Nieuws  

De afgelopen week vond in Amsterdam Festivak plaats, de vakbeurs voor de publieksevenementen branche. Op de beursvloer troffen we een nieuwe naam: EventLinq. Het is het tijdens de beurs gelanceerde nieuwe label van MeetingLinq, topspeler op het gebied van meeting supplies. Specifiek gericht op de eventmarkt. We spraken met oprichter Paul Halbertsma over zijn nieuwe initiatief.

De eerste vraag die opkomt is natuurlijk: waarom EventLinq naast MeetingLinq?
Paul Halbertsma: "Met MeetingLinq bedienen we al jaren de congres- en meetingmarkt, zowel nationaal als internationaal. Vanuit onze klanten kwam steeds vaker de vraag naar voren voor een specifieke lijn voor evenementen. In België doen we zelf al vrij veel op dit segment. Voor ons was een apart label dan ook een logische stap om onze klanten optimaal van advies en ondersteuning te kunnen voorzien."

Waarin verschilt de eventmarkt van de congresmarkt, als je het vanuit jullie perspectief bekijkt?
"De eventmarkt heeft natuurlijk als belangrijkste overeenkomst dat er (grote) groepen mensen bij elkaar komen, maar het is ook een segment met eigen kenmerken en een ander assortiment aan meeting supplies, of liever gezegd event supplies. Zo zijn typische event-items de poncho's, oordopjes en polsbandjes. Die komt je maar zelden bij congressen tegen. Ook items als (consumptie-)munten zijn van die typische event-producten. En dan praat je bij (publieks-)evenementen ook vaak over hele grote aantallen. Ook zijn er producten die je zowel bij meetings als events tegenkomt, maar waar dan weer andere eisen aan gesteld worden, bijvoorbeeld dat de bedrukking ook prima tegen de regen moet kunnen."

Noem eens een voorbeeld?
Een mooi voorbeeld vind ik de lanyards. Die zien we terug bij beide type evenementen, maar beiden hebben eigen eisen. Bij openlucht events moet een lanyard in ieder geval van een materiaal zijn, dat niet afgeeft op kleding wanneer het nat wordt. Ook zie je bij events vaker dat de lanyard ook echt als keycord gebruikt wordt, of als drager van het doosje met oordopjes of de poncho (klik hier voor meer info over lanyards, in de Meeting Supply Tip van MeetingLinq)."

En hoe moeten we EventLinq precies zien?
"EventLinq is een dochteronderneming van MeetingLinq, waarmee we ons specifiek op de organisatoren van evenementen richten. Een eigen website, met een voor hen relevant assortiment, eigen aanspreekpunten met ervaring in de evenementenbranche en advies op maat. Maar dan wel met de service en expertise die men gewend is van Meetinglinq. We produceren en leveren met EventLinq dus een compleet assortiment voor evenementen, vanuit de vertrouwde waarden van MeetingLinq erachter."

Gaan we nog meer van jullie zien?
"Zeker weten! Je kan onze drie labels - MeetingLinq, Greener Meetings en nu ook EventLinq - regelmatig tegenkomen op vakbeurzen en evenementen.
Zo zijn we begin december (6, 7 en 8 december om precies te zijn) ook op Green Today, een driedaags business evenement en eerste driedimensionale platform op het gebied van duurzaamheid, innovatie en stijl. 

Kijk voor meer info op www.eventlinq.nl

Plaats op:
Datum: 24 november 2011
Gerelateerde artikelen  
05-09-2007 Nieuws MeetingLinQ van start!
13-04-2008 Nieuws FSC gecertificeerd MeetingLinq levert 'groen'
15-04-2008 Nieuws MeetingLinq opent online webwinkel voor badges
21-09-2007 Nieuws Interview: Zeven vragen aan Paul Halbertsma van MeetingLinQ
17-06-2008 Nieuws Praktische MVO voor meetings en congressen - 1
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,81 seconden.