Nieuws  
 

De gemeenten Bergen op Zoom en Dordrecht zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2012. Deze prijs is dit jaar voor de derde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland. Bergen op Zoom won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Dordrecht werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. Jurylid Erik Braun reikte de trofee uit tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Eindhoven.

In de strijd om de inmiddels prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee (NCT) werd Dordrecht winnaar. Daarmee liet ze na een "close finish" de andere genomineerde steden Eindhoven en Groningen achter zich. Bergen op Zoom werd de verrassende winnaar in de categorie "kleinere" gemeenten. De jury verkoos de West-Brabantse stad boven de gemeenten Veenendaal en Katwijk.

 
De winnaars Bergen op Zoom en Dordrecht (foto's: Photonic)

De jury waardeert Dordrecht met name om zijn duidelijke visie, brede aanpak en het betrekken van stakeholders in alle sectoren van de gemeente. "Er zijn goede resultaten geboekt op de verschillende beleidsterreinen en de organisatie voor citymarketing heeft zich een sterke positie verworven in de gemeente en de gemeenschap. Er is sprake van een totaalpakket", aldus de jury.

Winnaar Bergen op Zoom  in de categorie onder 100.000 inwoners wordt gewaardeerd om de snelle ontwikkeling in vrij korte tijd."Er is veel spirit en drive en er zijn aansprekende communicatie-uitingen", zo stelt de jury. "Er wordt gewerkt met een heldere doelgroepkeuze en duidelijk omschreven doelstellingen".

De jury geeft in het juryrapport aan, dat de inzendingen dit jaar een significant hoger niveau hadden dan voorgaande keren. De professionaliteit van citymarketing is naar de mening van de jury waarneembaar toegenomen. Kritische noot is opnieuw, dat het aantoonbaar maken van de effecten van citymarketing een lastig punt blijft. "Er wordt wel vooruitgang geboekt en steeds meer gemeenten doen aan onderzoek en effectmeting", zo vermeldt het juryrapport.

De vakjury onder leiding van Ralph Pans(voorzitter directieraad VNG), bestond verder uit de volgende leden: Cees van Bemmel (directievoorzitter Van Wijnen Holding NV), Erik Braun (universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam), Gerard Marlet (directeur Stichting Atlas voor Gemeenten), Eric de Kluis(hoofdredacteur Binnenlands Bestuur) en Gaston Crolla (voorzitter Netwerk Citymarketing).

Plaats op:
Datum: 6 juni 2012
Gerelateerde artikelen  
16-04-2012 Nieuws Nominaties Nationale Citymarketing Trofee bekend
10-05-2013 Nieuws Nominaties Nationale Citymarketing Trofee bekend
22-04-2013 Nieuws Nominaties Nationale Citymarketing Trofee bekend
18-06-2013 Nieuws Groningen en Veenendaal winnaars Nationale Citymarketing Trofee 2013
15-04-2010 Nieuws Nominaties Nationale Citymarketing Trofee bekend
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,61 seconden.