andere particulieren huren. Airbnb wilsteviger voet aan de grond te krijgen in Nederland en het bedrijf hoopt dat Nederlanders makkelijker overwegen om niet een hotel in een buitenlandse stad te huren, maar voor een veelal lager tarief het onderkomen van een particulier betrekken.
In Nederland is Amsterdam de populairste locatie onder gebruikers van de Amerikaanse site. Het zou de nummer tien grootste markt zijn met 2.700 onderkomens.
Steeds meer reizigers huren hun tijdelijke onderkomen niet bij professionele ketens, maar bij particulieren. Hotels zijn niet blij met deze ontwikkeling. Ten eerste krijgen ze er concurrentie bij uit de particuliere sector. Daarnaast gelden voor deze verhurende woningbezitters mindere strenge regels en geen toeristenbelastingen.

Nieuw: Android Uit-app van het Haags Uitburo
In navolging van de Uit-app voor iPhone lanceert het Haags Uitburo nu ook een gratis mobiele applicatie voor Android-telefoons. Naast de uitagenda van Den Haag en regio bevat de gratis applicatie ook uitgaansinformatie van Amsterdam, Arnhem, Groningen, Maastricht, Leiden, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. De actuele uitagenda is daarmee ook voor Android-bezitters altijd en overal binnen handbereik.De applicatie is zeer gebruiksvriendelijk: niet alleen kan er worden gezocht op locatie, genre en artiest, ook het is mogelijk een persoonlijke agenda met favoriete activiteiten aan te maken. En er kan zelfs voor direct worden gebeld met de kassa van de betreffende instelling om kaartjes te reserveren.


Landal Greenparks, Ikea en ANWB bij genomineerden klantvriendelijkste Bedrijven
De 10 genomineerde bedrijven die in aanmerking komen voor de titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland' zijn bekend. In alfabetische volgorde zijn het: ANWB, bol.com, DA Drogisten, Douglas, EMTÉ Supermarkten, Expert, Ikea, Jumbo, Landal GreenParks en Miss Etam.
De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek Kloteklanten. Er wordt aan 2.500 respondenten gevraagd naar hun klantvriendelijke ervaringen in het afgelopen jaar. Respondenten dragen zelf bedrijven aan.
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012 wordt op dinsdag 25 september bekend gemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden. Eerdere editities werden gewonnen door Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks en DA Drogisten.
 

 

Plaats op:
Datum: 28 augustus 2012
Gerelateerde artikelen  
08-04-2010 Nieuws Nationale Evenementenkalender Olympisch Vuur is online
22-06-2012 Nieuws Amsterdam naamgever, Rotterdam partnerstad bij vervolg olympische ambities
15-05-2012 Nieuws Mark Huizinga daagt eventmanagers uit!
06-06-2012 Nieuws Olympisch Vuur 2028 ontvlamt professionals uit de meeting- en eventindustrie …
01-04-2010 Nieuws Superbrainstorm "Naar Olympisch niveau"
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,88 seconden.