Nieuws  

De periodieke peiling van internationale vakorganisatie Meeting Professionals International (MPI) - onder planners en suppliers wereldwijd - laat de trends zien in de meeting industrie ten aanzien van geboekte resultaten en verwachte ontwikkelingen.
De laatste peiling - februari 2012 - geeft een sterke groei in business, werkgelegenheid en ook concurrentie te zien, terwijl de marktomstandigheden onzeker blijven en de budgetten beperkt. Samen met de snelle technologische ontwikkelingen dwingt dit meeting professionals ertoe goed naar hun business modellen, methodieken en verwachtingen te kijken. Waar kunnen ze nieuwe kansen aangrijpen en toch de waarde van hun dienstverlening borgen.

Er blijft een enorm vertrouwen in de waarde van face-2-face meetings, terwijl de acceptatie van technologie die virtuele deelname en toegang tot programma content mogelijk maakt groeit.

Enkele van de belangrijkste conclusies: 

  • Korte leadtijden - die langzaamaan geaccepteerd worden als het 'nieuwe normaal' - blijven grote impact hebben op meeting professionals
  • Zowel in Europa als de VS wordt een lichte stijging in de budgetten/uitgaven gemeld ten opzicht van vorig jaar (stijging van 1,1%)
  • Er is een continue verandering van de manier waarop technologie gebruikt wordt, door het uitproberen van verschillende toepassingen en het ontdekken van nieuwe tools.
  • Face-2-face meetings zullen in waarde toenemen wanneer stakeholders beter leren begrijpen hoe virtuele en hybride evenementen ingezte kunnen worden

Belangrijkste huidige trends
De zorgen over de economische situatie nemen af ten opzichte van de vorige peiling in december. De korte leadtijden zijn de meest invloedrijke trend op het moment, terwijl een aantal andere trends weer aan belang toeneemt:

  • Korte Leadtijden - 11% (december: 8%)
  • Wereldwijde economische onzekerheid - 9% (december: 16%)
  • Meer/Beter gebruik van technologie - 9% (december: 7%)
  • Lagere budgetten (met name overheid) - 9% (december: 5%)
  • Noodzaak om waarde aan te tonen - 6% (december: 2%)
  • Prijsstijgingen (voornamelijk in VS) - 6% (december: 1%)

Trends voor de toekomst
De deelnemers is ook gevraagd naar wat zij als belangrijkste trends voor de toekomst zien. Dit levert de volgende trends op:

  • Meer MVO/Duurzaamheid - 11%
  • Meer integratie van technologie - 9%
  • Meer invloed van overheid (voornamelijk VS) - 8%
  • Meer focus op het meten van waarde - 7%
  • Meer focus op meeting design - 7%
  • Meer virtueel/hybride streaming - 5%

De Business Barometer is online te bestellen bij MPI via: www.mpiweb.org  (gratis voor leden).

©Redactie CongresWereld

Plaats op:
Datum: 18 maart 2012
Gerelateerde artikelen  
10-05-2012 Redactie Korte leadtijden meest invloedrijke trend meeting industrie
14-03-2013 Redactie Business Barometer: 75% positief over toekomstige meetings
10-11-2011 Nieuws MPI Business Barometer: Aanhoudende onzekerheid vraagt flexibiliteit van meeting …
22-11-2012 Nieuws Business Barometer: Meeting sector heeft het ergste gehad
02-02-2012 Redactie 70 procent meeting sector positief over 2012, sterke focus op betere inzet …
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,59 seconden.