Nieuws  
 

Het is vrijdagavond 10 februari: hartje winter. Buiten is het -7 graden, de winterzon schijnt uitbundig en de horizon geeft prachtig oranje-roze kleuren. Noordwijk Marketing en haar congrespartners ontvangen zo'n 100 meetingplanners & eventmanagers op de eerste editie van de Noordwijk Winter Beach BBQ. De badplaats trakteert haar beste klanten -die normaal gesproken zelf aan de organiserende kant staan- op een verwenavondje aan het Noordwijkse strand. Om samen de winter te vieren en om te laten zien dat het ook in de winter goed toeven is aan zee: every day is a Beachday! 

Met -7 graden BBQ-en op het strand? Het kan. Niet op een barbaarse manier, maar in een mooie luxe verwarmde tent van glas met aan alle kanten uitzicht op het strand, de zee, de vuurtoren en de boulevard. Op een tijdstip dat alles mooi en natuurlijk wordt aangelicht door de ondergaande zon. De hapjes, de drankjes en de DJ doen de rest. Ook in de tent aanwezig zijn zeven topkoks van de grote en bekende Noordwijkse sterrenhotels. Zij bereiden gezamenlijk een BBQ maaltijd voor de VIP-gasten. Strandbeleving op en top op een winterse dag in februari.

 

Top of mind
Doel van de Winter Beach BBQ is om aan het begin van het nieuwe jaar Noordwijk als congresbadplaats ‘top of mind' te krijgen bij de voor de congresbedrijven zo belangrijke relaties. Voorafgaand aan het strandprogramma konden de gasten mee met een ‘Tour de Noordwijk' waar zij hoogstpersoonlijk door de ‘VIP-gidsen' burgemeester Lokker en wethouder De Lange werden geïnformeerd over de historie, kenmerken en faciliteiten van Noordwijk.

 

Zakelijke promotie
In Noordwijk vinden jaarlijks duizenden congressen, vergaderingen en meetings plaats. Het zakelijk toerisme is een belangrijke economische pijler voor de badplaats. Noordwijk Marketing is zich erg bewust van de belangrijke positie van Noordwijk als congresplaats. Daarom wordt er veel promotie specifiek gericht op degenen die de meetings of congressen organiseren. Dit door onder andere campagnes te ontwikkelen om meetingplanners bekend te maken met al het moois dat Noordwijk als zakelijke bestemming te bieden heeft. Ieder jaar weet Noordwijk weer op originele wijze invulling te geven aan deze promotie. Zo werd vorig jaar een groep directiesecretaresses uitgenodigd voor een VespaTour door Noordwijk. In 2010 werd er een originele London Beachparty georganiseerd. Weliswaar niet aan het strand, maar aan rivier de Thames.

Unieke samenwerking
Deze gezamenlijk Noordwijk promotie is alleen mogelijk doordat de accommodaties gezamenlijk naar buiten willen treden als één Noordwijks gezicht. Via Noordwijk Marketing wordt al meer dan vijf jaar intensief samengewerkt op beurzen en events. De meeste hotels liggen letterlijk op loopafstand van elkaar. Het is hierdoor mogelijk om zeer grote conventies & congressen gezamenlijk te organiseren. Samen met de unieke ligging aan zee, de natuurlijke omgeving en de perfecte bereikbaarheid ten opzichte van Schiphol, Leiden, Amsterdam en Den Haag maakt Noordwijk voor veel bedrijven, nationaal en internationaal, een favoriete plek om te vergaderen en congresseren.


Plaats op:
Datum: 14 februari 2012
Gerelateerde artikelen  
30-11-2015 Nieuws Internationale meetingplanners na IBTM World in Noordwijk
19-01-2008 Nieuws Noordwijk Marketing presenteert activiteitenplan 2008
07-12-2016 Nieuws Internationale meeting planners lopen warm voor ‘cool’ Noordwijk
16-12-2008 Nieuws Noordwijk zet zich op de kaart tijdens recente Showcase
01-05-2012 Nieuws Congresdestinatie Noordwijk op de kaart in London
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,58 seconden.