Nieuws  

Afgelopen maand introduceerde Parthen, bekend van zowel de meeting supplies als registratie software, een volledig nieuw en online registratiepakket Edison. Het nieuwe pakket wordt naast het bestaande programma Eventure in de markt gezet. Het nieuwe pakket maakt online registraties ook bereikbaar voor de kleinste meetings en events, door onder andere een gratis instap aan te bieden.
Op zich wel opzienbarend dat een leverancier van registratie software zijn eigen concurrent lanceert. Alle reden dus voor CongresWereld om eens met de man achter de software - Jaap Bakker - in gesprek te gaan.

Kan je ons eerst eens uitleggen wat Edison eigenlijk is?
Jaap Bakker: Edison is een volledig nieuw platform voor online congres- en eventregistraties. Een zeer laagdrempelig en gebruiksvriendelijke tool, waarmee iedere organisator van kleine en grote bijeenkomsten eenvoudig een registratiepagina opzet en inricht. De software is geheel gratis te gebruiken voor bijeenkomsten tot 50 inschrijvingen, daarboven wordt met een credit-systeem gewerkt (je koopt credits in en elke registratie kost 1 of 2 credits).
Voor veel evenementen is betalen niet van toepassing, daarom bieden we de betalingsmodule (via een paar klikken in te stellen) als optie aan. En in de toekomst zullen we ook de mogelijkheid toevoegen om betalingen via de eigen online betalings providers van klanten te laten verlopen. 

Waarom start je een nieuw softwarepakket en is het niet een nieuwe release van jullie bestaande software Eventure?
Eventure bestaat al 20 jaar en is een pakket dat ook nog steeds doorontwikkeld wordt. De software leent zich ook prima voor uitgebreide en meer complexe congressen, bijvoorbeeld wanneer er uitgebreide abstracthandling nodig is. Veel bijeenkomsten hebben een groot deel van de functionaliteit die Eventure heeft niet nodig.
Vanuit onze bedrijfsvisie hebben we gekeken naar wat we zouden ontwikkelen als we het nu helemaal opnieuw konden doen, gebruikmakend van de nieuwste technieken, maar dan wel mét de kennis van ruim 20 jaar congresregistraties en alle klantwensen die in die jaren langsgekomen zijn in gedachten. Dat heeft uiteindelijk geleid tot Edison.

Waarom juist nu een nieuw pakket lanceren?
Het past in de lijn van de ontwikkeling van onze organisatie om deze stap te maken. We willen vooral proactief zijn in het bieden van oplossingen en ons onderscheiden met de beste producten. En daarbij moet je niet bang zijn om juist in economisch moeilijkere tijden te investeren. Bovendien biedt Edison een prima prijsbewuste oplossing, die juist in deze tijd prima van pas komt. We hebben daarbij wel gekozen voor een snelle en flexibele ontwikkeling - in 8 maanden tijd is het pakket geheel ontwikkeld en hebben we een ‘af' product staan - zodat we het ook direct in konden zetten.

Je noemt het nu een ‘af' pakket, maar ik hoorde je ook continue ontwikkeling noemen. Hoe zit dat?
We hebben ervoor gekozen om een complete eerste versie neer te zetten en vervolgens met korte tussenpozen elke keer nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Je hebt nu al een volledig pakket waarmee je je meetings kan organiseren, maar in de loop der tijd zal het steeds meer mogelijkheden gaan bieden. En het mooiste is, door de korte cycli kunnen we ook snel op veelvoorkomende klantwensen inspelen. De feedback van klanten vormt de basis voor de doorontwikkeling, het pakket is dus eigenlijk ontwikkeld op wat de klant wil.

Waar onderscheiden jullie je ten opzichte van andere online registratiesoftware?
Ik denk dat het belangrijkste verschil in onze focus op de markt zit. We zijn al 22 jaar actief op het gebied van congres- en eventregistratie en hebben een enorme kennis van de markt opgebouwd, inclusief alle internationale (cultuur-)verschillen en nuances. Hiermee kunnen we optimaal aansluiten op wensen en kunnen we ook goed adviseren. Daarnaast doen klanten zaken met een partner die ze al jarenlang kennen en dat geeft een veilig gevoel.

Kijkend naar die markt, waar richten jullie je op?
Edison is online en dus eigenlijk is overal waar internet beschikbaar is de potentiële markt. Het pakket werkt in de Engelse taal (op termijn volgen meer talen) en de formulieren kunnen in de gewenste taal op de registratiepagina geplaatst worden, dus eigenlijk is het voor iedereen geschikt.

Hoe maak je Edison bekend bij die markt?
Natuurlijk hebben we een groot aantal bestaande klanten via wie we Edison bekend maken. Omdat de software ook geschikt is voor een geheel nieuwe doelgroep - namelijk de kleine en middelgrote events die nu vaak nog van email en Excel sheets gebruik maken voor de registratie - zullen we veel ruchtbaarheid geven via de internationale vakmedia en vooral ook gebruik maken van social media. En het Freemium-model (tot 50 registraties gratis) zal ook een belangrijke invloed hebben op de verspreiding van Edison.

Waar komt trouwens de naam vandaan?
Tijdens de ontwikkeling hebben we eerst een werktitel bedacht. Bij het bedenken van namen kwam onder andere de naam van ons kantoorpand (Edison) naar voren. De link werd toen al snel gelegd naar de geniale uitvinder en we hadden onze werktitel. Deze naam is eigenlijk gebleven, ook al omdat het karakter van ons pakket (het continu blijven ontwikkelen) prima aansluit bij de eeuwige ontdekkingsreis van een uitvinder. En omdat we bij het ontwikkelen sterk de wens van de klant volgen, zien we hen eigenlijk als de uitvinders. Vandaar ‘You Are Edison' , geschreven als uredison (www.uredison.com).

Jaap, wat is jouw droom? Waar wil je over 5 jaar staan met Edison?
Dat is best een lastige, maar het mooiste zou natuurlijk zijn als dan elk evenement gebruik maakt van Edison, dat tegen die tijd het meest gebruiksvriendelijke en volledig op klantwensen doorontwikkelde pakket is.
Maar misschien nog steeds een mooie droom, maar iets dichter bij de realiteit is dat we over 5 jaar een Chinese versie beschikbaar hebben.

Wat wil je tot slot nog delen met de lezers van CongresWereld?
Natuurlijk moeten ze zeker Edison een keer gaan proberen. En wat ze nu aantreffen is de eerste versie van een ontwikkeling die wij zien als een soort reis. De reis is 8 maanden geleden begonnen, we hebben nu onze eerste bestemming bereikt, maar vanaf hier bepaalt de klant waar de reis verder heen gaat!

Plaats op:
Datum: 29 maart 2012
Gerelateerde artikelen  
14-02-2012 Nieuws Parthen meeting services presenteert Edison
02-12-2011 Nieuws Parthen lanceert nieuw online registratiepakket Edison
24-11-2011 Nieuws Nieuwsflitsen: november 2011
27-02-2009 Nieuws Eventure registratiesoftware nu ook voor ledenadministratie
28-04-2011 Nieuws Parthen lanceert de 'Eventure Mobile App'
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2020 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,67 seconden.